Muita IVF/ICSI- konkareita?

Hienoa Lumi, onnea kovasti =)
Kovasti toivon tämän pinon hupenevan vaikka ihan mukava on jutustella hoidoista joidenkin kanssa ;)

nannah mitä lääkäri sanoi? Ehkä se välikierto jossain vaiheessa tekee kropalle hyvää että palautuu, mutta toivottavasti pääsisitte pian testailemaan pakkasukkoja!

Mulla muuten kun tehtiin passit peräkkäin elo- ja syyskuussa, niin nyt syys- ja lokakuussa ovis on tullut pari päivää aikaisemmin, samoin kierto on vähän lyhyempi. Eli tehnyt varmaan kropalle ihan hyvää (toivon mukaan) tämä yksi välikierto.

tuba factor joko olet päässyt ovista bongaamaan? Toivotaan kovasti että blasto selviytyy hyvin sulatuksesta!!

Halle tuosta kortisonista, niin julkisella (naikkarilla) eivät myöskään määränneet kortisonia koska siitä ei ole tarpeeksi tutkittua tietoa, mutta sitten taas yksityisellä olivat sitä mieltä, että ehdottomasti tuota kannattaa kokeilla josko sitten auttaisi alkion hylkimiseen ja niin auttaisi tuon endon kanssa. Voisi kuvitella että toisilla auttaa ja toisilla välttämättä ei, riippuen aiheuttaako tuo endo alkion hylkimistä vai ei ja sitähän on varmasti hyvin vaikea tutkia! Mutta mä tosiaan haluan tähän hoitoon nyt kaikki mahdolliset dropit kun lääkekatto on täynnä ja tästä hoidosta ihan hyvät rahat maksetaan, joten yrittänyttä ei täällä ainakaan lannisteta :)

Onko sulle jo selvinnyt miten tämän kierron kanssa teette, tuleeko lääkitystä vai yritätkö bongata taas ovista? Kyllä sulla tosiaan tuntuu olevan tosi huippunopee tahti noissa kierroissa, itsellä taas tuntuu välillä etanan vauhdilta =)

shenda toivottavasti saat suunnittelukäynnillä lääkäriltä tietoa tuosta lääkkeestä enemmän, minä tiedän vain mitä täällä palstoilla olen siitä lueskellut

ON: sitten oma päivitys eli tänään alkoi vuoto (kp1) ja huomenna alan piikittelemään puregon 175 ja lauantaina jarruna orgalutran. Viikon päästä maanantaina olisi sitten eka ultra ja ihan mielenkiinnolla odotan mitä tuolla määrällä saadaan aikaiseksi kun aina aikaisemmin olen piikitellyt suuremmilla annoksilla ja likaa tosiaan folleja tullut. Tietysti meillä tuo määrä ei ole ongelma vaan se laatu, joten alkaa kyllä mietityttää että päästäänkö siirtoon saakka ollenkaan, mutta otetaan askel kerrallaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Onnea Lumi :) mikä oli tämänpäiväisen verikokeen tulos? Tänään siis lääkäri soitti ja varailen ultra aikaa kuhan menkat alkaa ja siirto tehdään siis seuraavaan kiertoon ja luonnolliseen kiertoon. Lääkäri aiko miettiä voitasko vielä kokeilla jotain mitä ei oltais jo kokeiltu. Nyt tässä sitte vaan ootellaan niitä menkkoja.
 
Nannah86: hyvä että suunta on selvillä ja pääsette jatkamaan ihan kohta. Oletko sä kysynyt lääkäriltä vielä kortisonista tai miniaspiriinista? Ne auttavat joitakuita kiinnittymisessä.

ON: Eilisen verikokeen tulos oli hcg 424, eli ihan asialliseen tahtiin on tuplaantunut. :) Mä hätähousu tietysti eka huolestuin, kun olin virheellisesti luullut, että hcg:n pitäisi tuplaantua päivässä, mutta höpöhöpö, se olikin 2-3 päivässä... Eli yritän nyt kerätä rohkeutta lopettaa täällä hehkuttamisen ja siirtyä johonkin plussapinoon.... Vaikka fiilis on kyllä yhä uskomaton ja taikauskoinenkin; olen selkeästi edelleen "lapseton, jolle on käynyt mieletön mäihä" enkä voi uskoa, että tästä oikeasti voisi vielä lapsi syntyä. Mutta eteenpäin, sanoi mummo lumessa!

