Muita IVF/ICSI- konkareita?

^ tosi harmi että solu kerkesi karata!!
Joka tapauksessa olette kovasti yrittäneet soluja aina kiinni saada, joten voi varmasti todeta, että helpolla ette ole periksi antaneet, eli ei jää ainakaan se toivon mukaan harmittamaan.

Mutta nyt siis kuulutetaan kaikki mainitsemasi naiset liikkeelle luovuttamaan munasoluja =)
Kuuluuko tuo psykologilla käynti juuri luovutettuun hoitoon?
Toivotaan että ette joutuisi pitkään odottamaan ja tietysti että saisitte tuon maksusitoumuksen.
Miten sitä maksua sitten korvataan kun jos normihinta on jotain reilu 6000-7000, niin paljonko siitä korvataan?
Kyselen myös siksi, että tietysti toivon että tulos seuraavasta hoidosta olisi toinen, mutta omalla tavallaan varaudun jo siihen, että luovutettuihin joudutaan varmaan lähtemään!

Täällä etelässä sataa taas lunta, eli ei onneksi kovin pimeää ole, meinaa vaan lumityöt alkaa kyllästyttää kun niitä saa joka päivä tehdä ;) Eilen käytiin myös joulukonsertissa nostattamassa joulufiilista, ihana oli!
 
johkunen juu ei jää harmittamaan. Mä just sanoin lääkärille, että musta tuntuu hyvältä, kun se teki sen päätöksen. Iän puolesta ois voinu jatkaa omilla, mutta meillä on jo niin monta hoitoa takana. Karseeta ees miettiä, että mua on puhkottu viis kertaa pelkästään tänä vuonna ja yhteensä kaheksan kertaa! Stimulaatioita jotain kaheksan myös ja siirtoja kuusi. Ihanaa, että se on ohi! Elämä on luopumista ja nyt pitää vaan osata luopua siitä ajatuksesta, että meidän solut olisivat yhdessä toimineet.
Juu tuo Psykologi-käynti kuuluu siihen hoitoon. Lääkäri arveli, että noin puoli vuotta-vuosi joudutaan odottamaan. En tiiä yhtään paljonko se maksusitoumus korvaisi.
Mä kyl tykkään noista lumitöistä, jos vaan saan rauhassa tehdä.
 
HalleB nov oi harmi :( mutta kovasti olette yrittäneet ja toivotaan että tosiaan nuo luovutetut sitten toisivat sen toivotun lopputuloksen <3 Ja tiedän niin tuon helpotuksen tunteen kun tietää että itellä ei tarvi enää lähteä siihen hormoni ja punktio rumbaan. johkunen Meillä tuo maksusitoumus korvasi tuoresiirrossa myös verikokeen pp 16. pakaste alkion siirrossa se ei kuulu hintaan eli jos sen haluaa se täytyy itse maksaa. Koko hoidon hinnaksi tuli 55€ jonka oys lähetti poliklinikka maksuja. Kaksi käyntiä oli siis tuon yhden hoidona aikana (ultra ja siirto) että kyllä on melkein ilmasta siihen nähden mitä hoito normaalisti maksaa. Meillekin puhuttiin tuosta psykologilla käynnistä, mutta me ei koettu sitä tarpeelliseksi ja ei meitä sinne pakotettukaan. Ois senkin ilmeisesti saanu sillä maksusitoumuksella käydä tai ainakin niin ymmärsin hoitajan puheista.
Täällä vielä piinailen ja mietin että käynkö ostamassa testiä vai en. oireita ei oikein oo mihinkään suuntaan. Valkovuoto on kyllä normaalia runsaampaa kun normi kierrossa tai niissä kierroissa missä olen käyttänyt lugesteronia, mutta voihan se olla tuon lutinuksen aikaansaannoksia. Välillä tosi epämukava olo :( nyt ois menossa pp8
 
