Muita IVF/ICSI- konkareita?

johkunen olikos niin, että teillä oli alkanu yritys samaan aikaan, ku meillä eli 3/08? Vai muistelenko väärin? Mulla meni aika monta vuotta sisäisen rauhan löytämiseen. Mä ihan vilpittömästi luulin 22-vuotiaana, että raskaus alkaa kerrasta. Mut oli niin peloteltu vahinkoraskauksista, että kerrankin jos jää ehkäsy pois, ni heti on raskaana. Oli sit aika alussa jo raskaita ne pettymykset. Sitte julkisen puolen hitaus ja se, että meitä ei ikämme vuoksi otettu tosissaan oli todella raskasta. Olin monta vuotta todella pohjalla ja pimeän puolella. Vasta oikeastaan ensimmäisen yksityisen hoidon ja kesällä hoidon epäonnistumisen työstämisen jälkeen tuli se rauha. Onneksi.
Nyt on ihan eri käydä hoidoissa, kun ottavat yksityisellä meidät tosissaan ja oma psyyke kestää. Ikääkin on toki tullut enemmän (27v ja 33v).
Sulla tänään vielä Pregnyl ja sit vaan jännittämään maanantain tulosta! :)

Taisto pp1
 
HalleB joo, tai siis tarkalleen meidän yritys alkanut 4/08 ja oltiin molemmat silloin liki 29v. 10kk siitä menin yksityiselle gynelle ja hän alkoi epäilemään endoa ultran ja kipujen perusteella. Eli meillä meni yrityksen aloittamisesta reilu 2 vuotta erilaisissa jonoissa, tutkimuksissa ja endo-leikkauksessa ennen kuin 8/2010 tehtiin naikkarilla eka inssi, jonka perään 3 seuraavaa... Siitä sitten taas jonotus IVF-hoitoihin jotka meillä alkoi syksyllä 2011, eli reilu vuosi niitä nyt tahkottu.
Just sanoin miehelle, että jos silloin aikoinaan olisi ollut niin paljon tietoa kuin nyt ja omaa päättäväisyyttä, niin olisi pitänyt mennä heti yksityiselle jossa oltaisiin saatu sellaista hoitoa mitä nyt saadaan ja halutaan sekä nopeammin! Toisaalta tässä välillä on toki selvinnyt lisää meidän tilanteesta jonka pohjalta on nyt helpompi mennä, mutta kyllä mä vahvan ikäkriisin olen tässä välissä käynyt ennen kuin se rauha senkin suhteen löytyi! Oma äitini on saanut iltatähden reilusti päälle 4-kymppisenä luonnostaan, joten nyt vaan ajattelen, että meillä on vielä vuosia aikaa saada se oma lapsi tavalla taikka toisella =)

Ja joo, kyllä sitä sinisilmäisenä silloin joskus kuvitteli että me ollaan vanhempia 3-kymppisinä minkä takarajan joskus miehelle sanoin ;) (hän ei ollut valmis lapsiin aikaisemmin) Kyllä sulla selvästi löytyy sitä samaa taistoa, pettymyksiä, paineita, murhetta ja nyt vihdoin sitä rauhaa mitä itsestäni tunnistan! Jotenkin nyt tän osaa ottaa enemmän asiana vaikka toki tunteet edelleen pelissä, mutta kyllä sitä järkeilee enemmän juttuja kuin silloin alussa oli enemmän draamaa ;)

Mä oon nyt alkanut enemmän jännittää/ hieman kauhulla odottaa sitä miten se pitkä viljely menee!! Ehdottomasti halutaan se edelleen tehdä, mutta jotenkin sitä koittaa suojautua taas siltä jos se iso pettymys tulee, ettei siirtoon asti edes päästä. No turha sitä etukäteen murehtia, mutta kyllä ne ajatukset sinne kovasti laukkaa. Jep, tänään pregnyl ja huomenna täytyy ottaa lungisti ja käydä isien luona kahvittelemassa.

Taistolle paljon taistelu-fiiliksiä ;)
Ootko muuten ihan rauhallisella mielellä?
 
johkunen meillä meni noin vuosi tutkimusten aloittamisesta ensimmäiseen icsiin. Eli 4-5/10 oli se eka. Tuo yksityinen olisi ottanut meidät hoitoon jos sillon, ku vuosi oli täynnä, eli 3/09. Mä olisin halunnu, mut mies ei rahan takia. Olis se ollu omalle mielenterveydelle parempi ratkaisu. Sitä ei voi rahassa mitata. Mut tää meni nyt näin ja ollaan nyt sit henkisesti paljon vahvempia. Ollaan myös voitu julkisen aikana tehdä rahoillamme jotain muuta.
Mä olisin halunnut liudan lapsia ennen kaikkia muita ikäisiäni. Minusta perhe on tärkeintä elämässä.
Mul on ollu kauhee 30-kriisi jo monta vuotta. Etukäteen. Kauheeta kuolemanpelkoa jne.. lisäksi se tieto, että vaihdevuodet kolkuttelee jo ovella. Nuoruus on ohi. Mutta nyt mä oon ihan fine sen asian kanssa. Elämä tulee, niin ku se tulee.

Draama on kyl vaihtunu, tyyneyteen. Tätä oloa arvostaa niin paljon, kun monta vuotta oli tosi raskasta.

