Muita joilla piiiiitkä kierto normaalisti?

Sydänkäpynen

Aktiivinen jäsen
19.07.2007
1 884
0
36
Moi eli oon nyt kp29/35-42....
eli kup.kierukan poiston jälkeen viime kierros venyi 30kp 42kp:hen...
Ja muistan että luomu kp oli mulla ennen esikkoa se 35kp...
Oon tehny jo kaksi nega r.testiä, joten epäilen että raskaana olisin..

Missä kohtaa teillä ovis?
Ja koska kui myöhään (kp) plussasitte?

kertokaa joilla kp menevät yli 30..

:wave:

Mulla on aina ollut epäsäännöllinen kierto. esikoinen sai alkunsa ovulaatiosta, joka oli kp 33!

Nyt tämän kolmosen yrityksen aikana kiero on ollut 30-45 pitkä. Ovis on 3 viime kierrossa ollut kp 17-19. Mikäli et jo mittaile lämpöjäsi, suosittelen sitä lämpimästi. Sillä ainakin saa selville koska ovulaatio on ollut ja ovuloiko ylipäätään. Tsekkaa vaikka FertilityFriend.com.

Tsemppiä kuumeiluun =)

mul on esikon syntymän (ja jo sitä ennen) kierrot olleet 30-50pv. kaks eka kiertoa oli 30pv ja sit piteni siihen 50 pv, ennen ku aloin odotaan kakkosta, joka meni kesken vk 12. ´sen jälkeen eka menkat alko 30pv.
esikkoa aloin odottaan muistaakseni yk 4 ja "kakkosta" yk 8 (imetin vielä esikkoa).

Mulla on kierto aina jotain 33-37 päivää, joskus jopa yli 40 päivää. Ovulaation tunnistan aina lämpöjen noususta. Mulla ovis on siis aina aikaisintaa kp 20 :) Sullakin, jos kierto on lyhyimmillään 35 päivää, niin ovulaatiohan on sitten vasta kp 21 :whistle: Ei testi voikaan vielä näyttää plussaa jos sulla on vasta kp 30 tänään :D Jos sulla on toinen kiertokin ollut 42 päivää, se tarkoittaa, että ovis oli todennäköisesti kp 27. Jospa sulla on nytkin noin pitkä kierto? ;)

Mulla on kyl ihan päin vastoin (mut pakko vastata) Oli tosi paskamaista ku kiero on 25 päivää ja silloin ku oli kuparikierukka niin täti oli kylässä 5-7päivää, eli tuntu aina siltä et on koko aika ne... :P

Joo-o, mullakin on kierrot pillerien jälkeen olleet 37-42d. Oon aina ollut "heikkohormoninen" jos näin voi sanoa... Aikoinaan mulla alkoi menkatkin vasta 16-vuotiaana ja eka kierto oli tuolloin 7 kk. Nyt kun päästiin vaiheeseen, että ei se jälkikasvu nyt ihan kauheaa olisi, halusin eka kierron testata, että omaanko lainkaan omia hormoneja (eli tuleeko menkat joskus) jos jätän pillerit pois. Omasin, ja päätettiin sitten jättää kumitkin pois. :)

Tämä tapahtui loka-marraskuun vaihteessa. Sen jälkeen on nähty täti kolme kertaa kylässä. Edellisessa kierrossa aloitin seuraamaan lämpöjä ja tyylipuhdas puolen asteen (36,2-36,7) lämmönnousu ajoittui päivälle 26. Tässä kierrossa on tultu ainakin ekat 24 päivää välillä 36,3-36,6. Taitaa siis olla ovuloimaton kierto... Vai voiko aamulämmön "perustaso" vaihdella kierrosta toiseen?

Kiva, että on kohtalotovereita... :) Voi ainakin olla iloinen, ettei oo niinku tyttökärpäsellä, että täti ramppais yhtenään. :) Toki tässä joutuu aika kauan aina oottelee h-hetkiä...