Kiitos tuestanne, kaikki ihanat konkarinaiset, ja toivon niiiiin, että pian päästään jatkamaan kuulumistenvaihtoa jossain plussaketjussa! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
Lumi, tosi hienoa! Taas tulin varta vasten sun kuulumisia kärkkymään :) Mä todellakin tiedän nuo epäuskon tunteet ja voin kertoa, ettei ne ainakaan vielä tässä 12-viikolla ohi ole menneet - ja samantaustaisten kokeneempien kehäkettujen kanssa tuolla plussapuolella jutellessa on tullut selväksi, ettei ne usko olevansa raskaana vaikka laskettuun aikaan on viikko tai jotain :D Mutta hei, siellä siis tavataan toivottavasti pian.

Kaikille muille tähän ketjuun vielä kerran mitä lämpimämmät voimahalaukset ja paljon, paljon uskon ja toivon säteitä. Kaikkien onnistumisvuoro tulee vielä joskus, joten koittakaa jaksaa vaikka tämä tie on välillä kyllä aika helkkarin raskas ja kivinen.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Lumille onnea plussasta ja tarrasukkia matkaan!! (vaikkakin tuo on mun mielestä urpoin toivotus ikinä :LOL:)

Joku kyseli mun perään välillä. :D Alkukierron käynti takana kp9, tuolloin nähtiin 13mm johtofolli ja limis oli 5mm, joka oli tohtorin mukaan turhan ohut (mutta kuulemma myöhäistä tehdä mitään sille :stick:). Jaahas. Käski seuraavasta päivästä alkaen tehdä ovistestejä.
No mä olen tässä kolmena päivänä testannut ja vasta eilen sain siihen edes jotain haamuntapaista. En siis ikinä ennen ole tehnyt täysin negatiivista ovulaatiotestiä. :D Vähän turhan aikaiseen käski testailla (tämä siis minun haiseva mielipiteeni), ja sanoisin että eiköhän se limakalvokin sieltä kerkiä kasvamaan. Veikkaisin ovisplussaa huomiselle tai tälle päivälle.
Toivossa on hyvä elää, sano lapamato.
edit. Joo näköjään tämänpäiväinen neljäs ovistesti näyttää astetta vahvempaa viivaa, veikkaisin että huomenna antaa positiivisen!

Mä kohtasin tolla vastaanotolla tän hoitokierroksen kuudennen lääkärin. En tiedä itkisikö vai nauraisiko, käyntikerta oli kumminkin seitsemäs. On hyvä vaihtuvuus, ei voi muuta sanoa! Muutenkin tullut sellainen tunnelma tällä kertaa kaikin puolin, että taidetaan löysätä kukkaronnyörejä alkuvuodesta ja hilata persuksemme yksityisvastaanoton penkeille.
 
Viimeksi muokattu:
tuba factor olet joskus kirjoitellut tuolla "hoidot jatkuu 2012" ketjussa.. haluatko olla myös siellä vielä mukana? vai oletko siirtynyt tänne kokonaan? en millään pahalla tätä siis tarkoita. Se lista on vaan kasvanut niin pitkäksi ja siellä on useita nimimerkkejä jotka ei kirjoittele enään niin paljoa..
 
Viimeksi muokattu:
Lumi hienoa, että arvo on noussu ja toivotaan, että jatkaa myös sitä :)
Vaik se dhea on ravintolisä, niin sitä ei saisi tilata sen takia ulkomailta, kun on reseptillä saatava suomessa.

johkunen nii kyl mäki olisin ottanu sen kortisonin käyttöön, jos lääkäri ois antanu. Sen mielestä enemmänkin voi olla hyötyä Disperinistä. Meinasitko sen ottaa nyt mukaan tähän hoitoon? Mul oli aiemmin vielä nopeampi kierto ja jatkuva vuotaminen ärsyttää.
Mut on tosi hyvä, että sulla toi annos on nyt pienempi, ni toivon mukaan laatu on parempaa :)

nannah toivotaan, että saat jonkun ratkaisevan avun käytöösi passissa. :)

tuba factor tuliko o-plussa?

