Muita joiden mies aina töissä ja silti rahaton?

• Viestiketjun aloittaja köyhän miehen vaimo
  • Ensimmäinen viesti
köyhän miehen vaimo
Mieheni työskentelee taiteellisella alalla jolla vakituisia työsuhteita ei ole. Freelance-työkeikat keskittyvät sille ajalle, kun suurin osa ihmisistä on vapaalla, eli iltoihin ja viikonloppuihin.

Tienatakseen edes jotakin mies joutuu olemaan tosi paljon töissä, sillä palkatkin ovat ihan onnettomat. Lisäksi alalla saa töitä maineella, ja maineen kasvattamiseksi joutuu tekemään myös ilmaisia töitä näyttääkseen kykynsä.

Mitä tämä tilanne sitten minulle merkitsee? Jäin juuri kotihoidon tuelle, lapsi täyttää kohta vuoden. Olen todella paljon yksin kotona lapsen kanssa. Mies ei koskaan tiedä töistään tai työajoistaan, saattaa lähteä silloin kun käsky käy ja kotiintuloajoista ei yleensä ole tietoa. Silti miehellä ei ole koskaan rahaa. Olen maksanut meillä vuokran jo 5 vuotta yksin omasta palkastani ja nyttemmin äitiyspäivärahasta. Mutta entä nyt kun saankin pelkän kotihoidon tuen?

Olen ihan kypsä, sillä tuntuu että kaikkien miehet joko
a) saavat vähemmän rahaa mutta ovat normaalisti kotona tai
b) ovat paljon töissä, mutta tienaavat niin hyvin ettei tartte stressata riittääkö rahat ja välillä pääsee jopa tuulettumaan esim. matkalle

Löytyykö mistään yhtä onnettomassa tilanteessa olevia? Ja mitä tässä keksisi? Mies ei kuulemma vaihda alaa, haluaa mieluummin erota jos tämä tilanne ei minulle kelpaa. Mitäköhän siitäkin ajattelisi?

köyhän miehen vaimo
Tuohon en ihan lähtisi. Veroja pitää maksaa, tosin verotus saisi olla progressiivisempaa. Mutta ap viestissäni ei ollut kyse Suomen tulopolitiikasta. Vaikka siitäkin vois toki keskustella pitkät pätkät... ;)

MOI! tilanteesi kuullostaa niin ...tutulta! meillä 4 lasta, ja minä paljon yksin kotona. kaikesta huolimatta rahatilanne ei ikään ole mikään kukoistava. toisaalta "mukava" kuulla että joku muukin on samassa jamassa kuin minä! :headwall: :'( \|O

Sidney
Meillä isäntä painaa kanssa töitä ihan mielettömästi välillä en edes nää sitä päivässä kuin ehkä 20 minsaa ennenku meen nukkumaan :( No mutta en mä sitä sano, että köyhiä/rahattomia oltais, ku kummatkin käy kuitenkin töissä, mutta kyllä tarkkaan pitää kattoo mihin rahaa laittaa ei sitä koskaan liikaa oo eikä sitä koskaan liikaa tuu...Laskuihin ja ruokaan riittää ei oikeen muuhun :ashamed:

Yhteistyössä