Muita joilla yritys alkaa vuoden päästä..?

Tai vähän aiemmin jos saa isännän pään kääntymään. :whistle:
Olis kiva jutella sellaisen/sellaisten kanssa jotka potee vauvakuumetta,mutta vielä ei ole yritystä. Meillä isäntä sanoi,että kolmatta aletaan VASTA vuoden päästä yrittään. Blaah! :/

myö
meillä olis vasta eka ja siihenkin sanotaan vaan et kattellaan syksyllä.. pyh, niin varmaan joo... ku se höpöttää vaan siitä et ei oo "varaa" vielä.. ei niitä lapsia rahalla tehdä, prkl.. ku ei ymmärrä... miehet on vaikeita.. :ashamed:

Yks olis täällä joka kans potee vauvakuumetta,muttei yritystä..enkä tie saanko ikinä miehen päätä käännetttyy..Meillä tuo kuopus..öö..vähän hankala tapaus..ollaan sen kans helisemässä välillä,neidillä on vaan vähän luonnetta..mies sanoo et on tehokkainen ehkäsy ikinä.. täyttää tänä vuonna jo 5v,et jos vaikka tasaantus ja mieskin heltyis..

Minä ilmoittaudun tähän joukkoon! :wave:

Meillä esikoinen on vuoden ja 3 kk. Minun tekee jo kovasti mieli seuraavaa ja sama homma lienee miehelläkin, meillä muutan vain hankalaa kun mieskin opiskelee ja mulla jäi lopputyö kesken jo tuon ensimmäisen takia, eli se valmistuminen pitäisi ainakin hoitaa ja vähän päästä työn syrjään kiinni ennen kuin aletaan lisää tehtailemaan... :D

Ehkäpä noin vajaan vuoden päästä vois alkaa yrittämään, tai no antaa mahdollisuus toisen tulla. Esikoinen olis silloin noin kahden vanha, että jos sattu tärppäämään suht nopeasti, niin ei tule kovin suuri ikäerokaan.

Meillä muuten esikoinen on myös aika voimakastahtoinen tyttö jo nyt vähän päälle yhden vanhana, eli saapa nähdä miten käy kun tulee varsinainen uhma...kariseeko halut kakkosesta, mutta enpä usko. On tuo meidä likka toisaalta kumminkin niin ihana ja suloinen tyttö. :heart:

Tää olis siis juuri mulle sopiva joukko, oon tuolla käynyt vierailemassa samanikäisten yrittäjien pinoissa ja haikailemassa mahdollisen oman tulevan vauvan perään...huoh...kyllä vuosi nopeasti menee!

Mä ilmoittaudun tänne myös :wave:

Kesällä 2008 olis tarkoitus mennä ukkokullan kanssa naimisiin, joten ensimmäistä lastamme alamme yrittämään noin vuoden päästä. Pelottaa kovin, että kuinka kauan sitä oikein sitten saa yrittää...

Teillä, joilla on jo lapsi/lapsia, kuinka kauan Te yrititte? Ja söittekö sitä ennen e-pillereitä? Mä olen syönyt noin kymmenen vuotta pillereitä ja aattelin, jos jättäisin pillerit jo syksyllä pois, kun laatat ja resepti loppuu silloin.

Kiva etten oo ainoo :)
Meillä on oikeasti jo "3" lasta,esikoisemme kuoli kohtuun kesäkuussa 2003 rv 41,eli neljännestä raskaudesta olisi sitten seuraavalla kerralla kyse. Nuo elossa olevat pojat on 1v3kk ja 2v8kk. Ekan tärpissä meni 4kk,toisen 6kk(surin silloin vielä tuota ekaa) ja kolmas tuli ekalla yrittämällä. Ennen ekaa söin pillereitä ja toisen jälkeen muutaman kuukauden. Meillä on talon remppaa menossa ja siitä syystä mies ihan just nyt halua vauvaa taloon..ymmärrettävää,mutta silti :kieh:

Jos joku haluais vaikka mesen välityksellä jutella niin laittakaapas osoitetta niin lisään. =)

Minäkin hyppään tänne :wave:

Meillä esikoinen juuri täyttänyt 4kk ja ihan hirveä vauvakuume täälläkin :whistle: Asiaa ei yhtään helpota se, että meillä mies taitaa kärsiä tästä "taudista" vielä minuakin enemmän. järki on kuitenkin toistaiseksi ottanut voiton ja osittain tämän vuoksi varasimme ensi helmikuuhun lapin reissun. Nyt vaan koko ajan hoen itselleni (ja miehelle) että en tahdo lähteä viimeisilläni raskaana tai toisaalta alkuraskauden pahoinvoinnista väsyneenä istumaan tuhatta kilometriä autoon :whistle: eli siis tällä verukkeella olemme päättäneet siirtää ehkäisyn pois jättämisen vasta sen lapin reissun jälkeen.