HalleB Tammikuuhan on pian :) minä oon heittänyt jo kirveen kaivon tämän siirron onnistumisesta. Valkovuotoa tulee edelleen paljon, mutta epäilen että tuo lutinus vaan pitää vuodon nyt pois. Tänä aamuna teis cb:n digitaalisen testin, joka ilmoitti ei raskaana. Mulla huomenna siis kaksi viikkoa ovisplussasta ja keskiviikkona kaksi viikkoa siirrosta. Oon niin sitä mieltä että plussa näkys jos olis näkyäkseen. Tuosta luomuplussasta plussasin pp11. mitä oon lukenu nuista pas siirron plussista niin tuntuu että ne ketkä on onnistunu on jo plussanu näinä piinapäivinä. Kai se on vaan tarkotettu niin että meille ei toista lasta suoda :( vaikka tiedän että pitää olla ja olenkin onnellinen että on saatu tuo yksi ihme, mutta niin sitä toivois hänelle kaverusta.
 
Viikonlopusta arkeen palattu ja täällä etelässä sitä lunta on tullut niin paljon, että olen sitten saanut selkäni jumiin lumitöistä : / Kävelen kuin vanhempi rouva vaikken itseäni sellaiseksi myönnä!!

HalleB hyvä juttu että päätös tuntuu oikealta!
Toivotaan että teille sitten löytyy sopiva luovuttaja kevään aikana ja toivottavasti tuo tammikuun psykologi -aika menee hyvin kaikin puolin.

nannah voi rähmä :( Tietysti sitä toivoo että testi voisi vielä muuttua mutta toisaalta kyllä sitä oman kropan aika hyvin jo tunnistaa!
Meillä tosiaan hoidot julkisella käyty joten siksi kiinnostaa tuo maksusitoumus ja voiko sitä saada yksityisen puolella, mutta täytyy jäädä odottamaan Hallen kuulumisia ja tosiaan, onhan meillä nyt ainakin vielä yksi hoito omilla soluilla tässä edessä mutta kun aina täytyy se varasuunnitelma olla niin kiinnostaa.

Miten olette jouluun valmistautuneet? Mulla on hieman joulufiilis kadoksissa, enemmän odottelen vapaita ja että sais huilattua tän väsyn pois joka jatkuu edelleen. No huomenna pistän sen procrenin joten katsotaan sitten miten se alkaa vaikuttamaan. Muutoin kyllä kaikki jouluvalmistelut on tehty, mitä nyt vierashuonetta vielä listoitetaan sille joulupukille ;)
 
Kyllä se niin on että ei tämäkään siirto tuottanut tulosta. Tänään lutinus oli värjääntynyt vaaleanpunaiseksi, joten menkathan ne sieltä alkaa. huomiselle vielä on noita lutinuksia käytän ne pois ja soitan väestöliittoon että miten nyt sitten se jatko. Jouluvalmistelut on aika hyvin tehty, muutama paketti vielä pitäisi saada paketoitua :)
 
Johkunen Mä oon lähes koko joulun seudun ja uudenvuodenaaton töissä. Vapaita on vietelly nyt etukäteen ja sit on tulossa vielä jälkikäteen. Mun tulevaisuuden unelma on sellanen työ, jossa saa olla kaikki joulut kotona perheen parissa. Ei ne lisät korvaa mitenkään sitä. Joulua en ole siis valmistellut oikein mitenkään. Miehelle ja kummilapselle pitää käydä ostamassa lahjat ja täts it. Paitsi kyllähän mä noita joulukortteja lähettelin. Kummankin vanhemmilla käydään syömässä joulun seutuun ja paras lahja on se, että mun koko perhe on koolla kunhan mun porukoille mennään :) sisarukset puolisoineen jne. :heart:
Joinain jouluina oon ollu tsoi ärsyyntyny, ku aikuiset keskenään ollaa ostettu kauheet läjät lahjoja, vaik oikeesti kaikki haluais vaan syödä hyvin ja olla rauhassa. Tää on nyt toinen joulu, kun ollaan sovittu, että ei osteta mitään. Koiria ja lapsia ( jos olis sellasia ) on hauska seurata, kun availevat paketteja.

nannah :hug: olisihan se ollu ihana joululahja.. Voimia!
 
