Muita joiden mies ei koskaan aja autoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outomies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Oho, en ole ennen kuullut vastaavasta miehestä? '
Pelkääkääköhän ajamista vai onko juonut korttinsa?

Sillä on voimassa oleva kortti ja on absolutisti, ei oo siis juonu sitä. Autoa se ei halua ajaa em. syystä, kyytiin tulee, jos mennään jonnekki pidemmälle mutta jos esim oman kaupungin alueella kuljetaan niin tulee pyörällä perässä, minä lasten kanssa autolla. Toki mäkin suosin pyöräilyä mutta en todellakaan ala joka reissua pyöräilemään, talvella ei pyöräile ollenkaan. Mies pyöräilee työmatkat ympäri vuoden.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Multa löytyy myös mies joka ei aja.

Ja tiedän kyllä aika paljon kaupunkilaismiehiä, joilla ei ole koskaan ollutkaan ajokorttia.

Meillä miehellä kyllä on voimassa oleva ajokortti, muttei silti halua ajaa.

Oho, en ole ennen kuullut vastaavasta miehestä? '
Pelkääkääköhän ajamista vai onko juonut korttinsa?

Mikä strereotypia tämä on, että miesten pitäisi väkisin ajaa autoa. Tai jos miehellä ei ole ajokorttia, niin on korttinsa juonut.

Omalta mieheltäni löytyy varsin kypsällä iällä ajettu ajokortti, mutta hän ei ole koskaan tykännyt autolla ajamisesta. Ja kun minä ajan, niin eipä hänen ajamisensa välttämätöntä olekkaan.

No, harvinaistahan tuo on, mutta ei varmaan tavatonta...
Yleensä miehet haluavat ajaa, ainakin omassa tuttavapiirissäni.
Ja jos perheen muut jäsenet käyttävät autoa, eikö ole tekopyhää pyöräillä "luonnon puolesta" perässä...

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
No sori vaan mutta onpas typerää olla ajamatta epäekologisuuden takia jos kuitenkin istuu kyydissä.

istuu meillä ainakin kyydissä VAIN kun mennään jonnekki kauemmas, esim 70km päähän. Kotikaupungissa/lähiseudulla kulkee periaatteensa vuoksi pyörällä vaikka muu perhe kulkis autolla. Ja useita alle 200km säteellä tehtyjä reissuja on tehny niin, että toiseen suuntaan tulee autolla ja toiseen ajaa sit pyörällä. Pisin mitä ajoi pyörällä oli 170km päähän, mä tulin lasten kanssa autolla perässä :D

No sori vaan mutta onpas typerää olla ajamatta epäekologisuuden takia jos kuitenkin istuu kyydissä.

Kukahan on puhunut epäekologisuudesta. Oma mieheni valitsee mielummin bussin tai junan kuin auton, matkustusmukavuuden takia. Ekologisuudella hän ei kyllä perustele yhtään mitään tekemistään. Inhoaa autolla ajamista, ja autolla liikkuminen on hänelle välttämätön paha, eli kävelee mielummin kuin istuu autossa.

Mikset vaadi naisia sitten perustelemaan, mikseivät he aja? Tai miksi asiaa ylipäätään pitäisi perustella?

Ja jos perheen muut jäsenet käyttävät autoa, eikö ole tekopyhää pyöräillä "luonnon puolesta" perässä...

Jos meillä mies sais päättää, niin meillä ei olis autoa ollenkaa. Mutta onneksi se ei päätä kaikista asioista... mä taas en osaa elää ilman kyseistä vehjettä. Kai se sitte huojentaa sen omaatuntoa kun ajaa pyörällä, vaikka muu perhe ajaiski autolla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

istuu meillä ainakin kyydissä VAIN kun mennään jonnekki kauemmas, esim 70km päähän. Kotikaupungissa/lähiseudulla kulkee periaatteensa vuoksi pyörällä vaikka muu perhe kulkis autolla. Ja useita alle 200km säteellä tehtyjä reissuja on tehny niin, että toiseen suuntaan tulee autolla ja toiseen ajaa sit pyörällä. Pisin mitä ajoi pyörällä oli 170km päähän, mä tulin lasten kanssa autolla perässä :D

:D
Joo ihan kiva että on periaatteita...
Mutta kylmä tosiasia on että ei voita tuolla mitään koska muu perhe kuitenkin epäekologisesti autoilee.

Minunkaan mieheni ai autoile, eikä ole koskaan omistanut korttia. Minulla on auto ja ajan mielellään, mutta kaupungissa asuvina tarvitsemme autoa vain pitkälle matkustaessamme, pyöräilemme paljon. Mieheni on yhdessä osoitteessa töissä aamusta iltaan, ei ehtisi ajaa korttia, eikä halua ajaa autoa, koska aina nukahtaa autoon...

