Muita joiden reilu 2-vuotiailla kovaa uhmaa ja "minä itse" vaihe päällä...?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä tyttö on nyt 2v4kk ja tuo "minä itse" on kyllä tosi vahvana hänellä. Hermot menee jos minä laitan esim. vessaan valot tms... välillä meinaa mennä pinna itsellä kun joka paikkaan lähteminen on niin vaikeaa. Haluaa laittaa itse vaatteet, vaikkei se vielä esim. paidan osalta aina onnistu. Housut osaakin itse pukea ja sukat.

Uhmaa on myös. Saattaa sanoa yhtäkkiä vaan että "ei", vaikkei kukaan mitään ole sanonutkaan... =)

Monesta asiasta kahnausta.

Lapsi on ainokaisemme, tiedä onko tällä sitten vaikutusta. Joskus mietin että annanko hänelle liikaa periksi, kun en viitsi joka asiasta tapella. Mitenkä te muut selvitätte tällaiset tai vastaavat tilanteet...?

hoidossa on kuulema yleensä suht kiltisti. joskus toki jäähypenkillä siellä ollut...

2-vuotiaat on usein uhmakkaita, mekin pidettiin poikaa usein pitkään tiukasti sylissä, kun se vaan huusi ja raivosi hiki päässä. Aika hoitaa tämänkin ongelman. Tsemppiä!

Täällä toinen samanlainen :wave: Aamusta iltaan pitää kokeilla ja testata rajoja!! Kattoo kuinka pitkälle saa mennä ennenkuin tulee jäähyä *huokaus*. Yks yö puheli sängyssään -Ei ei ei ei, unissaankin siis pitää uhmata!!!! :D Yleensä kuitenkin sanoo EMMÄ, ihan kaikkeen! Minä koitan olla johdonmukainen enkä anna periksi. Jos olen jonkun asian kieltänyt niin se pitää, eli en lipsu, vaikka todellakin se olisi välillä se helpompi ja nopeampi tapa.

Meillä täsmälleen samanikäinen tyttö ja myös erittäin voimakas "minä itse" -vaihe menossa. Etenkin pukemisen suhteen, missään ei saa auttaa vaikka hän ei esim. vetoketjua osaa laittaa itse. Omia hermoja koetellaan täälläkin. :)
Meillä on myös tuota uhmaa ja tyttö tykkää väittää moneen asiaan vastaan. Esim. eilen illalla oltiin valmistautumassa sänkyyn menoon, niin tyttö tokaisee ettei häntä väsytä. Mä sit sanoin et ok, voit leikkiä vielä pienen hetken. Tyttö sit tähän et eiku mua väsyttää, meen nukkumaan. :) Meillä alkaa hoito vasta vajaan kuukauden kuluttua, saa nähdä miten se lähtee sujumaan...

täällä 1v10kk tyttö ja jo muutaman kuukauden ollut tuollaista menoa.. joskus aamuisin ensimmäiset sanat ovat "ei, ei. EI, EI, EI!", tämä siis ennen kuin ehdin toivottaa hyvää huomenta. riisuu itse (ja HALUAA riisua) kaikki vaatteet, pukemisessa tarvitsee apua paidan osalta lähinnä.

Meillä! Kohta 2,5-vuotias on omasta mielestään tosi kova jätkä, eikätartteauttaa yhtään missään asiassa. Hermot menee tosin hällä välittömästi, kun joku ei sitten ekalla yrittämällä onnistukaan ;) Ei tosin enää raivoa eikä riehu kovin pitkään yleensä, vaan kuuntelee rauhallista puhetta ja selityksiä (vaihtelevalla menestyksellä).

Se nyt vaan on 2-vuotiaalla semmosta. Meidän poika monesti "peruu" jo tehdyt asiat, jos olis halunnut itse tehdä. Esim. vie jonkun tavaran takas ja käy sitten itse hakemassa sen, sammuttaa valot ja käy sitten laittamassa ne päälle jne. Aina kun se ei käy, esim. ei voi riisua jotain vaatetta jos on kiire lähteä niin tulee kyllä melkoset raivarit. Mutta kyllä se sitten aikansa huudettua tokenee.

Sylissä pitäminen ei meillä toiminut, raivostui vaan entistä enemmän. Annan sitten huutaa itsekseen missä nyt sattuukin olemaan ja käyn välillä juttelemassa. On ne raivoomiset lyhentyny.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Se nyt vaan on 2-vuotiaalla semmosta. Meidän poika monesti "peruu" jo tehdyt asiat, jos olis halunnut itse tehdä. Esim. vie jonkun tavaran takas ja käy sitten itse hakemassa sen, sammuttaa valot ja käy sitten laittamassa ne päälle jne. Aina kun se ei käy, esim. ei voi riisua jotain vaatetta jos on kiire lähteä niin tulee kyllä melkoset raivarit. Mutta kyllä se sitten aikansa huudettua tokenee.

Sylissä pitäminen ei meillä toiminut, raivostui vaan entistä enemmän. Annan sitten huutaa itsekseen missä nyt sattuukin olemaan ja käyn välillä juttelemassa. On ne raivoomiset lyhentyny.

Tuo alku on kuin minun kirjoittamaa... just noin. tyttö laittaa valot kiinni ja itse uudelleen päälle jos minä olen sen laittanut tms... toisaalta hiton huvittavaakin... =)

Yhteistyössä