on: Mä kävin tänään kp 7 ultrassa. Viime kierrossahan oli tässä vaiheessa kolme follia näkyvissä, nyt siellä oli viisi! ja ihan luomuna. Aika outoa, kun on se amh:kin niin matala. Noh tilanne oli niin kutkuttava, että päätettiin aloittaa pistokset ihan kunnolla (eikä luonnollisen kierron icsiä). Tänään alotan Orgalutranin ja Menopur 150ky sekä Disperin 100mg. Perjantaina seuraava ultra ja luultavasti maanantaina punktio. Mä oon niin fiiliksissä! :D
 
Viimeksi muokattu:
Hyvältä kuulostaa HalleB!

Mä sain ovisplussan. Kai. :confused: Tai siis mun mielestä testiviiva oli vielä aivan marginaalisesti vaaleampi kontrollia, mutta nyt iltaa kohti vasen alavatsa vihloo siihen malliin ettei jää epäselväksi mistä on kysymys. Melkein luotan näihin kipuihin paremmin kuin mihinkään testiin. Nyt olis sit kp 14.
Näillä näkymin sitten se harras rukoilupäivä (eli sulatuspäivä) olis tiistai.
Taidan tosin huomenna vielä varmistukseksi testata kerran.

Jännitys vähän tiivistyi.
Selviäthän siirtoon?: /

miles: hmm. Vaikea kysymys. En oo kyllä ketjun aktiivisimpia kirjoittelijoita, mutta lueskelen sitä toisinaan. Ja toisaalta kun välillä haluaa saada ajatuksia muualle vaikka yritys onkin käynnissä, ei huvita päivittää ihan jokaista askelmaa. Ja välillä taas kaipaa vertaistukea. Tuolla ketjussa on niin paljon kirjoittelijoita et väkisinkin tämmöisten vähemmän aktiivien viestit hukkuu sinne. Toisaalta tää konkariketju on hirmu hiljainen. Mitä tässä koitan sanoa, hmm... varmaankin että roikun siellä mielellään, mutta saa karsia pois jos tuntuu että täytyy.
OT: Luinkin sun hankalasta tilanteesta. Voimia kovasti ja toivottavasti ratkeaa parhain päin!
 
Halle tosi hieno juttu :) 5 follia luonnostaan on kyllä aika outoa mutta siis tässä tapauksessa hyvä juttu ehdottomasti!! No nyt ei ainakaan pitäisi sulla hoito mennä ohi eli tsemppiä kovasti ja toivotaan että saisitte maanantaina hyvää tulosta =)

Mulla ei koskaan olla mitattu tuota amh-arvoa, viimeksi lekuri sitä kyseli. Sitten se ultrassa laskeskeli jotain "mahdollisia folleja" jotka uinuvat vielä muniksissa, nyt en muista mitä nimeä niistä käytetään, mutta sen laskun mukaan mulla on munasolujen tuotanto ihan normaalia ja tuo viittaa että amh myös kunnossa. Koskaan ennen ei siis tuolla tavalla olla laskettu piilossa olevia folleja :confused:

Tuosta kortisonista vielä, googlailin eilen huolella ja jos tosiaan endo erittää jotain vasta-aineita tai kroppa ylipäätänsä joka huonontaa alkion kiinnittymistä, niin siitä tosiaan pitäisi olla apua. Kysyin myös siitä disperinistä että otanko nyt tähänkin, niin lääkäri oli vähän sitä mieltä, että jos käytän kortisonia ja otetaan vielä pregnyl kiinnittymisen tueksi, niin tuosta disperinistä ei välttämättä enää hyötyä ole. Mutta täytyy vielä katsoa miten tämä tästä kehittyy ;)

tuba factor hyvä että ovis löytyi :) Mäkin tunnen oviksen ja luotan sen mukaan omiin tuntemuksiin vahvasti. No nyt peukut pystyssä että sulatus tulee onnistumaan hienosti!!

