Muita joilla niukat menkat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emppu81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emppu81

Vieras
Lopetin pillerit 6 kk sitten ja saman verran on yritystä takana. Menkat ovat olleet säännölliset (26-30 pv), mutta todella niukat. Kunnollista vuotoa ei juuri tule, vaan enimmäkseen ruskeeta tuhrua ja limoja. Voiko tämä seikka vaikeuttaa raskaaksi tuloa? Ovista olen tikuttanut nyt 2 kierrossa ja selkeää plussaa en ole saanut (tässä kierrossa tosin viivat olivat lähes yhtä tummat).

Minulla myös sama "ongelma". En tiedä mistä johtuu, mutta tuhrutteluun minulla vaikuttaa gynen mukaan endo. Mutta ei ollut siitä huolissaan..se on lievä. Mutta, mutta täällä ollaan yritetty jo yli vuosi ja sama kysymys on alkanut vaivaamaan minua!!

Niukat menkat voivat olla myös merkki liian ohuesta limakalvosta...eli sitä kautta vaikuttaisi raskautumiseen tai siis kiinnittymiseen ,jos limakalvo on liian ohut siihen ei pysty alkio kiinnittymään.
Kantsii varata aika gynelle joka ultralla tarkistaa asian. Mikäli limis on liian ohut eikä normeelisti korjaannu ,siihen on lääke jolla vaivasta pääsee.

Jonkun lehden lääkäripalstalta lueskelin vastausta samaan kysymykseen, eli vaikuttaako niukat menkat raskautumiseen huonontavasti. Lääkärin vastaus oli, että ei vaikuta. Limakalvo ei ole kuitenkaa niin ohut että alkio ei pystyisi siihen kiinnittymään. Ja raskauden alettua kohtuun kyllä kertyy lisää "tavaraa" sikiötä varten.
Sitä vastoin runsaat vuodot ovat huono merkki ja oire yleensä jostain sairaudesta/häiriöstä, ja se vaikeuttaa raskautumista.

Moi,
minulla on todella niukat kuukautiset l. pärjään pikkuhousunsuojilla. Verta ei tule pisaraakaan. Kävin lääkärissä asian tiimoilta ja tuloksenä oli että minulla on liian alhainen estrogeeni. Nyt olen menossa lisätutkimuksiin. Olen syönyt 10 vuotta pillereitä ja kyse saattaa olla vain siinä, että palaudun pillereistä hitaammin. Näin ainakin yritän ajatella. Jos asia vaivaa kauheasti mieltäsi, eikä tilanne muutu mihinkään niin varaa ihmeessä aika lääkäriin.