Viimeksi muokattu:
nannah kurja juttu :(
Toivottavasti se yksi pieni kuitenkin nostaa pian mielen ylöspäin ja joulufiiliksiin.

HalleB no toivottavasti joskus pääset sellaiseen duuniin! Me oltiin yski joulu reissussa ja kyllähän se joulu meni vähän ohitse. Nyt nähdään myös lähimmäisiä ja vietetään sellainen rentouttava rauhallinen joulu mitä toivottiinkin, ei turhaa hössäystä tms.

Pistin eilen piikin, se meni hyvin eikä tuntunut missään (kirvellyt tms.). Illalla kun olin menossa nukkumaan niin toinen puoli navanalta oli turvoksissa, sellanen toispuoleinen pömppis :D Aamulla pistokohta oli jo hiemanh kipeä mitä lääkäri varoittelikin, mutta muutoin vielä ei kummempia tuntemuksia, joten jään seurailemaan, milloin tämä vilukissa pääsee hieman lämpimämpiin tunteisiin!
 
Moikka! Mä tulin toivottavasti tuomaan toivoa teille ja kertomaan, että me tehtiin sittenkin vielä kuudes ICSI miehen toiveesta ja tuoresiirrosta tuli eka plussa. Kaikkiaan 13 siirtoa ja 21 alkiota siihen meni! Tukilääkityksenä oli luget, kortisoni, fragmin, zumenon ja gonapeptyl. Kolmen päivän viljely. Tsemppiä vielä yritykseen, sisukkaat konkarileidit! :heart:
 
Jospas sitä kans vuosien tauon jälkeen liittyisi keskusteluihin mukaan!

Me ollaan siis oltu hoidoissa vuosina 2005-08, jolloin tehty inseminaatiot, ja 4 kierrosta ivf/icsi. Kahdesta pas:sta plussasin, mutta menivät kesken viikoilla 6-7. Sitten ollaan lopetettu hoido ja nyt vielä yli neljän vuoden tauon jälkeen aateltiin aloittaa uudelleen. Ollaan Tampereen Avalla. Tänään just käytiin suunnittelukäynnillä ja aloitan nyt dhea:n popsimisen. Olemme selittämättömästi lapsettomia eli syytä ei ole löydetty.

Suunniteltiin myös valtavat lääkecoktailit seuraavaa icsi-kierrosta varten, joka alkaisi sitten maaliskuun menkoista. Mitä lääkkeitä teille on määrätty ivf/icsi -hoitoon? Mulle lyötiin mukaan hirvee määrä reseptejä: dhea, disperin, kortisoni, puregon, orgalutran, preglyn, lugesteron ja sitten vielä suunnittelivat jotain piikkiä (?), jota voisi käyttää sitten siirron jälkeen ja joka ehkä auttaisi kiinnittymistä.
 
^ Sulla näyttää olevan aika sama coctail kuin mulla tuossa edellisessä viestissä lueteltuna, paitsi että mulla disperinin tilalla verenohennuspiikit (fragmin) kun oon allerginen. Sullakin varmaan tuo yksi pistos on gonapeptyliä jota mullakin käytettiin, se pistetään kerran kun alkiot ovat 6pv ikäisiä.

Mekin oltiin Treen Avalla, siellä on järeet konstit käytössä mutta tällä kokemuksella olen vakuuttunut että tietävät mitä tekevät! :D Onnea matkaan!
 
Hei konkarit! Anteeksi häiriö, mutta osaako joku auttaa ensimmäistä lyhyen kaavan mukaista IVFää aloittavaa?

Kierron 1.pv on, kun vuoto alkaa, joo-o. No, huomasin vuodon n. klo 22. Edellisen kerran muistelen käyneeni wc:ssä klo 16 aikaan töistä lähtiessä eikä silloin vuotoa ollut. Vuoto ei ollut tiputtelua mutta ennen poultayötä ei sateeseen vielä tullut mitään, tosin kävin myös saunassa ja vuodon määrää arvioidakseni myös pyyhin paperilla. No, onko kp1 eilinen vai tämä päivä.