Tsemppiä huomiselle ja pitkään viljelyyn!
Mä kävin iskän luona jo eilen, ku tänään on töitä. :)

Taisto pp2
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Kiitos muutamasta kokemuksesta :) Edelleen kuukautiset hukassa, pitää huomenna soitella ivf-hoitajalle, että miten tämän nyt piti mennäkkään? En perjantaina enää ehtinyt soittaa...
Jos jollakin on vielä tietoa milloin kuukautisten pitäisi alkaa, kun synarelan toimimattomuuden takia hoito keskeytettiin 0-ultrassa? Silloin ultrassa näkyi yksi 14mm ja toinen 16mm rakkula vasemmassa munasarjassa, vaikkei niiden olisi pitänyt kasvaa...
Raskausoireita ei ole ja jotenkin en usko olevani raskaana, takana kuitenkin yli 10 vuoden lapsettomuus vaikka hoitoihin olemme vasta lähteneet.
Kaippa ne sieltä vielä tulee... :)

Niin tosiaan melkein 4 viikkoa 0-ultrasta....
 
Viimeksi muokattu:
Ihan pakko tulla tänne pinoon kommentoimaan että eipä paljoa auta että "nuori" pari menee yksityisellekään jos osuu psk. lääkäri. Me marssimme miehen kanssa juurikin yksityiselle suoraan kun vuosi oli tullut täyteen ja taisimme yli puolivuotta keikkua avan nurkissa eikä mitään tehty kun oltiin niin nuoria... Aukiolotutkimukset ja spermat + jotain perus verikokeita mentiin läpi ja ovulaatioinduktiota väännettiin ilman lääkkeitä. Kyllästyin moiseen kuukaudesta toiseen jatkuvaan himmailuun ja saatiin terveyskeskuksesta lähete julkiselle puolelle. Vielä sitä jonotellessa kinuin clomit yksityiseltä kun ei niitäkään tarjottu sinä aikana. Ehdittiin clomeja napsia se kolme kiertoa ennen julkista... joka sekin himmaili todella paljon koska olimme niin nuoria... Perus tutkimukset kun oli jo etukäteen käyty ja ovulaatioinduktiot clomeineen niin meidät passitettiin "kotiin kasvamaan" koska "raskaampia" hoitoja ei aloiteta terveille ennen kuin KAKSI VUOTTA oli tullut yritystä täyteen.... Pärisin asiasta sen verta että pääsimme aloittamaan inssit muutama kk ennen kuin se 2 vuotta tuli sitten täyteen virallisesti.

Nyt sitten todettu että ne amh arvot on matalat ja soluja ei paljoo jäljellä joten pistäkääs nyt sitten vauhtia tähän rumbaan... Lääkärin mukaan "jos meinaatte saada enemmän kuin yhden lapsen niin toinen pitää sitten tehdä heti perään"... Että silleen.... Julkisella ollaan nyt keikuttu pari vuotta... Mites se tilastollisesti menee? Oliko että keskimäärin 2,5 vuotta julkisia hoitoja käydään läpi ennen raskautta... Että meillähän on sitten ensijouluna jo vaavi ;) eiku.... Niin siis se ensimmäinen jonka jälkeen pitää se toinen "tehdä" heti perään...

Odotan innolla että nää julkisen hoidot tolis ohi.... taitaa mennä vielä kolmannen ivf kierroksen kanssa reilu vuosi eli ehkä syksyllä 2014 päästään takaisin yksityiselle tahkoamaan. Mulla on kaikki taskut täynnä ideoita ja kokeiluehdotuksia. Lääkärinkin olen jo 100 varmaksi valinnut kelle menen... toivottavasti hän on vielä silloin töissä ja näillä seuduilla...

On tää tuskasta... hidasta... raivostuttavaa.... mutta ah niin koukuttavaa...
 
Pitkiä taipaleita on teillä takana... Meillä yritys alkoi kesäkuussa 2010. Oltiin tuolloin oltu miehen kanssa vasta n. 8 kk yhdessä, mutta tiedettiin kumpikin jo suhteen alussa, että lapsia halutaan.

Tutkimuksiin hakeuduttiin elokuussa 2011 je heti spermatutkimuksissa kiinni sitten jäätiinkin. Eli käytännöllisesti katsoen syyskuusta 2011 ollaan ivf-hoitojen alkua odotettu. Eka hoito tehtiin lokakuussa 2012, eli yli vuosi odotetiin, että jotain tapahtuisi.

Nyt kyllä tuon matlana AMH-arvon selvittyä harmittaa kovasti, että tuo vuosi tuhrautui ihan hukkaan. Me ollaan julkisella puolella hoidoissa ja ykstyisellä ois asiat varmaan aikamoisen nopeammin tapahtuneet.

Ongelma meillä on kuitenkin rahan lisäksi se, että asumme Keski-Suomessa ja miehen talletetut siittiöt ovat Helsingissä. Julkisella puolella on onnistunut se, että olemme käyneet ultrissa sun muissa omalla paikkakunnalla ja punktio sitten tehiin Helsingissä, jossa myös siirto olisi tehty. Yksityisellä menisi varmaan aika hankalaksi, kun taitaisi olla pakko valita klinikka Helsingistä ja siellä olisi sitten käytävä aika usein hoidon kaikissa vaiheissa. Matkaa on kuitenkin melkein 300 kilometriä...