ON: eilen illalla toinen piikki, pari tuntia siitä alkoi oikealla puolella nipistellä, tänään samoin tuntui aamulla joten jotain siellä varmasti jo tapahtuu. Vasemmalla puolella on nyt se endometriooma joten se tulee varmaan olemaan vähän hiljaisempi puoli niin kuin ennenkin.
 
tuba factor onko sulla sitä digitestiä millä voit varmistaa o-plussan? Toivotaan, että pas onnistuu!

johkunen toivotaan, että sulla tällä kertaa tulee sopiva määrä niitä folleja! Kyllä se sun herkkä reagoiminen noihin lääkkeisiin kertoo, että amh on kunnossa. Eikai siitä haittaakaan ole, että ottaisit sitä disperiniä, kun nää lääkkeet nostaa sitä tukosriskiä, ni kulkin veri sit paremmin kohdun seinämillä :)

on: Oli niitten follen kasvu jumahtanu nyt sit melkee paikalleen, kun annos oli niin pieni. Menopurin 150 ky rinnalle tulee nyt sit kahdeksi illaksi 150ky Gonal-f:ää ja su pelkästää Gonal-f:ää 300ky. Maanantaina ultra ja uuden arvion mukaan punktio torstaina tai perjantaina. Lääkäri sano, et oon vaikee tapaus. Ei pysty yhtään ennalta arvaamaan mitä tapahtuu. Vähän sellanen fiilis jäi nyt, et tää taitaa olla viimenen hoito mun soluilla.
 
HalleB täällä myös huomenna ultra :wave:
Toivotaan että sulla kasvu jatkunut, tuu sitten kertoo kuulumisia!

Mulla on nyt viiden piikin jälkeen jo tosi turvonnut olo, meinaa tulla oireita päälle joten huomista ultraa myös kovasti odotan mikä tulos ja milloin voisi olla punktio!
 
Musta tuntuu että jäisin enemmän jossittelemaan noiden digitestien tulosta. Tykkään tulkita ennemmin noita viivoja. :popcorn:

Mutta kyllä se ihan selkeä ovis oli, kun seuraavan päivän testi olikin jo selvä nega. Tiistaina saadaan tietää päästäänkö jännäämään, vai alkaako homma ihan alusta. Hui.
 
Mulla ei koskaan olla mitattu tuota amh-arvoa, viimeksi lekuri sitä kyseli. Sitten se ultrassa laskeskeli jotain "mahdollisia folleja" jotka uinuvat vielä muniksissa, nyt en muista mitä nimeä niistä käytetään, mutta sen laskun mukaan mulla on munasolujen tuotanto ihan normaalia ja tuo viittaa että amh myös kunnossa. Koskaan ennen ei siis tuolla tavalla olla laskettu piilossa olevia folleja :confused:

Tuosta kortisonista vielä, googlailin eilen huolella ja jos tosiaan endo erittää jotain vasta-aineita tai kroppa ylipäätänsä joka huonontaa alkion kiinnittymistä, niin siitä tosiaan pitäisi olla apua. Kysyin myös siitä disperinistä että otanko nyt tähänkin, niin lääkäri oli vähän sitä mieltä, että jos käytän kortisonia ja otetaan vielä pregnyl kiinnittymisen tueksi, niin tuosta disperinistä ei välttämättä enää hyötyä ole. Mutta täytyy vielä katsoa miten tämä tästä kehittyy ;)
Moikka taas. Johkunen, oiskohan se "uinuvien" follien lasku enkuksi ainakin 'antral follicle count', eli siinä lasketaan paljonko muniksia vielä on jäljellä. En ole varma, onko mulle tehty sitä, mutta sen tulos voi käsittääkseni antaa "rauhoittavamman" tuloksen kuin AMH-mittaus. Ainakin mun eka lääkäri rauhoitteli mua kun panikoin alhaista AMH:tani, että vielä pienelläkin AMH:lla AFC-luvut ovat hyvinkin satoja "uinuvia" folleja... Sen tieteellisempää tietoa mulla ei asiasta ole.