Ensimmäistä lasta täällä toivottiin, rukoiltiin ja yritettiin 2.v ennen tärppiä. Pillereitä söin kahteen eri kertaan vuoden pätkän(vuosi välissä kumiukoilla), mutta en usko, että noilla pillereillä oli vaikutusta asiaan. Minulla kun on aina menkat heitelleet ilman hormooneita todella paljon! Nyt synnytyksen jälkeen ovat kyllä tulleet todella hyvin ja suht säännöllisesti, joten toivoa on että seuraavaa ei ihan yhtä kauan tarvitsisi yrittää...

Me ei miehen kanssa ehditty yrittää, kun tuli oikeestaan vahingossa. Tarkoitus oli tosiaan valmistua eka, mutta no oli se "vahinko" kyllä ehdottomasti sen arvoinen. :heart: Jotkut jutut piti vain miettiä vähän uusiksi, mutta hyvin on mennyt.

Mies tuossa viimeksi eilen kyseli tytöltä, että kulta, olisko susta kiva saada pikkusiskoja tai -veljiä. Vielä toi monikkomuoto:D...ihan kuin niitä nyt kerralla monia tulisi. Vai ajattelikohan mahdollisesti jo vielä kauemmas eteenpäin? No kumminkin, tyttö ei vielä osaa puhu muuta kuin pari sanaa (äiti, isi, oh-ho, aijai, heihei, kakka-tää ei kylläkään tuu aina ihan oikeassa asiayhteydessä, kenkä-satunnaisesti...), että eipä olis osannut vastata, mutta huomaa kyllä, että miestäkin kuumottaa. Järjellä kyllä ollaan molemmat samoilla linjoilla sen suhteen, että kunhan nyt eka valmistuttais...tai ainakin minä valmistuisin, mutta tunteella on vähän toinen ääni kellossa. Jäljellä ei ole kuin muutama tentti ja diplomityö loppuun (on jo puoliksi tehty ja työpaikkain kumminkin on, jossa siis tällä hetkellä tuota dippaani väännän). Kait sitä vähän jaksaa odottaa, eikäähän sitä silti välttämättä heti onnistukaan, mut noin periaatteessa...

Niin, siitä yrityksestä: kymmenen vuotta pillereitä takana, jotka jätin pois muista syistä. Sitten oltiin kumin kanssa noin puoli vuotta, kunnes huomasinkin olevani raskaana. Oli siinä semmoinen yksi ihan tietoinen riskinotto, kun oviksesta olis pitänyt mennä jo aikaa sitten ja ei maltettu käyttää kumia ja ilmeisesti se ovis ei ollutkaan mennyt... ;) no, ehkäpä se toive oli siellä alitajunnassa kumminkin, kun noin huolettomia oltiin. Mies tuossa eilen just muisteli, että kun mä soitin sille raskaustestin jälkeen ja olin sanonut puhelimessa, että "se oli positiivinen", että hän oli ollut ihan onnesta soikeena tippa linssissä, eikä ollut tiennyt koko päivänä miten päin olla ja hymyillyt ihan hölmönä... :)

vampukka
Meillä alkaa näillä näkymin yritys tai ehkäisy jätetään pois vasta ensi vuoden elokuussa, joten on tässä odottelemista.... :'( mutta parempi että mieskin on täysillä mukana kun vauvaa siteen joskus "hankitaan"... parempi yhteisymmärryksessä kuin kiristämällä.... =)

Olipas hauska törmätä tällaiseen aloitukseen. Minulla myös jo vauvakuume kova ,vaikka esikko 8 kk. Sen verran asiasta ollaan miehen kanssa neuvoteltu ,että vuoden päästä voisi olla otollinen aika alkaa yrittään toista. Tämä ensimmäinen sai alkunsa toisella yrittämällä pillereiden lopetuksen jälkeen ,vaikka pillereitä olin syönnyt jo 15 vuotta. Toivottavasti hyvä onni on myötä seuraavankin kanssa :) .

mamitre harmaana
Juttelin illalla miehen kanssa ja kysyin voisko hän vähentää n.4kk vauvan yrityksen alkamis ajasta,eli että joulukuussa kävisin otattamassa kierukan pois eikä se ainakaan sanonu etteikö kävis kun yritin kovasti perustella miks haluan silloin. :D Tuntuu pienemmältä odotusajalta kun se on tän vuoden puolella..menispä aika nopeasti :LOL:

Musta on kans tärkeetä, et molemmat puoliskot on lapsen yrittämisprojektis sit 100 prosenttisesti mukana. Kiristäminen ja salaa ehkäisyn pois jättäminen on itsekästä ja törkeää käytöstä. Mä tein jo seurustelun alkuvaiheessa selväks, et haluan joskus olla äiti. Eihän kaikki halua lapsia, joten on tämäkin hyvä selvittää hyvissä ajoin :)

Wind
Heippa!