No...nyt vielä ei olla siellä asti vaan julkisella käydään läpi niin monta hoitoa, kun meille antavat.
 
HalleB samaa ollaan puhuttu, että paljon hienoja asioita ollaan pystytty tekemään näiden hoitojen aikana kun julkisella oltiin, eli paikoille ei olla jääty makoilemaan ja niille täytyy antaa arvoa! Nyt täytyy tietysti rahat laittaa tähän juttuun vähän eri mittakaavassa, mutta täytyy tää tie käydä kunnolla vielä läpi ennen kuin siirtyy eteenpäin ettei tarvitse jälkeenpäin katua. Toisaalta jos tää nyt menee reisille tämä kerta, niin saadaan kaikki mahdolliset reseptit valmiiksi ens vuotta varten, eli päästään lääkekattoa oikein kunnolla käyttämään, jokin plussa tälläkin puolella!

Toivotaan että kun käyt nyt etupainoteisesti tuon ikäkriisin läpi, niin säästyt siltä parin vuoden päästä! Varmaan saattaa tuo matala amh vaikuttaa asiaan kun joutuu sen myös omassa kropassa hyväksymään. Mutta on tää kyllä, voi jo sanoa, ihanan rauhallinen olotila verrattuna siihen kun hoidot aloitettiin, joten toivotaan että molemmilla tyyneys tuottaa sitten tulosta ;) Ai niin, mä oon itse asiassa käynyt välillä lukemassa tuota adoptio/ sijaisvanhemmuus-foorumia ja sekin on kyllä auttanut hyvin positiivisesti tähän tilanteeseen, että joku päivä meilläkin on omia lapsia tavalla taikka toisella!

ON-tilanne tähän väliin, punktio oli tosi kipeä mutta kaikki 21 saatiin kerättyä ja kaikissa oli solu. Eli kaikki hyvin tähän mennessä ja oikeastaan sama tulos kuin viimeksi, silloin vaan kerättiin 42 follia joista 20 oli kypsää ja niissä solu, nyt pääsi vain vähän pienemmällä kasvattelulla ;)
Mutta joo, huomenna iltapäivällä soittelen hedelmöittymisen tilanteen ja toivon sormet ja varpaat ristissä ettei siitä taas ala huikea kato niin kuin aina ennen... tai varmaan alkaa mutta edes muutama (tai edes yksi) selviytyisi sinne lauantaihin saakka!!! No huomenna astuu kuvaan luget + klexane-pistokset, dexame-tabut jatkuu edelleen aamuisin ja meinaa kyllä vähän valvottaa aamuyöstä!

Rizu mä en osaa kommentoida tuohon sun pulmaan, mutta toivottavasti saat klinikalta selkeät tiedot miten jatkaa eteenpäin!
Niin ja että pääsisit sitten jossain vaiheessa kunnolla piinailemaan ;) Onhan tuo 10 vuottakin pitkä aika vain hengailla ja toivoa!

83yrittäjä teillä on kyllä ollut kanssa paljon pelkkää odottelua! Mä voin itse siitä antaa plussat julkiselle, että meillä 3IVF-hoitoa ja niistä 2 passia tehtiin reilussa vuodessa, eli ripeästi etenivät kun itse myös haluttiin, mutta kaiken maailman jonottaminen on kyllä syvältä!!!
Mä oon kanssa kuullut keskiarvon, että noin 3 vuotta ollaan keskimäärin hoidoissa ennen kuin tulosta tulee, joten sitä sitten odotellessa...
Tsemppiä seuraavaan vaiheeseen!

Amalia Armas toivotaan nyt kuitenkin että saisitte tuolla hoidolla sitä tulosta ettei tarvitse uutta klinikkaa miettiä! Ainakin teillä on selvä syy tiedossa, niin osaavat sen mukaan hoitaa. Me ollaan edelleen "selvittämättömiä" vaikka tiedossa on mun aktiivinen endo, mutta periaatteessa muusta ei tietoa... vielä!
 
Yrittäjä Voimia ja taistelutahtoa sulle! Mä seurailen sun tarinaa, kun sulla samaa ongelmaa, ku mullakin..
Meillä venähti julkiselle pääsy, kun terveyskeskus-lääkäri ei suostunut laittamaan lähetettä, ennen kuin olen syönyt kolme kiertoa Terolutia. 3/09 menin sen puheille ja 9/09 oli eka aika lapsettomuuspolilla. Sieltä ne olis laittanut meidät kotiin puoleksi vuodeksi ovistesteillä täsmäämään yhdyntöjä. Onneksi olin sitä tehny jo yli puoli vuotta, ni päästiin jatkamaan seuraaviin tutkimuksiin ja hoitoihin. Lisäksi meidän piti oottaa kolme kuukautta, että mies antaa uuden näytteen, enne ku suostuivat inssiä kokeilla.

AmaliaArmas pitkä matka teillä punktioon. Voimia tähän päivään ja tulevaan! :)

johkunen onnea hyvästä saaliista ja nyt rautaisia hermoja tuleviin päiviin! Mä pidän myös peukkuja sulle :)
Mä en oo nyt syksyn hoitojen aikaan käyny lukemassa siellä, kun on alkanu tulla sellanen olo, että haluan kokea sen raskauden ja synnytyksen. Mutta onneksi vaihtoehtoja on jäljellä. Sijaislapsia voisin ottaa "oman/omien" lisäksi.