Ja vielä: mun nykyinen lääkäri (joka siis on saanut aikaan tän ekan plussani) oli samaa mieltä, että jos ottaa kortisonia, sitten disperiini ei välttämättä auta enää, tai voi jopa vaikuttaa haitallisesti. Mä nimittäin yritin painostaa häntä määräämään myös sitä mulle, kun halusin käyttöön kaikki aseet. Disperiini kai yleensä auttaa, jos on korkea hemoglobiini/paksu veri, mutta mulla ainakin on aina ollut alhainen hemoglobiini.

Tsemppiä ultraan! Ja tuba factorille onnea oviksesta! HalleB:lle OHO mikä follitulos! Toivotaan erinomaista munasolusaalista. :)
 
johkunen toivotaan tuntemuksistasi huolimatta, että on tulossa ihan kohtuu saalis!

tuba factor mä teen aina halppistesteillä niin kauan kunnes alkaa viiva tummua ja varmistan o-plussan digitestillä :) Siinä ei mun mielestä oo enää mitään jossiteltavaa :) Pääasia, että oviksesi tuli ja pääsette yrittämään!

Lumi Kiitos! Mitä oon lueskellu, ni Disperiiniä on määrätty myös sellasille, joilla on matala verenpaine. Mulla on todella alhaiset paineet ihan lunnostaan. Normaali yläpaine on 90.

on: Mulla oli tänään taas ultra. Suurin osa oli tippunut pois matkasta, mutta kaksi isoa follia siellä näky. Pistin äsken vielä 100ky Gonal-f:ää, jotta pienempi 16-17mm folli keskeis mukaan. Isompi oli 19mm. Limakalvo 10,6mm. Illalla pistän Pregnyl 5000ky ja keskiviikkona punktio. Toivotaan, että pääsemme siirtoon! Tää on nyt varmaan meidän viimeinen hoito omilla soluilla. Pitää vielä jutella miehen ja lääkärin kanssa ja tulla yhteiseen lopputulokseen.
 
Lumi joo, ne "uinuvat" on voinut olla tuota :) Joka tapauksessa niin kuin Hallekin totesi ja itse päättelin, että koska mulla näitä folleja tulee suht helposti niin ei tuo arvo varmaan matala ole. Voishan sen tosiaan mitata niin sais klinikan kassaan lisää rahaa ja meidän pussista roposia pois, mutta luulisin että se olisi vain yksi arvo lisää papereissa muttei muuttaisi mitään, eli jätetään tuonnemmaksi ;)

HalleB harmi että muutamia on tippunut pois, mutta toisaalta kaksi on parempi kuin yksi =) Paljon tsemppiä keskiviikkoon ja toivotaan siis 2 kaveria sun matkaan sitten sen jälkeen ;)
Niin, kyllähän se jossain vaiheessa on aika siirtyä "eteenpäin" jos hoidoissa aina sama tulos ja vielä vaihtoehtoja jäljellä. Oletteko miehen kanssa jo aikaisemmin puhuneet lahjasoluista? Me ollaan sitä myös juteltu, mutta katsotaan nyt ensin vielä tämä tie ja sitten vasta jatko.

tuba factorille vielä tätäkin kautta isot tsempit huomiselle että kaikki menee hyvin =)

ON: eli omat ultra-kuulumiset, vaste näyttää nyt hyvältä (puregon175), kuuden piikin jälkeen kasvamassa on 6+8 suht samankokoista follia ja limis myös hyvä niin kuin on aina ollut. Huomenna aloitan kortisonin ja jatkan piikittelyä normaalisti, keskiviikkona seuraava ultra jossa selviää onko punktio sitten pe vai ma. Koska hyperin riskiä ei nyt ole, niin saan kiinnittymisen tueksi tietysti luget mutta myös gonapeptyl-lääkkeen... siis jos pitkän viljelyn jälkeen jotain siirrettävää on!! Siitä lääkärillekin puhuin ja hän sanoi, että toisaalta on parempi saada se tieto heti miten alkiot selviää ptkästä viljelystä, eikä piinata ensin kahta viikkoa ja ei tiedä miten käy. Eli nyt sen sitten näkee! Ja samoin lääkäri oli samaa mieltä, että 2 siirretään jos sinne asti selviää. Näillä siis etiäpäin =)

Korjasin pari painovirhe-paholaista...
 