Itsellä kanssa pitkä kierto. Lokakuussa jättänyt pillerit pois ja kolme ekaa kiertoa oli 37 sitten tuli 27 ja viimesin oli 33. En ole mittaillut kuumetta tai muutakaan, koska mennään tjottaillen. Tuskin ovuloin noissa pitkissä kierroissa ollenkaan. Olen miettinyt, että helpottaisiko, jos alkais tikuttamaan ovista, mutta sitä sais tehdä ainakin kymmenen päivää ja vois olla aika turhauttavaa, jos ei siltikään saa ovisplussaa. Miten noi kuumeen mittailut oikein menee?

Mä tungen aamulla kuumemittarin suuhun, kun herätyskello soi ekan kerran. Yleensä "torkuttelen" herätyskellolla, nykyään kuumemittarilla. B)

Toimii näin, kun mittaus tehdään suht vakioitujen yöunien jälkeen. Mulla siis arkisin. Viikonloput on mitä on, kun nukkuu tyyliin puoleenpäivään verrattuna normaaliin 6.30 herätykseen... Heti jos nousee ylös ja tekee jotain, ni lämpö on ehtinyt jo muuttua.

Taidan sittenkin ovuloida! Tänä aamuna (kp 28) oli lämmöt nousseet 0,2 asteella 36,8:aan. Pari aiempaa päivää oli maha ihan pinkeenä turvotuksesta ja tissit kipeät. Voi myös olla toiveajattelua, mutta kierron ennätylämpö kuitenkin. :D

Elämän pieniä iloja. :whistle:

Minäkin!! Syyskuun lopussa ehkäisy pois. Eka kierto 32 ei mitään oireita misstään, varmaan oli ovuloimaton. Toinen kierto 43 päivää (ovis kp 30), kolmas 46 päivää (ovis kp33!), neljäs 35 päivää (ovis kp 22) ja nyt menossa viides oma kierto kp 29. (ovis ehkä kp 21-22).

Mä mittaan aamulämpöjä suusta mitattuna, ja yleensä menee seuraavasti: perustaso kp 1 alkaen 36.3-36.4. sitten ovispäivänä tulee dippi 36.1. tasolle ja seuraavana päivänä on 36.6-36.7 astetta. Tuon jälkeen loppukierto menee 36.5-36.7 välillä.

Tässä mukava apuri aamulämpöjen laskemiseen, jos tulee mitattua liian aikaiseen tai myöhään verrattuna normaaliin: http://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php

Ovistikut näyttävät välillä plussaa jo kp 14-17 tienoilla mutta ovista ei silti tule. Vasta kp 21 oon saanut "oikean" vahvan ovisplussan, joka yhdistettynä muihin oireisiin piti kutinsa.

Jee! Ella kohtalotoveri!
Ootpä sä sinnikkäästi seurannut jo monta kiertoa! Mulla ei kyllä kierrot oo ihan noin paljoa heitelleet, olleet nimittäin 37-42 d. Tsemppistä ja plussatuulia tasapuolisesti kaikille pitkäkiertolaisille. :)
Nyt menossa kp 30/37-42, yk3. Pitkä tulee olemaan tämä viikko, ennen pääsiäistä aion testata, jos ei tätiä kuulu.

Ihan siksi aloin seuraamaan, kun mun eka raskaus vuonna 02 autettiin hoidoilla kun en ovuloinut. Sillon ei kiertokaan toiminut. Nyt halusin tietää missä mennään, ja kyllä uskon ovuloivani sillä jälkeenpäin oon laskenut että menkat alkavat aina 14:nä päivänä oviksesta. Ja usein on ollut monta ovista puoltavaa seikkaa: lämmöt alhaalla, ovislimat ja sitten tikkuplussa.