Taisto pp3
 
Viimeksi muokattu:
Väliaikatilanne: 14 hedelmöittynyt normisti. Joukossa oli liian innokkaita siittiöitä, joten osaan munasoluista tunkeutui useampi siittiö, mokovat boikotoivat ne sitten! Huomenna soittelen sitten jakautumisen tilanteesta...
 
johkusella hieno saalis hedelmöittyneitä! Toivottavasti mahdollisimman moni kehittyy eteenpäin.

Täällä PP7 (DPO 13). Mulla oli niin kova luotto tähän kierrokseen, että nyt jo on suru hiipinyt puseroon vaikkei mitään konkreettista todistetta negasta olekaan vielä.
Ei siis kerrassaan mitään oireita, taaskaan.:( Ei kiinnittymisnippailuja/-vuotoja, rinnatkaan ei yhtään arista. Ei niin mitään. Menkkajomotuksia ja -turvotusta on ollut, nyt parina päivänä lisääntyvästi. Niin ja kohdunsuu on pehmeä. Mua v-tuttaa huomata se, mutta sitä ei pysty olemaan tunnustelematta kun Lugeja laittaa.
Viimeistään ylihuomenna alkaisi menkat normikierron mukaan. Hassua muuten, että testipäiväksi määrättiin tässäkin tapauksessa vasta PP 14, vaikka se luomukierron mukaan on jo DPO 20.

Huomisaamun testaus antaisi varmaan jo luotettavan vastauksen, mut kuulkaas mä en millään haluaisi testata.:( Jotenkin sitä ajatteli, että näin hyvät saumat ei ole ollut onnistumiseen koskaan aiemmin. Että nyt jos ei onnista niin ei ikinä. Nyt sitten joutuu kohtaamaan sen tunteen, että entäs jos ei ikinä.

Vaikka järki sanookin, että ei ne hyvät alkiot muillakaan aina kiinnity, ja silti saattaa vielä onnistaa.

edit. Oli muuten mukavaa huomata että ketjuun on tullut eloa. Tervehdys vaan uusille tyypeille!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Voin kuvitella ettei sua huvittaisi testata!

Ja joo, varmaan näkyisikin kun blasto siirretty, meillä muuten testipäivä myös 2 viikkoa siirrosta jos sinne saakka päästään vaikka siinä vaiheessa normi kuukautiset pitäisi olla jo ohi!
Toisaalta se oireettomuuskin voi olla hyvä juttu, pidetään nyt sille vielä peukkuja ;)
Monesko siirto tää teillä nyt oli? Meille tätä ennen tehty 5 siirtoa ja lekuri oli edelleen sitä mieltä, että aika vähän siirtoja takana, mutta nyt ekaa kertaa selvitellään selviääkö nuo alkiot viidenteen päivään saakka...
 
johkunen: takana 6 siirtoa. Noista yksi oli kyllä täysin tuomittu epäonnistumaan (limis oli zumenonilla kasvanut vain 4.7mm:iin), ja yhdestä kohdunulkoinen. Tuon ku:n taustalta todettiin kohdussa fisteli (=aukko) joka operoitiin. En tiedä vaikuttiko se aiempiin epäonnistumisiin. Kaikenlaisia pettymyksiä siis matkan varrella. Mullahan on molemmat piuhat viety, joten nämä siirrot on olleet mulle ainoita mahdollisuuksia raskautua.
Kai sitä pitäs aatella, notta nyt viedään yrityskiertoa nro. 7!:LOL:
 
tuba factor ja HalleB millä fiiliksillä menette tänään?

Mulla tuli nyt se "perus pudotus" jota odottelinkin, 14:sta hedelmöittyneestä 12 lähtenyt jakautumaan mutta niistä vain 2 normaalisti ja normi-alkioita. Muut 2-5 soluvaiheessa, joko hitaita taikka fragmentaatiota löytyy! Tuosta kun en sen enempää aikaisemmin ole ottanut selvää, niin en tajunnut kysyä kuinka paljon sitä on, mutta biologi suosi myös pitkää viljelyä meidän kohdalla. Googlasin, että tuo fragmentaation taso vaikuttaa alkion laatuun ja joskus jakautumisen edetessä se voi myös korjaantua, mutta tällä hetkellä biologi antoi enemmän toivoa noiden kahden normaalin etenemiseen. Soittelen taas huomenna lisätietoja, kuinka monta sitten enää pelissä mukana...
Voi pöh, mutta lisätietoa on saatu jo tässä vaiheessa joten edelleenkin odotellaan ns. rauhassa päästäänkö siirtoon ollenkaan! Pakostakin mietityttää myös se, että viimeksi piikitin menopuria ja nyt siis puregonia, niin tuolloin saatiin 1 tuoresiirto ja 2 passia, eli olisko tuo menopur silti parempi? Mene ja tiedä, täytyy miettiä se sitten kun sen aika on =)
 
^ Harmi että karsiutui taas tuolleen! Mulla muuten aika pitkälti sama juttu, ja paras tulos myös saavutettiin Menopurilla. Mä toivoinkin sitä tähän hoitoon, mutta ei siihen oikein tartuttu.
Toivottavasti saatte sen 1 tai 2 hyvää blastoa siirtoon!