Viimeksi muokattu:
Ette usko miten helpottunut olen.=) Meidän pakkas-blasto oli selvinnyt täydellisenä sulatuksesta! Ajattelin etten tällä kertaa kysy mitään laadusta, kun on olleet aina niin keskinkertaisia/huonoja (ts. paha mieli kaupan päälle), mutta nyt lääkäri sanoi kysymättä että "oikein hyvä alkio". Voi jehna! Olen hymyillyt koko päivän kuin hangon keksi. Pitävät varmaan idioottina. :D
Eikä siinä vielä kaikki. Se viime ultrassa moitittu limis oli melkein 10mm mitoissa, eli ei mitään valittamista siinäkään. Notta HAH vaan sille viimekertaiselle sijaiselle.:stick: (ja samalla edelleen ärsyttää että pitää negatiivisia mielikuvia luoda tämmöisessä tilanteessa olevalle)

Mulle on yhden kerran aiemmin siirretty pitkään viljelty alkio, ja siitä siirrosta tuli hoitohistorian ainoa + (vaikka olikin kohdunulkoinen). Tässäkin hoidossa saatiin 9 alkiota, joista tämä tänään siirretty on ainoa josta voidaan varmasti sanoa että se jaksoi kehittyä blastokystaksi. Tuoresiirrossahan siirrettiin 5-soluinen ja muut alkiot kuolivat. Olen itse ollut jo pitkään varma että syynä hoidoissa epäonnistumisiin on huonot alkiot, mutta vain kerran aiemmin on uskallettu mennä pitkään viljelyyn, ja tämäkin kerta oli puoliksi vahinko.
Tällä koitan siis sanoa toiveet on korkealla.:D Mutta koska tiedän että pettymys negasta olisi joka tapauksessa iso, niin nautin nyt tästä tsäänssistä ihan täysillä!

Tulipas sepustus.
johkuselle tsempit muniksien kasvatteluun ja tulevaan punktioon!
HalleB:lle oikein erityistsempit sen suhteen, että pääsette siirtoon asti!
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72 ja johkunen
johkunen ollaan puhuttu paljonkin hoitojen myötä noista lahjasoluista. Mua siinä askarruttaa vaan raha...mutta eiköhän me jostain ne repäistä, jos tarve vaatii :)
Sullahan on oikein ihanteellinen määrä folleja! Huippujuttu :)

tuba factor hyvältä vaikuttaa! :heart:

on: Yövuoron jälkeen punktioon. Puudutuksessa taas tehtiin, jotta ei tarvis jäädä saikulle. Menen vielä ensi yöksi töihin. Kyllähän tuolla alhaalla tuntuu, et jotain on tehty, mut oon ottanu särkylääkettä. Soluja tuli kaksi, mutta toinen ei välttämättä ollut tarpeeksi kypsä icsiä varten. Aamulla tulee soitto, apua! Luget alkaa sit 800mg/vrk. Mahollisen siirron yhteydessä jutellaan Estradot-laastarista ja Pregnyl tuesta. Disperin jatkuu 100mg.
Siirto on huomenna, jos alkioita on yksi ja perjantaina jos niitä on kaksi. Voi kumpa päästäisiin siirtoon!
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72 ja astrolabe
Ihanaa tuba factor =)
Loistava kyytiläinen sulla siis, toivotaan että viihtyy pidempään!!
Ja hyvä tuo limiskin, turhaa joutui taas huolestumaan jonkun "tunarin" takia ;)
Senhän pitäis olla nyt muuten jo kiinnittynyt... tsemppiä kovasti!

HalleB täällä kovasti peukut pystyssä että nyt pääsisit vihdoin piinailemaan!!!
Olisit sen kyllä ansainnut tuolla sitkeydellä.
Toivottavasti voit ottaa töissä rauhallisemmin, huomaan vaan että vaikka teen itse päätetyötä, niin vatsa ja selkä meinaa juilia jo nyt!
Sullakin on sitten ihan hyvä kavalkaadi tuohon tueksi :) Kirjaan alle omani jotka täsmentyi...