Noh, minä tässä puuhastelen ensi kertaa näiden asioiden parissa ja tietysti pelkään, että en ovuloi tai jotain muuta on pielessä, kierto kun on aina ollut "normikiertoa" pitempi tai pidetty ruodussa pillerein. Näin alkuun tyydyn seurailemaan ja iloitsemaan oman hormonitoiminnan oikuista toivoen, että tulosta tulee jossain vaiheessa. Toivoisin, että onnistuisin raskautumaan ennen kun täytän 30 vajaan vuoden päästä. :)

^^ sulla kun toi vaihteluväli on toi 37-42 pitäisin kiertoa suht säännöllisenä. Pitkissä kierroissa pitää van muistaa, ettei ovis olekaan just puolivälissä vaan ennemmin parisen viikkoa ennen uuden kierron alkua. Puolivälistä eteenpäin vaan harjoituksia noin parin päivän välein ;)

Ja niiku sanoinkin, bongasin oviksen jopa 46 päivän megakierrosta siinä kp 33! Toivoa siis on, vaikka on äärimmäisen tylsää odottaa alkukierrosta melkein 3 viikkoa ennenku pääsee asiaan.. Monet kanssasisarukset kun ovat jo loppukierrossa ja testailevat jo varhaisia haamujaan..

Jeps, kyllähän tuo näyttää kutakuinkin säännöllinen olevan ja uskallan (mahdollisen) ovulaation perusteella laskea tädin kyläilyajankohtaa. Sehän tässä tosiaan tympeintä onkin, että kestää iäisyyttäkin kauemmin aina odotella uusia "tärppipäiviä". Että tsemppiä vaan sinnekin. Kevät on ja hormoonit hyrrää, eiköhän tämä tästä. B)

Heips, kiwa kun löytyy muitakin joilla piiiitkä kierto.
Oma kierto jäi tuohon kp32, ja nyt luulen että ovis oli joko eilen tai toissa päivänä.
Tänään siis kp19.

Joo, tuo odottaminen kyllä niiiiiiiiiiiiin tylsää...
Ja lämpöjä en ole mittaillu, ku en aamulla kerkee...

Toi oli loistava toi linkki minkä ella-83 laitoit. Sieltä löyty myös muutakin hyvää kun toi lämpölaskuri, esim. se laskuri, joka laskee hedelmälliset päivät meille joilla ovulaatiopäivä voi heitellä. No, taas näitä pitkän kierron iloja eli katsoin koska olis sitten seuraavat mahkupäivät ja ilokseni huomasin mieheni olevan juuri sen ajan reissussa eli seuraava mahdollisuus menee näillä kierroilla toukokuun loppuun!!! Pitää sitten varmaan ottaa tää tuleva kierto sellasena harjoittelukiertona, että yrittää bongata ovista tikuilla ja mittarilla... :(

^^ Minäkin katoin sitä hedelmällisyyskalenteria, niin sen mukaan tämä olisi 35 päivän kierto. kalenterissa näkyy ovispäivä just siinä, missä sen itsekin nyt uskoin olleen.
Aikaisin testipäivä olisi ton mukaan 2.4. ja uusi kierto alkaisi 6.4. mikä kanssa omien laskujeni kanssa täsmää. mut toi on hyvä kun saa eri pituisten kiertojen mukaan päivät.

Ella ja Leppäkerttu, mäkin kävin leikkimässä noilla hedelmällisyyslaskureilla ja antoi kyllä 39 päivän kierrolla mulle saman päivän (kp 27) ovikselle, kun mitä uumoilin ite. :) Sattumoisin satuttiin juuri tuolloin (most fertile day) pupuilemaan. :D

Kelpo lelu. Kirjauduin eilen illalla myös palveluun, mutta sitten enää löytänytkään juuri mitään (sekavat sivut), täytynee paremmalla ajalla tutkia. Nyt vaan sinnikkäästi odotellaan pääsiäistä. Vaikka sivulla oli, että jo tän viikon su voisi testailla, niin säästän sen ti-ke akselille. Lähden to reissuun ja todellakin toivoisin, että vaan voisin pahoin, enkä vuotaisi.
:laugh:

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä