Muita joille seksi on pelkkä velvollisuus avio/avoliitossa?

• Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin mistähän semmoista terapiaa saisi, en kyllä tiedä kiinnostaako enää edes, kun tuntuu vaan, että ei huvita tämän kanssa... Joo ja on tosi surullista, lapset rakastaa isäänsä ja mieheni minua. On meillä kyllä ongelmiakin, esim. pyöritän yksin kaikki kotihommat, riidellessä puhuu tosi törkeästi minulle ym. En edes kaipaa toista miestä, vaan luulen, että haluaisin olla yksin. Vaan mitä jos sitten alkaakin kaduttaa? Tai tutustun johonkin toiseen ja huomaankin, että joo-o se vika olikin meikäläisen pääkopassa? Me on siis oltu yhdessä n. 15 v.
Luettelit just pari seikkaa, mitkä on ihan turn-out. Eli toi, et mies puhuu sulle rumasti, eikä tee kotihommia. Jos mä puhun miehelle rumasti, niin kaikki hommelit on kyllä ihan jäissä sen jälkeen, näin se vaan menee. Sama mulla. Ei tee seksiä mieli, jos on selvittämättömiä asioita ja on tullut loukatuksi. Toinen asia on sit toi väsymys kotitöistä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei sun ole pakko suostua edes kerran viikossa seksiin !!! Jokaisella on OIKEUS olla harrastamatta seksiä, jos se ei kivalta tunnu. Tietysti siinä on se vaara, että mies ei välttämättä mukaudu siihen, mut siltikään sun ei tarvitse vaan miestäs miellyttääkses suostua petiin. Avio/avoliitto ei kyllä milläänlailla velvoita kumppaneita seksiin, jos mieli ei toisella tee =)

Kiitos! Näinhän se on mutta olen jotenkin kokenut helpompana suostua niin mies on sitten paljon mukavampi ja elämä kaikilla kivempaa.. Niinpä, täähän kuulostaa maksulliselta seksiltä, vastapalveluna ei ole raha vaan mukava käytös...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei sun ole pakko suostua edes kerran viikossa seksiin !!! Jokaisella on OIKEUS olla harrastamatta seksiä, jos se ei kivalta tunnu. Tietysti siinä on se vaara, että mies ei välttämättä mukaudu siihen, mut siltikään sun ei tarvitse vaan miestäs miellyttääkses suostua petiin. Avio/avoliitto ei kyllä milläänlailla velvoita kumppaneita seksiin, jos mieli ei toisella tee =)

Kiitos! Näinhän se on mutta olen jotenkin kokenut helpompana suostua niin mies on sitten paljon mukavampi ja elämä kaikilla kivempaa.. Niinpä, täähän kuulostaa maksulliselta seksiltä, vastapalveluna ei ole raha vaan mukava käytös...
Eikö mies ymmärrä sua ja sun haluttomuutta? Koittakaa löytää keskusteluyhteys siinä asiassa, et sä varmaa noin halua loppuelämääsi elää.

Rokaten ja rollaten
Mä kyllä haluaisin asiaan parannuksen. Ois ihanaa nauttia seksistä ja ois kivaa ettei miehenkään tarvis olla puutteessa. Joku apu tähän ois saatava ja nyt ois jo voimiakin kun lapset ei enää oo ihan pieniä (4 ja 2). Mut tää vaan on sellanen arka paikka ... haluisin löytää suoraan sen paikan missä ne osaa nää jutut ja on niille arkipäivää.

Rokaten ja rollaten
Vielä tohon et ei oo pakko suostua. Ei tietenkään oo, mut ei kai kukaan halua aina ja aina vaan pahottaa toisenkaan mieltä. Siis jos suostun, mulle tulee paha mieli, kun en suostu niin miehelle tulee paha mieli. Meillä mies saa pahottaa mielensä paljon useemmin kun mä, me ollaan sekstailtu tän vuoden aikana muistaakseni kolme kertaa. Jos mun mies haluis maksullisiin, en vois kieltää. Tää siis mun mielipide ja tapa elää.

Alkuperäinen kirjoittaja ikisinkku:
No eipä ihme jos varattuja miehiä riittää kun ei kotoa saa tai sitten vastentahtoisesti, armosta.
Tässäpä se selitys ja miehet eivät siis valehtelekaan.
Se, ettei kotona saa, ei millään lailla oikeuta pettämään toista. Ongelmaksihan se voi muodostua ja hyvä ois, jos ratkaisua asiaan yhdessä etsittäisiin, mutta pettämään se EI oikeuta. Vaikka niinhän ne pettäjät yleensä itseään "puolustelee".

Et ole yksin
Luulen, että meille on vaan käynyt niin, että on liian nuorena menty yhteen ja sisko ja veli kuviolta tämä ennemminkin tuntuu... En usko, että ongelmaa mulla olisi jonkun muun kanssa. Mies on myös muuttunut vuosien varrella aika paljon alkuperäistä epäedullisempaan suuntaan noin ulkoisesti.

Minulla on hieman samanlainen ongelma ja veikkaan, että se johtuu juuri tuosta ulkonäköasiasta. Miehelle kun on alkanut kerääntyä vatsaa eikä se tunnu häntä häiritsevän, mutta minua ällöttää. En ole pinnallinen, mutta minusta itsestä huolehtiminen on tärkeää.

Muutenkin on alkanut nyppiä se, että esileikki on aina samanlaista ja jotenkin puolivillaista, niin ei se kiihotakaan yhtään.

Muuten kun on kaikki hyvin ja rakastan miestäni, tuntuu tyhmältä kun ei tätä asiaa saa sujumaan. Ollaan oltu yhdessä ja naimisissa jo mekin 12 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
En mä kyllä ymmärrä miten voi elää parisuhteessa jos seksi oman miehen kanssa ällöttää :eek:
juu en ymmärrä minäkään :eek:
ja jos se esileikki on ain samanlaista niinku eräs tuossa kirjotti, ettei kiihotakaan, ni sit jotain muutoksia puuhiin.

kai siinä ny kyllästyy jos seksi on ain samanlaista ;)

meillä sekstaillaan n. kuutena päivänä viikossa, ja useimmiten enemmän kuin yhen kerran.

kyllä silloin on jossain vika,jos suhteessa ei intohimoa oo. silloin se ei vaan oo "se juttu" ja sit pitää alkaa keksiä ratkaisuja.

ite elin hetken sellaisessa suhteessa, jossa intohimo vaan lakkas ja alkoi tuntua sisko veli meningiltä. ei muuta ku tavarat eri osoitteeseen ja elämä jatkuu. ei lapset oo syy olla yhdessä, kyllähän hekin kärsii, jos vanhempien ei oo hyvä olla.

muoks: http://www.kaalimato.com/
sieltä piristettä seksielämään... meillä tuolta vaikka mitä käytössä, ja voin kertoo ettei oo seksi tylsää ja velvollisuutta (ei oo ollut aikasemminkaan, mut tuolta on löytynyt vaikka mitä kivaa)

suosittelen =)=)=)=)

AulisKotityöläinen
Alkuperäinen kirjoittaja Et ole yksin:
Minulla on hieman samanlainen ongelma ja veikkaan, että se johtuu juuri tuosta ulkonäköasiasta. Miehelle kun on alkanut kerääntyä vatsaa eikä se tunnu häntä häiritsevän, mutta minua ällöttää. En ole pinnallinen, mutta minusta itsestä huolehtiminen on tärkeää.

Muutenkin on alkanut nyppiä se, että esileikki on aina samanlaista ja jotenkin puolivillaista, niin ei se kiihotakaan yhtään.
Tämä kuulostaa niin tutulta! Meilläkin yhteistä taivalta 13 vuotta ja rutiinit on kyllä pahasti syöneet suhdetta, myös makuukamarin puolella. Vuosien varrella on alkanut nyppiä aina vaan enemmän, että mies ei viitsi/jaksa huolehtia itsestään. On aika vaikea pidemmän päälle kunnioittaa ihmistä, joka ei tunnu välittävän edes itsestään sen vertaa, että ostaisi muitakin vaatteita kuin farkkuja ja tarjous t-paitoja. Eikä sitä näytä juurikaan kiinostavan edes yhteisestä kodista huolehtiminen. Ainkaan oma-aloitteisesti ei tartu hommiin, jatkuvasti pitää olla patistelemassa.

Viivi ja Wagner osuu suoraan ytimeen... :D

Oon luullut olevani kanssa harvinainen.
Meillä niin, että rakastan miestäni, mutta fyysisesti hän ei kiihota minua. Ei koskaan ole kiihottanutkaan ja kemiat tältä osin puuttuu kokonaan.
Mies jatkuvasti rutisee ettei ole tarpeeksi seksiä kun sitä on vain kerran pari viikossa.
Jos en suostu seksiin saan kamalat haukut ja hän on aina eroamassa.
Ei ymmärrä jos olen väsynyt. Silloinkinm kun kuopus oli vauva ja itsella kamalat univelat olisi pitänyt jaksaa sekstailla, koska muuten se tarkoittaa etten rakasta miestäni.

Pakko kommentoida
Alkuperäinen kirjoittaja Naamakala:
En mä kyllä ymmärrä miten voi elää parisuhteessa jos seksi oman miehen kanssa ällöttää :eek:
ja jos se esileikki on ain samanlaista niinku eräs tuossa kirjotti, ettei kiihotakaan, ni sit jotain muutoksia puuhiin.

meillä sekstaillaan n. kuutena päivänä viikossa, ja useimmiten enemmän kuin yhen kerran.

kyllä silloin on jossain vika,jos suhteessa ei intohimoa oo. silloin se ei vaan oo "se juttu" ja sit pitää alkaa keksiä ratkaisuja.

ite elin hetken sellaisessa suhteessa, jossa intohimo vaan lakkas ja alkoi tuntua sisko veli meningiltä. ei muuta ku tavarat eri osoitteeseen ja elämä jatkuu. ei lapset oo syy olla yhdessä, kyllähän hekin kärsii, jos vanhempien ei oo hyvä olla.

sieltä piristettä seksielämään... meillä tuolta vaikka mitä käytössä, ja voin kertoo ettei oo seksi tylsää ja velvollisuutta (ei oo ollut aikasemminkaan, mut tuolta on löytynyt vaikka mitä kivaa)

suosittelen =)=)=)=)

Edellinen viesti katosi jonnekin bittiavaruuteen...

On mukavaa, että teillä sujuu tuo seksipuoli noin hyvin. Meillä monella perhe-elämä on muutakin ja siksi tuntuu aika erikoiselta todeta, että ei kun kamoja pakkaamaan ja muuttamaan eri osoitteisiin, jos makuuhuoneessa ei suju. Kyllä pitää lapsiakin ajatella (ja kun on yhteistä omaisuutta ja velkaa), jos varsinaisesti kumpikaan ei ole onneton eikä kotona esimerkiksi riitelyn vuoksi ole huono ilmapiiri. Aika keppoisilla perusteillä ollaan perheessä, jos kamat pakataan "kun seksi ei tyydytä". Sitä ei käy kieltäminen, ettei se olisi iso osa parisuhdetta, mutta ilmankin voi elää ihan onnellista elämää. Ja moni elääkin.

ap

On mukavaa, että teillä sujuu tuo seksipuoli noin hyvin. Meillä monella perhe-elämä on muutakin ja siksi tuntuu aika erikoiselta todeta, että ei kun kamoja pakkaamaan ja muuttamaan eri osoitteisiin, jos makuuhuoneessa ei suju. Kyllä pitää lapsiakin ajatella (ja kun on yhteistä omaisuutta ja velkaa), jos varsinaisesti kumpikaan ei ole onneton eikä kotona esimerkiksi riitelyn vuoksi ole huono ilmapiiri. Aika keppoisilla perusteillä ollaan perheessä, jos kamat pakataan "kun seksi ei tyydytä". Sitä ei käy kieltäminen, ettei se olisi iso osa parisuhdetta, mutta ilmankin voi elää ihan onnellista elämää. Ja moni elääkin.
[/quote]

