Muita joiden oma isä käyttäytyy oudosti uuden puolison takia teitä kohtaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Halikatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Halikatti

Vieras
Mulla on surua kun mun oma isä on ruvennut hylkäämään minut ja perheeni sen jälkeen kun en enää suostunut hänen uuden vaimonsa oikkujen alistamaksi. Meillä on kaksi lasta, joista hän ei ole 8-kuista edes tavannut.

Hän on ollut tämän vaimon kanssa jo yli 10 vuotta ja tilanne on pikkuhiljaa luisunut siihen, että isä ei "voi" pitää minuun mitään yhteyttä, koska ei halua suututtaa vaimoaan. Aluksi hän selitti sitä mulle tosiaan näin, että hän ei voi ja mä aina joustin, mutta kun mulla on oma perhe ja en voi joustaa loputtomiin, isä on viittä vaille hylännyt meidät.

mäkin aikoinani luulin et isän kiinnostuksen puute oli kiinni siitä et äitipuoli ei oikein meistä välittänyt, mut nyt kun ovat eronneet jo 4v sitten, eikä isää ole kiinnostanut yhtään sen enempää kuin ennenkään, voi vaan todeta et eipä se tainnutkaan olla siinä puolisossa se vika :/

Joo, aivan näin. Isäni ulkoistaa kätevästi omat vikansa muiden niskaan. Äidilleen (mummilleni) hän vielä koittaa esittää hyvää isää, 90-vuotias mummo kyseessä. Mummon mieliksi koittaa sitten "sankarillisesti" käväistä hirviövaimon luota meillä.

Olen vain niin hirmu surullinen tästä kaikesta, koska tämä on valjennut mulle vasta nyt, olin isän tyttö ja aina ennen hyvät välit (siis niin luulin)

mieheni ei tapaa usein tytärtään tämän äidin käytöksen vuoksi, toivottavasti tapaamiset myöhemmin onnistuvat minusta se ei ole kiinni.. t.äitipuoli jolla hyvät välit tytärpuoleen

:wave:
Isäni ja hänen "uuden" puolisonsa luona minua on pienestä asti kohdeltu kuin vierasta sikaa.
Aikuiseksi tultuani päätin, että en mene enää käymään siellä, isä voi vierailla luonamme jos haluaa tavata. Olen isäni ainoa lapsi, ja hänelle hyvin tärkeä, mutta silti vieläkin hänen outo käytöksensä tämän naisen ollessa läsnä saa minut aina pettymään, uudelleen ja uudelleen..
Hän esimerkiksi ei voi puhua puhelimessa "normaalisti" jos nainen läsnä ja yleensä hän soittaa kun sitten kun nainen ei ole paikalla ja on ihan kuin eri ihminen. Jos erehdyn soittamaan "väärään" aikaa, jolloin hän ei ole yksin, saan kuulla puhelimessa "teatteriesityksen" ja isä saattaa vastailla esimerkiksi esittämääni kysymyksiin jotain ihan muuta kuin mistä olen kysynyt.
Isäni haluaisi kovasti auttaa minua ja perhettäni myös rahallisesti koska hänellä on siihen mahdollisuus, mutta sekin hänen täytyy tehdä salaa, niin ettei tämä nainen saa mitenkään tietää.
Tämän naisen aikuisia lapsia ja heidän lapsiaan isäni kyllä saa auttaa, kuskailla ympäriinsä jne mielin määrin.
Olen yrittänyt olla enää odottamatta isältäni mitään, koska aina joudun pettymään, mutta silti aina petyn uudestaan.. jopa yhteydenpito isääni on vähentyyt, koska en halua aina pahoittaa mieltäni. Isä taas on loukkaantunut kun en enää soita hänelle tai koskaan vieraile tms. mutta itsehän hän aikuisena ihmisenä tekee päätöksensä. Asiasta isän kanssa ei voi puhua kunnolla, hän ei siihen kykene.
Olen tosi surullinen tilanteesta, mutta koska tätä on kestänyt vuosikausia, tilanne on vain hyväksyttävä.