Arviota helpottamaan :)

Kun esimerkiksi hedelmöityshoitoja varten halutaan tietää kierron ensimmäinen päivä mahdollisimman tarkasti, niin tällöin sinulle ominaisen kunnon vuodon alku lasketaan kierron ensimmäiseksi päiväksi. Usein kysytyt kysymykset - Väestöliitto

Kuukautiskierto lasketaan alkavaksi siitä päivästä, kun vuoto kunnolla alkaa. Pientä tiputteluvuotoa ei vielä lasketa uuden kierron aluksi. Jos vuoto alkaa yöllä tai illalla kello 18 jälkeen, kuukautiskierron ensimmäiseksi päiväksi lasketaan seuraava päivä. http://www.felicitas.fi/sites/database/suomi/Kysymyksiä lapsettomuudesta/0912_Mistkuukautiskiertolasketaanalkavaksi.aspx
 
Lady Gigi: Paljon onnea sulle plussasta! Minkäslainen hoitohistoria sulla on takana? Oliko nyt eka plussa? Olipas mukava alku tälle uudelle yritykselle kuulla, että sulla oli samat lääkkeet käytössä ;)

Vihervaara: Eka kiertopäivä on se, jollloin tulee ihan kunnon vuotoa eli laskisin vasta tämän päivän ekaksi päiväksi. Mulla on aina ennen menkkoja ruskeaa vuotoa ja eka kiertopäivä on silloin, kun alkaa kunnollinen verinen vuoto.
 
Joanna, meillä on ennestään yksi lapsi joka sai alkunsa "helposti" inssistä, toisella kierroksella takana viisi inssiä ja kuusi ICSIä. Tosiaan 13 siirtoa ja 21 alkiota meni ennenkuin ainoa plussa tuli. Sitä ennen ei edes kiinnittymisyrityksiä.

On kokeiltu pitkää ja lyhyttä kaavaa, lääkkeellistä ja luomu-PASia, pitkää ja lyhyttä viljelyä. Kaikkea mitä kuvitella saattaa. Mikä lie oli nyt kun onnisti, tähdet kohdillaan kai. :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiva että täällä on taas elämää/ juttuseuraa :)

Vihervaaralle tsemppiä ekaan hoitoon!

Lady_Gigi aivan mahtavaa, onnea kovasti =)
Taisi tosiaan tähdet olla kohdallaan noin monen alkionsiirron jälkeen!
Oliko sulla millainen fiilis hoidon aikana? Itse pystyn jo aika hyvin ottamaan rennosti nämä hoidot ja pitämään fiilikset ylhäällä muuten, mutta kyllä sitä meinaa olla jo vähän luovuttaja-olo näin monen hoidon jälkeen.

Joanna kaivelen kanssa muistia (edellisestä hoidosta 2kk) ja aika samat lääkkeet myös mulla eli:

DHEA menossa nyt 5:tä viikkoa
Procren*3 menossa, vielä 2 kuukautta jäljellä kukistamaan endoa
(^ tuosta syystä mulla jää jarru pois seuraavassa hoidossa)
Menopur 225
Dexametason (kortisoni)
Lugesteron
Klexane (disperinin korvike)
Gonapeptyl

Meillä olisi hoito myös alkamassa maaliskuun alussa, mutta täytyy vielä helmikuussa soitella lääkärille kuulumisia (ollaan Hki Fertinovassa hoidossa).

ON: Jostain syystä mulle on tullut pieni pelko siitä, että riittääkö tuo 3kk endon kukistamiseen vai pitäisikö sitä vielä jatkaa?! Jotenkin tämä seuraava hoito tuntuu niin "lopulliselta" tuomiolta ja siksi olen alkanut jo etukäteen hieman pelkäämään, ettei sitä tehdä liian aikaisin! Näin tauolla viihdyn tällä hetkellä ihan kivasti ja täytyy tosiaan miettiä pitäisikö sitä vielä jatkaa pari kuukautta pidempään kun en halua tehdä hoitoa liian aikaisin, mutta kyselen siis myös lääkärin mielipidettä.

Mulla selvästi omat hormoonit alkaa olemaan alhaalla; kk-migreeniä ei tällä kerralla tullut (tosin hyvin kipeät menkat oli), mutta toisaalta ihme tuhruvuoto on jatkunut jo viikon. Viikko sitten siis alkoi menkat ja samalla pikku hiljaa kuumat aallot joita tää hormoonien alasajo sitten aiheuttaa. Ei niin pahoja hikipuuskia kuin synarelasta, mutta melkein joka ilta/ yö herään sellaiseen kuuma-puuskaan :whistle:
 
johkunen, kyselit fiiliksestä. Mulla oli todella välinpitämätön fiilis, jos näin voi sanoa, mehän oltiin jo adoptioneuvonnassa (2 käyntiä takana), tämä hoito oli oikeastaan täysin miestä varten että hänkin voisi täysin sydämin keskittyä prosessiin koska tuo yksi hoito oli selvästi jäänyt kaivelemaan. Mulla onkin ollut melkoinen ajatustyö orientoitua taas uudestaan vauvan odottamiseen, kun olin jo niin valmistautunut taaperoon maailmalta. Mutta eipä voi valittaa kun tätä 3,5v toivottiin, superonnekkaita ollaan jos saadaan toinen lapsi ihan mitä kautta hyvänsä! :)
 
  • Tykkää
Reactions: johkunen
Onnea kovasti Lady_Gigi! Mahtavia uutisia tämmöiset, 21 alkiota kertoo kyllä sinnikkyydestä. Itsekin tuppaan ajattelemaan että kyllä joku alkio joskus tarraa kiinni kun vaan jaksaa yrittää. Oli takana sitten miten monta negaa tahansa...

Hei Tampereen AVA:lla kävijät (ainakin johkunen ja Gigi): ketä lääkäriä siellä erityisesti suosittelette ja mikä on ollut fiilis muutoin hoidon tasosta? Googlettamalla saa aika ristiriitaista tietoa, pääsääntöisesti negatiivissävytteistä näkyy olevan kirjoittelu... Yksärillä voi laittaa lääkärin nimen jos ei täällä julkisesti viitsi sanoa. :)
 
tuba factor: Meitä hoiti Kati Pentti. Ystävän suosituksesta hakeuduimme hänelle. Aika persoonallinen, mutta asiansa osaava täti. Pisti mm. mut pistosopetukseen hoitajalle gonapeptyliä varten, joka siis yksi esitäytetty ruisku :D Hoitajakin vähän naureskeli, että noh, Kati on perusteellinen. Eipä hän sitten sitä ruiskua viitsinyt tuhlata, vaihdettiin muutama sana ja lähdettiin. ;)

Me vaihdettiin AVAlle lähinnä heidän hyvämaineisen labransa perusteella. Meillä kun oli selkeästi alkiotasolla jotain häikkää niin haluttiin kokeilla. Olen kuullut muitakin kokemuksia, että sinne muualta siirtyneet on saanut plussaa -tietysti on heille helpompikin hoitaa potilaita joilla on jo hoitohistoria, testattuja lääkkeitä jne. Mutta hassua kyllä, mä olin kuullut ja lukenut pääasiassa kehuja tuolta muutenkin joten päätös oli sikäli helppo.

Väestöliitolle verrattuna palvelu oli mielestäni vähän kasvotonta, siis lähes kaikki asiat hoidettiin hoitajan välityksellä (varsinkin kun olemme toiselta paikkakunnalla ja paljon soittelin käymisen sijaan), lääkäriä näin/hänen kanssaan puhuin viimeisessäkin hoidossa tasan punktiossa ja siirrossa. Mutta toimihan se noinkin, piti vaan tottua. Ja hoitajat oli tosi mukavia ja empaattisia, ei siinä suhteessa ollenkaan haitannut! :)

Mulla ei ole lyhyellä kokemuksella mitään valittamista. Lopputuloskin kun oli paras mahdollinen, niin plussalle jäi ja reilusti! Lämpimästi suosittelen Treen AVAa!
 