Täällä sama fiilis jatkuu, paitsi kivut on lisääntyneet ja muitakin oireita jotka voi yhdistää menkkojen alkuun. Ei tää varmaan sattumaa ole, kun tänään just sopivasti on se päivä kun niiden pitäiskin alkaa jos mun normikierron mukaan mennään. Olisin ainakin ihan hiton yllättynyt jos tää vielä raskaudeksi paljastuisi.

Tein muuten testinkin PP7 mutten katsonut sitä.:snotty: Laitoin vaan takas pakettiin ja ajattelin että katson sitten kun tuloksen tietää muutenkin. Onhan siinä roskishaamun mahdollisuus (jollaista en tosin ikinä ole saanut), mutta haluaisin saada kiinnittymisyrityksen tietooni jos semmoinen kävisi.
Olisi helpompi ylläpitää toivoa, että kohtuun voisi joskus edes joku kiinnittyä.
 
tuba factor tsemppiä viimeisiin piinapäiviin! Mulla myös toinen tuuba poistettu ja lääkäri epäilee, että toisellakaan ei tee mitään. Mulla on vissiin umpparitulehdus+leikkaus tehny tuhojaan. Lisäksi kohdunulkosen leikkaus on tehny lisää kiinnikkeitä.

johkunen kylläpä teillä tosiaan käy kova kato! Menopurilla pystyy vaikuttamaan solujen laatuun. Johtuko se yleensä siittiöistä vai munasoluista tuo tuon vaiheen fragmentaatio/karsiutuminen? Peukkuja pidän edelleen, jospa saisitte ainakin ne kaksi kelpo alkioita. :)

on: Mä en kauheasti oireista voi sanoa, kun Pregnyl ja suurempi annos Lugeja aiheuttaa vaik mitä. Laitan kaiken niitten piikkiin! Eikä tässä vaiheessa vielä pitäisikään tuntua mitään oikeita raskausoireita. Huomenna pistän viimeisen Pregnylin. Luget aiheuttaa kyl tuolla jossain kohdun suulla ikävää vihlontaa. Aamulla käväis sellanen voimakas endo-kipu selässä-vatsassa. Suurin piirtein pp1:sestä lähtien ollu aika kireä olo ja olen yrittänyt rentouttaa itseäni. Eilen kävin rannalla tuijottamassa horisonttiin, kun tuli niin ikävä sellaista maisemaa ja tuoksua.

Taisto pp 6
 
Viimeksi muokattu:
Tuosta menopurista kun sitä olen piikitellyt viimeiset 2 kertaa ja nyt vaihtu puregon, niin yksityisellä sanoivat ettei vaikuta alkioiden laatuun vaan määrään kun taas naistenklinikalla sanoivat, että voi tuottaa parempia alkioita! Ota siitä nyt selvää, mutta jos seuraavaan tosiaan mennään, niin haluan tuon menopurin takaisin ehdottomasti!!

tuba factor onko teillä siis myös fragmentaatiota? Meillä oli 2 ekassa hoidossa ongelmana monitumaisuus joka nyt kadonnut, mutta tuo fragmentaatio on mulle uus juttu.

No siellähän se testi hyvin odottelee eikä katoa minnekään ;)
Toivottavasti ei ole yön aikana alkanut vuotamaan...

HalleB joo kyllähän tuo pregnyl+luget tekee kovasti oireita, ainakin mulle myös! Nytkin rinnat edelleen hyvin arat lauantain pistoksesta, maha vielä palautuu punktiosta joten en tiedä kuinka paljon luget nyt vaikuttaa ja kuinka punktio, mutta viime yönä sain ekaa kertaa nukuttua koko yön ilman vessareissua ja aamulla vatsa melkein normi, eli eiköhän tämä taas tästä.
Toivottavasti saat kireyden laukeamaan!! Mä sain ikävä kyllä myös isäinpäiväpöydässä hassun kiukun puuskan jota en täysin pystynyt peittämään, nyt harmittaa jälkikäteen, mutta ei se nyt ihan turhasta tullut. Mutta näitä kovempia kiukunpuuskia mulle on alkanut tulemaan ja tulee helposti kun hoidot päällä, sekin tähän vielä lisäksi siis :mad:

Kyselen tänään lisää siitä fragmentaatiosta, nopeasti kun googlasin niin voi johtua sekä miehestä että naisesta, mutta jos pääsääntönä 1-3 päivää alkioiden elämästä riippuu munasoluista ja jatko sitten siittiöistä, niin loogisempaa olisi että johtuu musta kun ylipäätänsä meillä tää kato käy aina ekojen päivien aikana!
Hieman kyllä jännää kuinka paljon sieltä on pudonnut yön aikana pois, villi-veikkaus on puolet!

Muoks: tilannetietoa...

10 mukana, eli 2 jäi 2-solutasolle ja noista kymmenestä 3 optimaalista (eilen oli 2) eli hieman parantunut tämä ennuste. 1 on 6-soluinen ja 2 ovat 8-soluisia normaalisti jakautuneita. Sitten loput 7 ovat epämääräisesti jakautuneita ja/tai fragmentoituneita, osa jopa 50% eli varmaan pelistä poissa, mutta viljelevät toki kaikkia lauantaille asti.
Huomenna en soittele perään sillä alkioiden pitäisi olla morula-vaiheessa vaan mennään sitten lauantaina siirtoon jos mitään ei kuulu!
Onhan se ihan hienoa jos 2 suht hyvää blastoa saataisiin lauantaina, mutta vielä ei uskalla nuolaista ennen kuin tipahtaa...
 
Viimeksi muokattu:
Mulle ei ole koskaan tarkemmin puhuttu alkioiden ulkonäöstä, mutta pv 1-3 kato on tapahtunut. Voisi tietysti kysyä asiasta seuraavalla suunnittelukäynnillä, koska tuntuu ettei tuota asiaa huomioida muutenkaan eikä sitä ole edes otettu puheeksi julkisella puolella. Olenpahan vain itse pannut merkille, että hedelmöittymisestä 3. päivänä alkiosta on elossa semmoiset 30%, ja sulatuksessa karsiutunut vielä siitäkin iso osa. Menopurin kanssa meni prosentit selvästi toisin.

Siksi olinkin aika yllättynyt, että tää ainokainen blastona pakastettu selvisi kokonaisena.

Vielä ei verta ole näkynyt - tänään DPO 14/PP 9/Kp 29. Mies lähti viikonlopuksi lomareissuun, ja oon aika iloinen että menkat ei tulleet ennen sitä. Ajattelin nimittäin että jotenkin koitan olla ottamatta asiaa puheeksi jos ne alkaakin, ettei sen reissu alkais semmoisella pettymyksellä.
Menkkakivut on eilisestä selvästi vähentyneet, tänään on lähinnä vihlonut munasarjoja, siis kumpaakin.:O Pelkään kohdunulkoista edelleenkin, vaikkei sen enää pitäisi olla mahdollista, mutta kun kaksi kertaa on päätynyt päivystysaikaan leikkauspöydälle, niin ei kai tästä pelosta kovin helposti pääse.
Pieni toivonkipinä on vielä ilmassa, mutta tiedän myös että Luget pitkittää vuodon alkua. Eipä tässä mitään raskausoireitakaan ole ilmassa. Lauantaina varmaan testailen, jos huomenna ei tilanne ratkea muuten.

johkunen: Niin teidän klinikalla siirretään myös lauantaipäivisin? Onkohan kaikilla yksityisklinikoilla noin?

HalleB:lle tsemppiä noihin kaikista pisimpiin piinapäiviin. Mulla muuten myös taustalla lapsena sairastettu umppari. Muutakaan syytä tälle kaikelle ei oo keksitty.
 
^ Meilläkin kun 3 hoitoa tehtiin ensin julkisella, niin 1-3 päivänä kävi kato ja aluksi puhuttiin monitumaisuudesta, mutta sen jälkeen ei tarkemmin kerrottu mistä tuo kato johtuu, ainoastaan että monitumaisuus oli kadonnut (juttelin aina lääkärin kanssa jolla tietoa ei ollut tarkemmin). Nyt täällä yksityisellä puhun suoraan biologin kanssa joka alkioita viljelee, niin hänellä on tarkka tieto alkioista ja aivan ihanasti niistä kertoo ja sanoikin, että hyvä kun itse kyselen ja selvittelen, ei ole tarkoituskaan pimittää tietoja! Meillä tuo % on vielä vähän huonompi, eli 20% alkioista mukana "hyvinä alkioina" kolmantena päivänä. Tuosta fragmentaatiosta tosiaan sen verran enemmän tietoa, että jos sitä on jakaantumisvaiheessa vain yhdessä solussa ja kun alkio jatkaa jakaantumista, niin fragmentaatio% voi tuolloin pienentyä ja alkio tavallaan parantua. Mutta tosiaan jos % on aluksi jo suuri/ fragmentaatiota useammassa solussa, niin silloin se tuplaantuu samalla kun alkio jakaantuu.

Meidän klinikalla tehdään la-siirtoja poikkeustapauksissa/ sovittaessa ja juuri näissä pitkissä viljelyissä pyrkivät järjestämään. On jotenkin kiva että siirto pitäisi olla huomenaamusta ja sitten saa vielä vlopun "rauhassa" olla ennen ma töihin menoa!

Hienoa ettei punaista vielä näy =) Voi hitsi että pysyisi nyt poissa eikä vain lugejen takia...
Onko sulla muuten kuinka pitkä normikierto? Eli ilmeisesti aika monta päivää mennyt jo yli normivuodonaloituksen. Mulla myös luget pitää vuodon poissa, joten kun/ jos testaus jossain vaiheessa koittaa niin menossa on kp35, normaalisti kierto 30-32pv.

HalleB tsemppiä sinnekin, Taisto taitaa olla nyt reilun viikon vanha ;)
 
Mulla on normikierto 27-28pv, ja luteaalivaihe 12-13pv, eli nuo on pikkuisen jo ylitetty. Tänään menkkajomotukset on voimistuneet taas, ja pahoinvointi tullut kuvioihin. Jälkimmäinen tosin on ihan tuttu Luge-sivuoire. Lisäksi vähän väliä on tuntunut että housuun valahtaa jotain, mutta punaista ei oo vielä näkynyt. Lähinnä on semmoinen olo, että kroppa haluaisi tyhjentää kohdun, mutta tukilääkitys estää.
Mulla ei oo aiempaa kokemusta luonnollisen kierron PAS:sta (itseasiassa tää on mulla kolmas PAS kaikenkaikkiaan) joten en tiedä mitä odottaa, mutta kertaakaan en ole testipäivään saakka ilman vuotoa päässyt. Tänään olis PP13 lyhyen viljelyn mukaan, mutta blastolla nyt PP10...
Kamalaa tämä odotus. Välillä mietin että mitä jos sittenkin, kunnes kuukautiskivut ja pehmeä kohdunsuu palauttavat maan pinnalle. En mä mitenkään voi olla.
 