ON: eli eilen 2.ultra kp10.
Kp8 ultrassa limis oli siis 8,3 ja folleja löytyi 6+8.
Nyt limis oli 9,5 ja folleja 8+13, eli pikkasen määrä noussut. Hyperin riskiä ei siltikään pitäisi olla, kovasti vaan vettä ja ei enää akrobatiaa vaan rauhallisia liikkeitä.
Punktio määriteltiin maanantaiksi että saadaan enemmän kypsiä siihen mukaan.
Tänään ja huomenna vielä puregon+orgalutral, la välipäivä ja su pregnyl.

Aloitin kp9 aamulla kortisonin syönnin (dexametason), joka tulee siis endon takia ehkäisemään mahdollisia vasta-aineita. Sitä syödään tarvittaessa 8 viikkoa...
Punktion jälkeen ma aloitan normi luget 3*200 päivässä ja siihen rinnalle pistokset klexane lisäämään juuri kohdun verenkiertoa (korvaa disperinin), eli tulihan tuokin! Tuota käytetään tarvittaessa 12 viikkoa...
Jos siirtoon saakka päästään kun pitkäviljely, niin siirto lauantaina ja sunnuntaina pistän sitten vielä gonapeptyl tukemaan kiinnittymistä.
Siinä se hoito sitten olis!

Jos tämä kerta ei onnistu taikka siirtoon ei edes päästä, niin sain reseptin myös tuohon DHEA:n jonka aloitan heti negan jälkeen. Siihen samaan väliin tulen syömään jotain endoa kuivattavaa joka päätetään tarvittaessa myöhemmin. Tämä lääkäri myönsi ekaa kertaa, että jotain se endo siellä huonontaa ja kaikki mahdolliset kokeillaan! Hyvillä fiiliksillä, tosin vatsa turvoksissa ja selkä arkana vielä pari päivää pitäisi mennä, mutta sen jaksaa kun tietää miksi =)
 
johkunen miten se Pregnyl on vasta sunnuntaina vaik punktio on jo maanantaina? Eikö se oo yleensä 36h ennen punktiota?
Sulla vaikuttaa kyl olevan tosi hyvät suunnitelmat! Tsemppiä viimeisten päivien kasvatteluun. :)
Mulla oli onneksi rauhallinen yövuoro ja hyvin jaksoin. Mulla on tosi fyysinen työ. Mut eihän tää saalis tunnu missään.

on: Hyviä uutisia! Se kypsä solu oli hedelmöittynyt! Siirto onkin vasta huomenna aamulla, jos siis tämä yksi lähtee jakautumaan. Luget aloitin aamulla soiton jälkeen. Sain hyvin nukuttua tuon tiedon jälkeen. Voih, kumpa saatais hakee huomenna pikkuinen kotiin :heart:
 
Viimeksi muokattu:
hö, no kyllä huomasit hyvin virheen ;)
Eli päinvastoin, la pregnyl ja su välipäivä, niin se menee!!
Onnex mä noudatan kotona hoitokarttaa niin ei mene ihan reisille ;)

Hei huippua että hedelmöitys onnistui! Nyt vain loppupiina ja huomenna kaveri kyytiin =) Hyvä myös ettei duunissa ollut liian raskasta, että olisi sitten ottavaisempi olo myös siirrossa.

Mut joo, mulla täytyy aina olla suunitelma takataskussa niin jaksaa sitten paremmin jos huonoja uutisia tulee.
 
Huomenta!

Kertokaapas konkarit olisiko kellään kokemusta siitä kun synarela ei toimi? Meillä aloitettiin ensimmäinen ivf ja synarela ei toiminut odotetusti eli munasoluja oli silti kasvanut. Hoito keskeytettiin ja unohdin kysyä, että milloin seuraavat kuukautiset sitten pitäisi alkaa? Nyt on reilu 3 viikkoa 0-ultrasta ja ainakaan vielä ei tätiä näy...

Kiitollisena odotan vastausta jos jollain olisi kokemuksia? :)
 
Moi Rizu!

En osaa tuohon sanoa koska itse olen 3*käyttänyt synarelaa pitkässä kaavassa ja aina on toiminut. Mulla myös kuukautiset ovat tulleet ajallaan synarela-kierroissa. 3 viikkoa on jo pitkä aika, joten kannattaisi varmaan soitella klinikalle ja sinne ihmetellä. Toivottavasti löytyy sopivampi lääke sulle jatkossa :)
 
Heipä hei!

En ole ennen tähän ketjuun kirjoittanut, lukenut olen kyllä ja joitakin tuttuja muilta ketjuilta täällä onkin.

Meille on tehty "vasta" yksi täydellisen epäonnistunut icsi ja jo tuon hoidon aikana mulla oli sellainen tunne, että meidän hoitotaipaleesta voi tulla hyvinkin pitkä, jos lapsi joskus halutaan.

Ootteko te muut hoidossa julkisella vai yksityisellä puolella? mietin vain, että miten helposti julkisella puolella saa noita "ylimääräisiä" hoitoja. Meillä lapsettomuuden pääasiallinen syy on miehen syöpähoidoista aiheutunut azoospermia, eli siis sairaus. Hoidoissa on kuitenkin käynyt selväksi, että mussakin vikaa on, suurimpana ongelmana matala AMH-arvo.

Meidän toinen hoito alkaa pitkällä kaavalla joko tästä kierrosta tai ensi vuoden alussa ja olen tässä miettinyt, että jos tämäkin hoito menee pieleen onko mahdollista, että lääkärit eivät suostu edes kolmanteen hoitoon tuon matalan AMH-arvon taki. Olemme kolmekymppisiä, joten emme missään nimessä olisi valmiita vielä luovuttamaan.

Toisaalta jatkuva pettymysten kohtaaminen pelottaa... Miten niistä aina vaan selviää?
 
johkunen no mä vähän ihmettelin, mut onneks sulla on se kaavio :D

Rizu mulla ekassa hoidossa Synarela viivästytti menkkoja viikon ja yks folli jo 7mm 0-ultrassa, mut se laskettiin kuitenkin lepotilaksi. Folleja saatiin kasvamaan muistaakseni jotain 7 ja neljä solua löytyi. Harmi, kun sul on käyny tolleen. Toivottavasti jollain toisella tyylillä onnistaa!

AmaliaArmas meillä tehtiin julkisella viisi hoitoa. Joista neljä onnistui niin, että päästiin punktioon ja siirtoon. Meillä vaikutti se, että päästiin aina pelkästään tuoresiirtoon. Katsovat tuolla kysillä ainakin tapauskohtaisesti. Päästiin neljänteen icsiin, vaikka amh-tulos oli selvillä. Nyt ollaan yksityisellä ja kuudes ICSI menossa. Voimia teille! Toivottavasti vielä onnistutte!

on: En oo vielä ihan tajunnu, mutta aamulla mulle siirrettiin yksi 1-luokan alkio!!! Limakalvo oli ihan huippu 13,3mm. Pregnyliä pistän 1500ky pp1, pp4 ja pp7. Disperin jatkuu 100mg ja Luget 800mg. Estradot-laastaria ei aloitettu, kun limakalvo oli niin hyvä ja Pregnyl tuli tukemaan. Hitsi mä oon happy! :heart: Testipäivä on 25.11. :)

Taisto pp 0
 
HalleB loistavaa!!! Mä olenkin vähän jo kuulumisia odotellut ;)
Nyt vaan Taiston taipale hyvälle alulle ja loppuun saakka!!
Eli siinä vaiheessa kun pistät viimeisen pregnylin niin mulla olisi siirron aika jos sinne saakka päästään...

AmaliaArmas meille tehtiin 3 hoitoa julkisella joista kaikista päästiin tuoresiirtoon ja viimeisestä jopa 2 passia. Ekan hoidon jälkeen viljeltiin aina 3päivää koska toisen päivän aikana/ jälkeen meidän kato alkoi, eli kolmantena ne huonot olivat pudonneet pois ja saatiin näin parhaimmat eriteltyä.
Nyt menossa 4.IVF ja tämä siis yksityisellä.

Mulla ekan ja tokan (josta kemiallinen) hoidon jälkeen fiilikset kaikkein huonoimmat, siitä alkoi sitten oma sisäinen rauha joka säilynyt! Totta kai nega ja muut takapakit sapettaa, mutta sitten tulta munille vaan lisää :kieh:
Tsemppiä teille!
 

Yhteistyössä