Alkuperäinen kirjoittaja surusydän:
:wave:
Isäni ja hänen "uuden" puolisonsa luona minua on pienestä asti kohdeltu kuin vierasta sikaa.
Aikuiseksi tultuani päätin, että en mene enää käymään siellä, isä voi vierailla luonamme jos haluaa tavata. Olen isäni ainoa lapsi, ja hänelle hyvin tärkeä, mutta silti vieläkin hänen outo käytöksensä tämän naisen ollessa läsnä saa minut aina pettymään, uudelleen ja uudelleen..
Hän esimerkiksi ei voi puhua puhelimessa "normaalisti" jos nainen läsnä ja yleensä hän soittaa kun sitten kun nainen ei ole paikalla ja on ihan kuin eri ihminen. Jos erehdyn soittamaan "väärään" aikaa, jolloin hän ei ole yksin, saan kuulla puhelimessa "teatteriesityksen" ja isä saattaa vastailla esimerkiksi esittämääni kysymyksiin jotain ihan muuta kuin mistä olen kysynyt.
Isäni haluaisi kovasti auttaa minua ja perhettäni myös rahallisesti koska hänellä on siihen mahdollisuus, mutta sekin hänen täytyy tehdä salaa, niin ettei tämä nainen saa mitenkään tietää.
Tämän naisen aikuisia lapsia ja heidän lapsiaan isäni kyllä saa auttaa, kuskailla ympäriinsä jne mielin määrin.
Olen yrittänyt olla enää odottamatta isältäni mitään, koska aina joudun pettymään, mutta silti aina petyn uudestaan.. jopa yhteydenpito isääni on vähentyyt, koska en halua aina pahoittaa mieltäni. Isä taas on loukkaantunut kun en enää soita hänelle tai koskaan vieraile tms. mutta itsehän hän aikuisena ihmisenä tekee päätöksensä. Asiasta isän kanssa ei voi puhua kunnolla, hän ei siihen kykene.
Olen tosi surullinen tilanteesta, mutta koska tätä on kestänyt vuosikausia, tilanne on vain hyväksyttävä.

Siis ihan kuin minun kynästäni tullutta teksitiä, kerrankin kun voin todeta näin, niin surullista kyllä! Kaikkine puhelinesiintymisineen, rahallinen puoli kans. Sit isä kertoo mulle kuinka uuden vaimon lapset ovat heillä käyneet, luulee kai saavansa mut mustasukkaiseksi, jolloin saisivat minut sinne tanssimaan taas pillinsä mukaan ja olemaan vaikka ilkeitä jos siltä tuntuu. Uudella vaimollakin on just 3-kuinen lapsenlapsi, luulis et he tajuaisivat, että isäni sais vapaasti käydä meillä kuten vaimo oman tyttärensä luona, mutta ei se niin mee! Kun isääni kans korpeaa se, etten enää tee kaikessa hänen tahtonsa mukaan. Ikävää ja lapsellista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Isänne ovat ääliöitä... aikuisia miehiä kuitenkin, kyllä silloin pitäisi vastuunsa kantaa jälkikasvustaan.

niinpä..mä olenkin jo vuosia ollut sitä mieltä et omahan on tappionsa, ei ole ollut mun tai veljen elämässä kun me ollaan oltu pieniä (tapaamisia kyllä oli mut harvakseltaan ) ja nyt menettää lastenlastensa kanssa mahdollisuutensa..
mä olen päässyt asiasta yli, ja toivottavasti pääsee muutkin saman asian kanssa murehtivat.

:hug: kaikille

Alkuperäinen kirjoittaja Halikatti:
Siis ihan kuin minun kynästäni tullutta teksitiä, kerrankin kun voin todeta näin, niin surullista kyllä! Kaikkine puhelinesiintymisineen, rahallinen puoli kans. Sit isä kertoo mulle kuinka uuden vaimon lapset ovat heillä käyneet, luulee kai saavansa mut mustasukkaiseksi, jolloin saisivat minut sinne tanssimaan taas pillinsä mukaan ja olemaan vaikka ilkeitä jos siltä tuntuu. Uudella vaimollakin on just 3-kuinen lapsenlapsi, luulis et he tajuaisivat, että isäni sais vapaasti käydä meillä kuten vaimo oman tyttärensä luona, mutta ei se niin mee! Kun isääni kans korpeaa se, etten enää tee kaikessa hänen tahtonsa mukaan. Ikävää ja lapsellista.

Myös minun isäni kertoilee aina naisen lapsista, lapsen lapsista ja heidän kuulumisistaan, mutta minua ei oikeasti voisi vähempää kiinnostaa, koska he ovat minulle täysin vieraita ihmisiä, lapsen lapsiakaan en ole kaikkia ikinä edes nähnyt.
Myös yhteydenpitoni isän puolen sukulaisiin on kärsinyt, josta isäni kyllä aina muistaa minua syyllistää.
Kaikkein huvittavinta, tai sanoisinko surkuhupaisaa on se, kuinka hän aina kertoo kuinka paljon hän ja nainen ovat tehneet naisen lapsenlapsien hyväksi ja samalla arvostelee naisen lastenlasten toisia isovanhempia ns. huvimummoiksi jne. Eipä hän silti ole osoittanut kauhean suurta kiinnostusta omaa oikeaa lastenlastaan kohtaan ja tuskin häntä tulee koskaan häntä hoitamassa näkymäänkään.