Piti tulla heti kattomaan kun pääsi ootko tuba factor vielä kirjoitellut...
Vähän jännää sun puolesta ;) Ainakin positiivista että vuoto ei ole tullut läpi!
Voi toivotaan nyt!!!
Mulla sekä tuotesiirroissa (tehty aikaisemmin 3) ja luonnollisissa passeissa (2kpl) vuoto ei ole alkanut ennen lugejen lopettamista, mutta jännä tosiaan näiden blastojen kanssa, että pysyykö se vuoto näinkin pitkään poissa lääkkeistä johtuen vai jostain muusta...

Niin ja se oma tilanne: saatiin tunti sitten 2 hyvää blastoa kyytiin ja tosiaan tässä vaiheessa sitä fragmentaatiota ei enää ole, eli toivoa näillä meidän alkioilla on! Muut tosiaan roskiskamaa, mikä ei ylläri, pakkaseen ei siis mitään, mutta ollaan kyllä molemmat miehen kanssa aikas hyvillä mielin =)
Noh kerkee se epätoivo tässä vielä tulemaan niin kuin aina tulee jossain vaiheessa, mutta joulukuun eka on testi, sinne saakka täytyy keksiä kaikkea kivaa tekemistä!
 
  • Tykkää
Reactions: HalleB ja Lumi72
Johkusella hieno tilanne! Mä niin pystyn tuntemaan tuon hienon fiiliksen kun tietää, että ainakin nyt on kohdussa oikeasti ihan potentiaalinen alkio. Varsinkin kun se luotto omiin sukusoluihin on jo kerinnyt mennä. Mulla ainakin oli tässä tuoresiirrossa heti siirron jälkeen semmoinen fiilis, että noinkohan se lopetti jakautumisen heti mikroskoopin alta päästyään, ja toiveet vielä entisestään laski kun kuuli mitä lopuille kävi jatkoviljelyssä.

Omanapaisuus jatkuu vielä hetken, pakko purkaa tätä jännitystä johonkin.:popcorn: Mulla olis ihan kamalasti paperitöitä tälle viikonlopulle, ja mun ajatukset vaeltelee jossain navan ja alushousujen välimaastossa siis ihan koko ajan. Tuntuu ettei pysty keskittymään sekuntia kauempaa. Sijaistoimintana juon sitten hirveästi light-kokista ja ravaan vartin välein vessassa, jossa sydän syrjällään tutkiskelen jokaista märkää läiskää sarveiskalvo kiinni pikkareiden kankaassa. Mies nauraisi vuoden putkeen jos olisi näkemässä.
Vuotoa ei vielä näy, mutta rinnat on edelleen aristamattomat ja löysät, eikä pahoinvointi ole lisääntynyt. Eli ei mitään megajännää. Menkkakipuja on vaihtelevasti, ja munasarjan juilimista siltä puolella josta ovuloin. Heräsin tähän oireeseen yöllä, eli en ainakaan kuvittele. Toivoisin sen niin kovasti olevan jotain keltarauhaseen liittyvää. Tuoresiirron jälkeen oli tässä vaiheessa Lugemönjän seassa tullut punaista jo pari päivää aiemmin, mutta onhan nämä hoidot kumminkin ihan eri planeetalta. Enkä ole aivan varma miten aikaisemmin on mennyt, kun niistä kerroista on jo vuosia aikaa, mutta muistelisin vuodon alkaneen ennen testipäivää.

Noh, ei auta kuin oottaa. Tällä kertaa pudotus on kyllä tosi korkealta.
 
Viimeksi muokattu:
johkunen Huippua, että sait kaksi blastoa kyytiin! Nehän alottaa kiinnittymisen ihan just :) Onnea ja tsemppiä piinailuun!
Jos teillä vika on munasoluissa, niin varmaan se endo on sit syynä? Vai mitä ne klinikalla arveli?
Oon huomannut, et tää kireys johtuu suurimmaks osaks siitä, että tuo suurempi annos Lugeja on jäädyttäny mut. Siirtopäivästä lähtien pitäny laittaa sisälläkin ihan kunnolla vaatetta päälle. Saunassa olo on autuas. :)

tuba factor kaikkeen tämä piinailu meidät ajaa! :D Mun raskaana oleva sisko sano mulle jotain, et "unohda ja nauti tästä piina-ajasta" Mä rupesin nauramaan, kun tajusin miten se ei tajua ollenkaan miltä tää piinailu tuntuu. Jospa se kuitenkin olisi plussa :heart:

on: Mä oon niin happy, kun vihdoin mul on siirron jälkeen sellanen lääkitys, et ne kamalat menkkaoireet ja tuhruvuodot on pysyny poissa. Yleensä noin pp6 ne alkanu ja romahtanut samalla kaikki toiveet. Nyt tuli pp6 pariin otteeseen sellasta sitkeää limaa, jossa toisessa klöntissä oli ihan pieni veri viiru vanhaa verta. Mielialakin on pysyny ihan hyvänä. Nyt oireet on aika mitään sanomattomat. Mitä nyt Pregnylistä tissit kipeät. Eilen pistin sen viimeisen tuki pistoksen.

