muita joille raskausaikana herkut maistuneet lähes päivittäin...minkä kokoinen oli vauva syntyessään?!

• Viestiketjun aloittaja yyii
  • Ensimmäinen viesti
yyii
Mulla tuli esikoisesta painoa 16 kg ja vauva painoi himpun alle 3.5 kg. Nyt rv 33 ja painoa tullut jo 12 kg!! Herkkuja tullut syötyä taas enemmän kun laki sallii...minkähänlaista jättiläistö sitä nyt odottaa.. :|

"mei"
3430 g oli esikoinen.

Sairastuin sitten kaksi kertaa raskausajan diabetekseen.herkkuja meni paljon vähemmän kuin ekassa raskaudessa. Molemmat vauvat silti nelikiloisia...

herkkuhimoinen
Söin järjettömän paljon ja lisäksi herkkuja reippaasti raskausaikana. Kiloja tuli itselle melkein 20 kg, mutta vauva painoi vähän vajaat 3 kg (täysiaikainen), joten eipä mennyt vauvaan. Vauva näemmä ottaa sen, ja vain sen, mitä tarvitsee riippumatta paljonko itse syö, jos ei ole raskausdiabetestä.

virra
Esikoinen, tyttö 3150 g rv 41+3 (paino nousi 23 kg)
Kuopus, poika 4200 g rv 42+0 (paino nousi 18 kg)

Minulla kertyi tosin paljon nesteitä kroppaan, joten ihan pelkästä läskistä ei ollut kysymys. :D Minun oma syntymäpaino on ollut 3700 g ja miehen 4500 grammaa, joten siihen nähden vauvojen koko oli kohtuullinen. Ollaan miehen kanssa oltu aina normaalipainoisia ja nyt olen taas omassa koossani kun kuopuksen syntymästä on reilu vuosi. Lapsilla ikäeroa 1v7kk.

Mä söin ekassa raskaudessa paljon herkkuja ja painoo tulikin ~25kg. Poika synty rv 41+4 ja paino 3400g.
Tokassa raskaudessa painoo tuli varmaan puolet vähemmän (herkut ei maistunu ollenkaan) ja tyttö oli 3440g synty rv 39+6.
Nyt kolmas raskaus rv 23+6 ja painoa tullu n.6,5kg (ekassa näillä viikoilla 10kg ja tokassa reilu 3kg). Tässä raskaudessa en oo herkkuja juuri syöny ja silti paino vaan nousee..

vie ras
Mä en pystynyt syömään ensimmäisen raskauden aikana paljon mitään pahoinvoinnin vuoksi, ja esikoinen painoi 3,7 kg. Vauva ottaa sen minkä tarvitsee, tosiaan. Toisella kertaa lapsi painoi 4,1 kg, vaikken mättänyt herkkuja. Muttei ollut raskausdiabetestakaan.

"äitix6"
Tänään tasan 33 rv ja painoa tullu n 10 kg.. huimaa nousua ollu viime viikot. Tosin oon kyl herkutellukki liikaa.. lapset painaneet 3300g-3800g ja jospa tämäki ois siinä välissä :)

"aloittaja"
Ok, eli toivoa on ettei ihan jättiläistä tulisi herkutteluista huolimatta. Sokerirasitus oli onneksi ok. Täytynee silti yrittää nyr vielä rajoittaa tota mässäämistä...

"kahden äiti"
Maistuihan ne herkut molemmissa raskauksissa mutta vauvat olivat ihan kirppuja. Syömällä vauvan syntymäpainoon ei voi vaikuttaa. Geeneistä kiinni minkä kokoisena sitten lopulta syntyy. Osviittaa saat kysymällä omalta äidiltäsi mitä itse olet syntyessäsi painanut.

Meille odotellaan kolmatta tällä hetkellä ja viimeisimmän painoarvion mukaan sisaruksiaan isompi, mutta syntymäpainoa tuskin tulee olemaan puolta kiloa sisaruksiaan enempää.

Yhteistyössä