Tämä on ihan totta. Täällä monesti on juttuja tyyliin " mies sanoi mua idiootiksi", niin sitten on moni vastaamassa, että meillä jos noin sanoisi niin olisi kyllä entinen... On tässä aika paljon mietittävää 15 vuoden ja kahden lapsen jälkeen.
Meilläkin muuten tuo ulkonäköjuttu vaivaa, niinkuin aikaisemmin kirjoitinkin. Mies ei enää ulkonäöstään paljon välitä. Painoakin on tullut varmaan 30 kg lisää siitä kun aloitettiin. Itse olen mielestäni vielä aika hyvässä kuosissa. Tuskinpa tämä kuitenkaan on se ratkaiseva juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Pakko kommentoida:

suosittelen =)=)=)=)

en mä missään vaiheessa sanonut et muutettiin erilleen sen vuoksi et makuuhuoneessa ei suju... mulle intohimo on iso asia, ja se on muutakin ku seksi. ja jos tosiaan oma puolison kanssa alkaa tuntua enemmän sisko veli meiningiltä, ei mun mielestä kannata jatkaa.

jokainen tyylillään, mut mua tollanen ei tee onnelliseks. edellinen mies ei todellakaan vaatinut seksiä tms. mä oisin halunnut useemmin, se ehkä kerran kahessa viikossa, ja siitä sit tuli riitoja, tuntu ettei se haluu mua ja mussa on vikaa :( harvoin teki alotetta seksiin :( arkikin oli sit sellaista et "hyvin meni" mut siinä kaikki. mä kaipaan rakkautta ja hellyyttä ja läheisyyttä ja seksiä ja intohimoa, ja edellinen mies ei sitä voinut mulle antaa. mä turhauduin.

ollaan paremmissa väleissä nyt, ku ei ees tartte miettiä noita juttuja. erosta on kaks vuotta. loppuaikana vaan riideltiin, koska ei se mein juttu ollut "se oikea".

nyt oon todella onnellinen, mun ja nykyisen miehen kemiat sopii niin hyvin yksiin. sekä makkarissa että sen ulkopuolella. on ihana lähetellä hänen kanssa päivän mittaan viestejä, et mitäs illalla touhuttais ;)

edellistä ukkoa ei saanut mun kanssa ees samaan aikaan suihkuun, huh. nykyisen kanssa sekstaillaan, mennään yhdessä suihkuun, ja mennään sekstaileen uudestaan :heart: :heart: :heart:

kaikki ei olla samanlaisia, eikä kaikki sovi kaikille. vaikka edellinen mies oli kiva ja hauska ja hänen kans oli "ihan kivaa" ni ei se mulle riitä. ja hän on kanssa paljon onnelisempi nyt, vaikka sillon ku erottiin ni oltiin kyl kumpikii hetki hukassa. mut asiat on paljon paremmin nyt.

toivon edelleenkin et ap ja muut vastaavan asian kanssa "kamppailevat" saisivat jonkun ratkaisun tilanteeseensa =)

Kysymys vielä...
Alkuperäinen kirjoittaja Pakko kommentoida:

suosittelen =)=)=)=)

en mä missään vaiheessa sanonut et muutettiin erilleen sen vuoksi et makuuhuoneessa ei suju... mulle intohimo on iso asia, ja se on muutakin ku seksi. ja jos tosiaan oma puolison kanssa alkaa tuntua enemmän sisko veli meiningiltä, ei mun mielestä kannata jatkaa.

jokainen tyylillään, mut mua tollanen ei tee onnelliseks. edellinen mies ei todellakaan vaatinut seksiä tms. mä oisin halunnut useemmin, se ehkä kerran kahessa viikossa, ja siitä sit tuli riitoja, tuntu ettei se haluu mua ja mussa on vikaa :( harvoin teki alotetta seksiin :( arkikin oli sit sellaista et "hyvin meni" mut siinä kaikki. mä kaipaan rakkautta ja hellyyttä ja läheisyyttä ja seksiä ja intohimoa, ja edellinen mies ei sitä voinut mulle antaa. mä turhauduin.