^ Miten lie mun silmän harittaneet, se olikin Joanna78 tuolla ylempänä kun mainitsi olevansa AVA:n asiakas! Kiinnostaa tietää kuka on Joannan lääkäri, koska hän ainakin näköjään aktiivisesti kokeilee uutta.

Tsemppiä hoitolaisille. Meillä on hoidonvaraus huhtikuussa julkiselle, ja käymme melko varmaan ainakin suunnittelukäynnillä kun ei nyt rahaankaan olla hukkumassa. (Ainakin itse haluan tietää yritetäänkö siellä jotain oikeaakin suunnitelmaa tehdä, vai mennäänkö vanhalla liukuhihnatekniikalla. Johon btw en kyllä enää suostu...Alan sitten vaikka hankalaksi. =E Jäi kyllä viime kerrasta niin epämiellyttävä fiilis.) Kohta varmaan pitäisi suunnitteluaikaa jo soitella, tai vähintään tarkistaa koska se piti tehdä. Ainakin on hoidoista "lomailu" tehonnut kun ei tunnu olevan mikään kiire! =D
 
^ Mulla muuten sama juttu, hoitoon ei kiire ole päinvastoin! Voisin jatkaa taukoa vielä pari kuukautta jos se vaikuttaisi johonkin positiisesti, mutta katsellaan sitä helmikuussa!

Ens viikolla pistän toisen procrenin pitämään omat hormoonit alhaalla ja katsellaan sitten muuttuuko nää kuuma-puuskat ihan hikipuuskiksi! Tällä hetkellä puuskia tulee kyllä useita illassa/ yössä eli enää ei palele ;)
 
Lady-Gigi paljon onnea! :flower:

Joanna78 tervetuloa! :)

tuba factor ja johkunen täällä myös kiire loppunut.. kunhan nyt joskus lapsen saisi..

on: Meillä oli tänään se Psykologi-käynti lahjasoluhoitoa varten. Hän lähettää lausuntonsa meille ja klinikalle lähiaikoina. Ainakin hän antoi ymmärtää, että mitään estettä hoidolle ei ole. Pitää soitella klinikalle ja kertoa myös se, että ei saatu maksusitoumusta. Lausunto tuli meille ja siinä luki jakelu: potilas, joten klinikalla sitä tietoa ei vielä ole.
 
Lady_gigi mahtavaa ja onnea kovasti :) tuo kyllä toivoa tähän omaan tilanteeseenkin kun noin monen siirron jälkeen onnisti :) Ite en enää edes ole laskenut montako siirtoa on tehty ja montako alkiota on siirtoihin käytetty. HalleB onpa harmituonmaksusitoumuksen kanssa, oliko siinä mitään perusteluja miksi ette sitä saaneet? Meille ainaki lääkäri silloin sano kun haettiin sitä että jos tulee kielteinen päätös niin sitte kysellään perään että minkä takia. Täällä nyt menee varmaan lähemmäs kesää ennen kun meillä on seuraava siirto. Mulle tehdään huhtikuun alussa kohdun tähystys nukutuksessa ja katsotaan että onko siellä jotain mikä estää alkioiden kiinnitymisen. Kävin muutama viikko sitten ultrassa just ovulaation jälkeen niin kohdussa näky joku nestekertymä ja mulla on nyt monessa kierrossa tullu ovulaation aikaan ihan kirkastakin veristä vuotoa niin katotaan jos löytys selitys näille ongelmille. Vähän hirvittää että mitähän sieltä löytyy :( ja tuo nukutus, mulla oli viimeksi niin kauhea olo sen jälkeen että hyi. Nyt sitte vaan ootellaan sitä tähystystä ja sitte mietitään miten jatketaan. Alkioitahan meillä on vielä pakkasessa :) ilmeisesti samalla otetaan kohdun limakalvolta joku näyte ja myös se tutkitaan tuon kiinnittymisongelman takia. Plussatuulia teille muille :) käyn aina seurailemassa teidän kuulumisia mutta nyt yritän taas hetken olla "lomalla" näistä hoidoista :) Pianhan on jo huhtikuu, eikö niin :D
 

Yhteistyössä