Mutta hyvä kuulla, että muitakin ihmisiä on samassa tilanteessa. Tai ei hyvä, mutta että en ole yksin "isäongelman" kanssa. :)

Halaukset kaikille normaalia isää kaipaaville! :hug:

Ihan kuin omasta elämästäni tämä! Isäni on ollut nykyisen vaimonsa kanssa yli 20 vuotta ja kaikenlaista on niihin vuosiin mahtunut. Aikaisemmin tuntui todella pahalta että isäni omistautui täysin vaimolleen ja vaimon aikuisille lapsille perheineen -minulla ja veljelläni ei ollut niin väliä.

Jossain vaiheessa olin niin väsynyt olemaan heidän kynnysmattonsa, että jätin yhteydenpidon minimiin. Sitten isän vaimo soitti minulle tuohtuneena, että isällä on ikävä; miksi en pidä yhteyttä ja käy tapaamassa heitä. Puheiden tasolla se onkin ollut aina näin; olemme veljeni kanssa rakkaita ja tärkeitä, mutta valitettavasti käytännössä se ei näy millään lailla. Isäni kuskaa vaimonsa lapsia tarvittaessa vaikka toiselta puolelta Suomea, mutta ei meitä omiaan. Perhejuhlissa ja mökillä pyydetään aina minua ja/tai veljeäni jäämään pois, jos meinaa tulla ahdasta -vaimon lapset perheineen ovat aina kaikki tervetulleita. Isäni maksaa vaimonsa lomareissut (siis myös sellaiset joilla ei itse ole mukana), vaimon lastenlasten lahjat ym ym. Vaimon mielestä isäni ei kuitenkaan saa käyttää rahaa tai aikaa minun ja veljeni hyväksi ja isä onkin aikanaan avustanut minua ja veljeäni salaa. Uskomattominta on, että kaikki nämä vuodet isäni ja hänen vaimonsa ovat kirkkain silmin väittäneet että he kohtelevat kaikkia lapsia tasapuolisesti.

Isä on silti minulle rakas ja juuri siksi tuntuu niin pahalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mitättömyys:

Mullekin isä on yhä rakas ja tuntuu hirveän pahalta tää totuus. Kunpa se ei olisi totta! Aiemmin pistin pääni vain pensaaseen ja uskoin mummini lailla isää. Ihmettelin vain, että miten ei se ikinä voi tulla mua vastaan oikein missään asiassa. Antaa mun tuntea, että hän välittää. Lapsena ennen uutta vaimoa hän oli antanut mun tuntea niin, sillä pääsin näin pitkälle, kunnes nykyhetki avautui mun silmiini, että mikä se oikein on.

Tipahdin äkkiä puusta ja nyt suren.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Ihmettelin vain, että miten ei se ikinä voi tulla mua vastaan oikein missään asiassa. Antaa mun tuntea, että hän välittää. Lapsena ennen uutta vaimoa hän oli antanut mun tuntea niin, sillä pääsin näin pitkälle, kunnes nykyhetki avautui mun silmiini, että mikä se oikein on.

Näin se minullakin menee. Juhlapuheet ja vakuuttelut ei paljoa lämmitä, jos käytännössä ei saa osakseen minkäänlaista arvostusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Ihmettelin vain, että miten ei se ikinä voi tulla mua vastaan oikein missään asiassa. Antaa mun tuntea, että hän välittää. Lapsena ennen uutta vaimoa hän oli antanut mun tuntea niin, sillä pääsin näin pitkälle, kunnes nykyhetki avautui mun silmiini, että mikä se oikein on.

Näin se minullakin menee. Juhlapuheet ja vakuuttelut ei paljoa lämmitä, jos käytännössä ei saa osakseen minkäänlaista arvostusta.

Niinpä. Ja muakin yritettiin syyllistää tästä tilanteesta, kuten surusydäntä, sekin on ihan hirveää. En pidä sitten yhteyttä, saan vain pahan mielen. Isähän se tässä enemmän menettää, mutta se ei ole iso lohtu, kun haluaisin, että hän välittäisi.

Poikammekin on saanut isäni nimeä mukailevan nimen, niin rakas isä mulle oli. (Mieheni isän nimi oli se sama, eli ei vain minun isäni nimeä mukailtu:) Isän pettäessä eka ajatus oli että alanko nyt inhoamaan sitä nimeä, mutta ei, se rakas Xxxx on nyt sitten poikani, kun se ei isäni ole.