ollaan paremmissa väleissä nyt, ku ei ees tartte miettiä noita juttuja. erosta on kaks vuotta. loppuaikana vaan riideltiin, koska ei se mein juttu ollut "se oikea".

nyt oon todella onnellinen, mun ja nykyisen miehen kemiat sopii niin hyvin yksiin. sekä makkarissa että sen ulkopuolella. on ihana lähetellä hänen kanssa päivän mittaan viestejä, et mitäs illalla touhuttais ;)

edellistä ukkoa ei saanut mun kanssa ees samaan aikaan suihkuun, huh. nykyisen kanssa sekstaillaan, mennään yhdessä suihkuun, ja mennään sekstaileen uudestaan :heart: :heart: :heart:

kaikki ei olla samanlaisia, eikä kaikki sovi kaikille. vaikka edellinen mies oli kiva ja hauska ja hänen kans oli "ihan kivaa" ni ei se mulle riitä. ja hän on kanssa paljon onnelisempi nyt, vaikka sillon ku erottiin ni oltiin kyl kumpikii hetki hukassa. mut asiat on paljon paremmin nyt.

toivon edelleenkin et ap ja muut vastaavan asian kanssa "kamppailevat" saisivat jonkun ratkaisun tilanteeseensa =)
Onko sinulla lapsia? Jotenkin saan sen kuvan, että ei.

nainen
Jotenkin ärsyttää miesten puolesta.. Ymmärrän jollain tasolla että ei oo haluja, mutta ei sekään tunnu miehestä kivalta että nainen antaa velvollisuudesta. Meillä mies ei oo kovinkaan monesti seksiä vailla ja yhteinen rytmi on löytynyt ajan saatossa, eli n. kerran viikossa sekstaillaan vaikka mulle kävisi useamminkin. En viitsi miestä painostaa, koska tiedän ettei hän ole älyttömän aktiivinen seksin suhteen. Toki saisin seksiä useammin, mutta sitten se on just sitä että mies suostuu koska minä haluan ja sen kyllä huomaa. Ja itselle tulee tosi "halpa" olo, jos näin voi sanoa. Joten hakekaa naiset sitä apua, käykää vaikka yksin siellä terapiassa, jos tuntuu että haluatte vielä yrittää nauttia seksistä!:)

no
meillä 4 kertaa kuukaudessa seksiä.Joskus on pakkopullaa.Ukko piinaa ja painostaa asian suhteen,kunnes avaudun.
Usein kyllä saan itsekin tyydytyksen.
Mut mun pointti on se,et eivät kaikki kuitenkaan ole sexmasiineja!!!eli hyvin yksilöllistä on seksin tarve .

Mä oon useasti miettinyt,et miehillä parisuhteen onnellisuuden mittarina toimii se,et kuinka usein saa...

Mii
Meillä on kans vähän nihkeää toi elämä, siis mun puolelta. Jotenki tuntuu, että ei jaksa ja kiinnosta yhtään. Mielummin nukkus. Meillä on kolme pientä lasta, joista yksi ihan vauva. Ei tietysti aikaakaan niin ole ja ei voi mitän sponttaania harrastaa, ku aina joku hereillä. Lähinnä myöhään illasta ja silloinkin vauva helposti herää.

Mutta piti naamakalalta kysyä, että mitä olet tuolta kaalimadosta tilannu. Mää katoin niitä ja ehkä olen niin mielikuviton, että en tiedä mitä tilaisin. Ajattelin, että voisin miestä piristää ja tilata jotain. Meillä mies on paljon innokkaampi ja aina valmis niihin hommiin. Voisi häntä piristää.

vieras
Meillä lähes sama tilanne kuin ap:lla. Paitsi, että minä en suostu seksiin enää ollenkaan. Tämä on tosi ikävä tilanne. Joku kyseli, että miten tuollaisessa parisuhteessa voi ollenkaan olla. Kyllä vaan voi, kun on pakko. Lasten takia, minun taloudellinen tilanteeni romahtaisi täysin, jos eroaisimme. Olen tällä hetkellä hoitovapaalla. Puhuminen ei auta, minua vaan ällöttää, olemme olleet yhdessä melkein 20 vuotta.

Yhteistyössä