Täällä 22v.juuri valmistuva tyttönen potee järkyttävää vaavakuumetta..kuumetta tullut ja mennyt mutta tämä tuntuu lähtemättömältä:/

Mies on vakitöissä ja samanikäinen kuin minä.Asumme yhdessä,olemme kihloissa ja yhteistä taivalta 2,5 vuotta kertynyt :heart: Asunnonosto olisi edessä kunhan sopiva löytyy jne..

Mies on lämmennyt ajatukselle vauvasta,mutta rationalistina haluaa että säästetään eka rahaa vähän..nyt menen minäkin sitten täysin työelämään.Mies sanoi,että aikaiseintaan puolen vuoden päästä ehkä aloitettais yrittää..riippuen silloisesta elämäntilanteesta ja rahatilanteesta..mutta voisi sanoa,että ehkä vasta vuodenkin päästä..kattoo nyt..tänään sanoi että puolen vuoden päästä joo,jos on asunto..(siis oma)

Mä oon ihan sekasin tän kuumeen kanssa..pyörin näillä sivuilla pää pyörällä,ja tuntuu että vaava on kokoajan mielessä..ei malttais oottaa millään!!! Aikasemmat vauvakuumeet ovat olleet siinä mielessä "pahempia",että olen kuvitellut oireita itelleni ja ollut niistä sekasin..nyt en usko enää mihinkään oireisiin vaan olen sen suhteen järkeistynyt..VAIKKA kuume tuntuukin pahemmalta kuin aikaisemmin.

Nojoo,pitää vaan koittaa ajatella,ettei puoli vuotta tai vuosi ole loppujenlopuksi pitkä aika..koittaa keskittyä muihin asioihin ja unohtaa vaavakuume,mutta kun on niiiin vaikeaa!:)

Täälläpä ilmoittautuu 1, jolla yritys on miehen kanssa sovittu alkavaksi 2008. Täytän heinäkuussa 28 ja mies 31 v. Mulla ollu muutaman kuukauden hirvittävä vauvakuume. Pyörin kans täällä palstailemassa päivittäin ja mietin miten ihmeessä jaksan odottaa kokonaisen vuoen vielä! B)

lady of the lake
Ensi vuodelle menee.Meillä siis 2 poikaa; 2v8kk ja 5v.Puhetta on miehen kanssa asiasta jo ollut ja päädyttiin siihen ,että vuoden päästä yrittäminen vasta aloitetaan monestakin syystä.Vauvakuume noussut kokoajan ja tuntuu tosiaan pitkältä odotella, mutta jospa sitä malttais :whistle:

Meillä on tainnut molemmat pojat saada alkunsa toisella kierrolla pillereiden lopettamisen jälkeen.Nyt on kierukkaehkäisy, että ei voi hetken mielijohteesta heittää nyt ehkäisyä pois...Olisin saattanut sen jo tehdäkin muuten ;)

Tuossa ensi vuoden puolella on tarkoitus saada kakkonen aluille. On lääketieteellisiä estoja vielä, mutta ensi vuonna on sitten lupa saada seuraava alulle. Käytössä pillerit.

Ensimmäinen sai alkunsa ekalla yrityksellä. Saa sitten nähdä kuinka käy ensi vuonna.

Meilläkin kolmosen yritys alkaa vasta v. 2008. Ja tuskin vielä alkuvuodesta.. Mulla on hirveä vauvakuume ollut jo n. 9kk, mutta ei kai tässä auta muuta kuin odottaa vielä :headwall: Töitäkin pitäisi keritä tekemään ennen yrityksen aloittamista..
Me ei varsinaisesti yritetty esikoista, mutta oltiin ehkäisyn kanssa vähän varomattomia n. 5 kk ajan, ennen kuin esikoinen ilmoitti tulostaan. Kuopusta taas tekemällä tehtiin ja 3. kierrosta tärppäsi.

kasvihuoneilmiö
Jaa, tänne kai mäkin kuulun. Ollaan 26 & 27, naimisissa ja haaveillaan lapsista. Toimeentulo on se, mikä epäilyttää. Ja mulla on opiskelut vasta ihan aluillaan... Vajaa vuosi ollaan vielä ajateltu sinnitellä ja tarkastellaan asiaa sitten uusiksi. Huoh...

Ja siis ei ole yhtään lasta ennestään.

lady of the lake
Alkuperäinen kirjoittaja mamitre:
kun siihen hommaan pääsette. Meillä ei tarvinnutkaan odotella niin kauaa kun piti..vauva ilmoitti tulostaan ekan ehkäisyttömän kuukauden jälkeen joten oon tuolla odotus puolella ollut jo tovin. Nyt rv 12+5. La helmikuun lopulla. :D
Onnea :flower: :)

Yhteistyössä