Kukahan on puhunut epäekologisuudesta. Oma mieheni valitsee mielummin bussin tai junan kuin auton, matkustusmukavuuden takia. Ekologisuudella hän ei kyllä perustele yhtään mitään tekemistään. Inhoaa autolla ajamista, ja autolla liikkuminen on hänelle välttämätön paha, eli kävelee mielummin kuin istuu autossa.

Mikset vaadi naisia sitten perustelemaan, mikseivät he aja? Tai miksi asiaa ylipäätään pitäisi perustella?

Ihan ap:n aloituksessa mainitaan miehen ajamattomuuden syyksi se että autoilu on hänen mielestään epäekologista (saastuttaa luontoa)

Minä pystyn heti äkkiseltään laskemaan oman mieheni lisäksi 10 työkaveriani, jotka eivät aja autoa, eivät omista autoa, ja osa ei edes ajokorttia. Asuvat täällä pääkaupunkiseudulla, jossa omille työpaikoilleen pääsevät nopeammin julkisilla kuin autolla. Ja jotka saavat kaikki palvelut myös niin läheltä, ettei autoa tarvitse minkään kuskaamiseen.

Tilapäisessä tarpeessa tulee paljon halvemmaksi ajaa taksilla tai vuokrata auto, kuin ostaa ja ylläpitää omaa.

Ihan ap:n aloituksessa mainitaan miehen ajamattomuuden syyksi se että autoilu on hänen mielestään epäekologista (saastuttaa luontoa)

ok, tämä meni minulta ohi.

Tuohan on hieno periaate mieheltä!

Ajokortillisuus ei ole mikään velvoite auton ajamiseen, ei miehille eikä naisille. Tuollainen ajattelu saisi yleistyä ja pian, on todella huolestuttavaa, että ympäristön tila on mikä on, mutta yksityisautoilun suosio ei vaikuta hiipuvan.

Oletko ajatellut, että voisitte hankkia sinullekin hyvän pyörän ja/tai peräkärryn jossa kuljettaisitte lapsia kaupungilla ajellessanne? Jospa kokisitte sillä tavalla enemmän yhteenkuuluvuutta perheenä. Totta kai voisitte ne pitkät matkat hoitaa edelleen autoillen, mutta ne lyhyemmät...

Mun exä kulki (ja kulkee kai vieläkin) työmatkat autolla (raksamies, noin 100 km/päivä) joten ei koskaan vapaa-aikana halunnut ajaa. Mä ajoin aina ja muutenkin tykkään ajaa, en osaa vain olla kyydissä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

:D
Joo ihan kiva että on periaatteita...
Mutta kylmä tosiasia on että ei voita tuolla mitään koska muu perhe kuitenkin epäekologisesti autoilee.

Niinpä :D oon sanonu sen monta kertaa, ettei se autoilu saastuta yhtää enempää vaikka sekin olis kyydissä, kun muut kerran menee :D mutta kaiketi sen omatunto ei sitte kolkuta niin paljon ku ajaa pyörällä perässä... :D se on muutenki fanaattinen kaikkien ekojuttujen ym kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Piupali:
Tuohan on hieno periaate mieheltä!

Ajokortillisuus ei ole mikään velvoite auton ajamiseen, ei miehille eikä naisille. Tuollainen ajattelu saisi yleistyä ja pian, on todella huolestuttavaa, että ympäristön tila on mikä on, mutta yksityisautoilun suosio ei vaikuta hiipuvan.

Oletko ajatellut, että voisitte hankkia sinullekin hyvän pyörän ja/tai peräkärryn jossa kuljettaisitte lapsia kaupungilla ajellessanne? Jospa kokisitte sillä tavalla enemmän yhteenkuuluvuutta perheenä. Totta kai voisitte ne pitkät matkat hoitaa edelleen autoillen, mutta ne lyhyemmät...

Johonki kommenttiin kirjoitin jo, että mä suosin myös pyöräilyä. Meillä 2km säteellä kaikki palvelut, kaupat ym kun asutaan keskustan läheisyydessä. Meillä on myös polkupyörän peräkärry jossa voi kuljettaa lapsia (tosin vanhempi on tänä kesänä jo polkenu omalla pyörällään ja pienempi on vain kyydissä). Pyritään siihen, että mahdollisimman paljon ajetaan pyörillä näitä arkiajoja. Kaikki sukulaiset asuu kuitenki niin kaukana ja maaseudulla, että jos halutaan sukulaisissa käydä niin on pakko olla auto, niiden luo ei julkisilla pääse ja mulle matkat on liian pitkiä. Mies vetää kevyesti jonnekki 70km päähän sukulaisiin mutta mä en. Lisäksi talvella en aja pyörällä kun on liukkaita kelejä. Joten auto meillä on ja haluan, että se pidetään, mutta monesti käytämme sitä vain 1-2kertaa viikossa.

Yhteistyössä