Taisto pp8
 
Onko tuba factor saanut paperi-hommat tehtyä ;)
Kyllä se on oikeasti kauheaa tuo viimehetken piina; toivo ja epätoivo vaihtelee tunneittain!!! No onneksi olet saanut "rauhassa" ravata jääkaapin ja vessan väliä, kunhan et ole kaivanut nostalgista suurennuslasia esille ;) No toivottavasti sun mies tulee pian kotiin niin pääset purkamaan ajatuksia ääneen! Niin ja eniten toivon ettei se vuoto ole alkanut...

HalleB kyllä se lääkäri toki epäilee että endo vaikuttaa mulla kovasti vähän kaikkeen, mutta mitään varmaahan ei osaa sanoa. Mutta just se, että meillä ongelmat alkaa heti hedelmöittymisen jälkeen (joka ei ongelma) ensimmäisten päivien aikana viittaa vahvasti munasolujen huonoon laatuun. Täytyy silti olla onnellinen että mukana on löytynyt se 2 hyvää munasolua jotka ovat jaksaneet viidenteen päivään saakka. Blasto vaiheessahan kaikki ovat tavallaan yhtä hyviä, ne alkuongelmat on tavallaan peitottu.

Nyt kun puhuit tosta olotilasta, niin mä olen myös oviksen jälkeen kuukautisiin saakka yleensä aika syväjäässä. Nyt kun pistelen tota klexanea ja syön kortisonia niin tajusin, että mulla on päin vastoin ollut vähän lämmin koko ajan! Hassua! Kai ne vaikuttaa sitten positiivisesti verenkiertoon, niin kuin toki tarkoitus onkin parantaa kohdun verenkiertoa. No onneksi teillä on ilmeisesti oma sauna ja mahdollisuus vaikka joka päivä :) Niin ja tosiaan, mullahan pitäisi alkaa myös endo-kivut ihan kohta koska mahdollisesta oviksesta on viikko. Täytyy kanssa toivoa, että lääkitys auttaa pitämään ne poissa, mutta tosi hienoa että sulla tuo lääkitys tuntuu tepsivän nyt! Antaa varmasti eri tavalla toivoa!!

Nyt kun pistit viimeisen pregnylin vasta toissapäivänä, niin sullahan on testiinkin vielä vissiin aikaa?

ON: oon koittanut kuunnella kroppaa ja huilata nyt enemmän kuin normisti, toki koitan olla myös kuulostelematta liikaa niitä kiinnittymiskipuja etten ihan hulluksi tule!! Mutta joo, h-hetket pitäisi olla käsillä. Aamulla pistin gonapeptylin kiinnittymisen tueksi ja nyt se olis niin kuin vain korkeimman käsissä vaikken itse tiedä kuka näitä plussia loppupeleissä meille täällä jakelee...
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikille. HalleB hienoa että pääsitte siirtoon asti :) myös täällä jännäillään tuba factorin puolesta ja toivotaan tietenki sitä plussaa :)
täällä on tiputellut jo muutaman päivän ja nyt tuntuu nuo menkkakivut yltyvän että huomenna varmaan kp 1 ja pitäis varailla sitä ultra aikaa kp 10. Nyt tässä kierrossa en kyllä huomannut ovista ollenkaan. Yleensä sen aina huomaan limoista ja oviskivuista. En jaksanut ees testailla että tulikohan sitä edes. Nyt pitäis käyä niitä ovistestejä ostamassa siirtoa varten. Olen aina ostannut niitä digitaalisia ku on ollu pas niin tietää varmasti millon se ovis sitten on. Kävin nyt kuluvalla viikolla ensimmäistä kertaa vyöhyketerapiassa kun olen lukenut että joillain se on auttanut näissä lapsettomuus ongelmissa. huomenna ajattelin varata jo seuraavaa aikaa jos sais vielä ennen siirtoa käytyä yhden kerran. En sitte tiiä onko siitä mitään apua, mutta mitäpä sitä ei kokeilis :) Vyöhyketerapeutti sano että hänen mielestään mulla on ongelmaa kilpirauhasessa ja että kannattais otattaa uudestaan nuo arvot. Viimeksi muistaakseni otettu 5 vuotta sitten ja täytyy sanoa että en tosiaankaan muista mitä ne arvot on ollu tai että onko niitä edes kerrottu. Muistelisin että on vaan sanottu että normaalit ovat. yritin ettiä tietoa tuosta vajaatoiminnasta, mutta en oikein löytänyt tietoa että miten se vaikuttaa ja onko sillä vaikutusta jos käytetään luovutettuja munasoluja. Täytynee perehtyä asiaan enemmän ja kysyä vielä noita omia arvoja mitä ne on olleet. Olen tässä miettinyt että mitähän sitä yrittäis tähän siirtoon saada avuksi. Yhdessä siirrossa mulla ollut apuna kortisoni, mutta aika pienellä annoksella. auttaiskohan jos suurentais annosta? täytynee jutella lääkärin kanssa ku on tuo ultra aika että mitä hän on mieltä.
 

Yhteistyössä