Muita joille ei tule joulupukkia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei pukkia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei pukkia

Vieras
Kysymys osoitettu erityisesti perheille jossa 1-6v lapsia. Tuleeko kaikille jouluaattona joulupukki? Jos joulupukki tulee lahjoja tuomaan,niin opetatteko lapsille että se on "oikea Joulupukki suoraan Korvatunturilta" vai mitä

Itse en haluaisi opettaa lapsille "totena" mitään lentävillä poroilla liikkuvaa joulupukkia joka tuo just ne toivotut lahjat (ja pari pehmeää pakettia) jne.. Tähän asti on menny hyvin kun ollaan puhuttu siitä miten jouluna on tapana antaa lahjoja rakkaille ja läheisille.
Nyt 5v esikoinen on kuitenki alkanu kyselee tuleeko meille joulupukkia ja kun oon selittäny miks ei,on vastassa ollu kysymys miks "kerhon täti" (lapsi puhuu hänestä nimellä mutta en sitä tässä mainitse) sit sano et jouluna tulee joulupukki ja tuo lahjoja..

Meille ei todennäköisesti tule joulupukkia konkreettisesti sisälle lahjoja tuomaan, mutta tulee se silti. :) Taitaapi vaan jättää lahjat oven taakse, kuten viime vuonnakin. Joulupukki on sen verran vanha ja hajamielinen, että usein on vienyt lahjoja myös isäni ja miehen vanhempien luokse, josta lapsi sitten saa ne joulupyhien kyläilyillä (aattoilta ollaan kotona).

Minulla on lapsuudesta tosi hyvät muistot joulun taiasta tonttuineen ja joulupukkeineen, joten tottakai halusin tarjota saman lapselleni. Harmittaa jo nyt, ettei näitä jouluja kovin montaa enää ole jäljellä. Ehkäpä pitäisi ihan se pukkikin tilata... Lapsi vaan kuitenkin ujostelisi pukkia niin paljon, että tuskin lyhyen visiitin aikana ehtisi vierailusta varsinaisesti nauttimaan, joten ei näillä näkymin viitsitä siitä sitä satasta maksaa. Mutta kyllä se positiivinen jännitys on silti ihan toista luokkaa joulupukkia odotellessa (tuli sitten sisälle tai jätti lahjat oven taakse), kuin jos vanhemmat vaan kaapista kaivaisivat lahjat.

Miksi et itse halua joulupukista lapselle kertoa? Etkö itse lapsena uskonut siihen?

Meillä on 4,5v ja 1,5v lapset. Molemmat ujoja ja esikoinen pelkää joulupukkia. Kertaakaan ei ole siis vielä tilattu. Tuntuu tyhmältä maksaa 100€ max.15min vierailusta jonka lapset olisi takertuneina vanhempiinsa. Olisi eri asia jos olisi joku tuttu tai hyväksi havaittu pukki joka tulisi vähän halvemmalla niin voisi kokeillakin. Joka joulu siitä asti kun esikoinen oli 1,5v ollaan jossakin kauppakeskuksessa ym käyty pukkia tapaamassa. Tai meidän tapauksessa ei olla päästy vieläkään 1m lähemmäs ennen kuin esikoinen on lyönyt jarrut tiskiin.

Mun lapsuudessa meillä kävi välillä joulupukki ja välillä ei. Enkä mä muista että mua ne pukittomat joulut olisi haitannut melkein päinvastoin koska itsekin jännitin sitä pukkia.

Meidän lapsille on selitetty että joulupukkeja on useita se yksi joka asuu korvatunturilla ja jota ei edes paljon näy. Sitten on nämä varapukit jotka auttaa sitä oikeaa. Meillä ainakin esikoinen on huomannut jo pitkään ettei kaikki pukit kuulosta tai näytä samalta. Lahjojakin tietää että äiti ja isä ja muut aikuiset ostelevat ne lahjat. En oikeastaan tiedä luuleko että osa tulee silti pukilta.

Ei tule. Ei ole tullut mieleen valehdella lapselle jostain ukosta joka lahjoo kaikkia maailman lapsia. Kyllä meillä vietetään joulua ja annetaan lahjoja, jotka lapsi tietää, että isovanhemmat ja me vanhemmat olemme ostaneet koska haluamme antaa toisillemme jotain kivaa.

Ei tule pukkia. Ollaan joulupukista puhuttu, mutta ei totena. Kerrottu, että on mukava satu, johon saa uskoa, jos haluaa. Lahjoista kuitenkin tietävät, mikä tulee keneltäkin. Viime vuonna oltiin serkkujen luona, jonne tuli joulupukki ja kyllä siitä ainakin 5-vuotias näytti pitävän ja rohkeana sen kanssa puhuikin. Pitää joulupukkia enemmänkin hauskana leikkinä kuin aitona asiana.

Yhteistyössä