Muita äitejä, joiden lapset menossa ekaa kertaa pvähoitoon? Ja itse töihin pitkän tauon jälk.?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vielä hetken kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vielä hetken kotiäiti

Vieras
Niin, tuossahan se tulikin otsikossa, että löytyykö muita äitejä, jotka ovat palaamassa työelämään pitkän kotonaolon jälkeen sekä lapset ekaa kertaa pvähoitoon?
Itse olen ensi vkolla palaamassa 4 vuoden jälkeen takaisin työelämään ja uuteen työpaikkaan.Lapset aloittavat pväkodissa.
Miten olette varautuneet ja muita hyviä huomioita..?!
Kiitos.
 
Minä oon menossa 3 v tauon jälkeen töihin. Lapset menee päiväkotiin. Jännittää vähän mutta eikö se siitä suju :) Tutustumassa ollaan käyty ja vaatteiden nimikointi edessä viikonloppuna. Reppuostoksille lähdetään huomenna :)
 
Mä menin jo keväällä töihin oltuani kotona 4,5 vuotta. Lapset alottaa nyt ens kuussa päiväkodin ekaa kertaa elämässään =) Musta on aivan ihanaa olla töissä ja sekin, että lapset saa muitakin kavereita. Mä oikeestaan odotan innolla sitä kunnon arkea.
 
Minä meen töihin 2 vuoden tauon jälken. Valmistauduin shoppaamalla tänään jakkupukuja ja puseroita. Vitsi, että tuntui kivalta laittaa hyvin istuvat ja hyvännäköiset vetimet niskaan + näyttää tyylikkäältä daamilta:D

Muuotin varaudun siivoamalla asuntoa, koska lapsen hoito tapahtuu joka 3. viikko meidän kotona.
 
Meillä on 2v. menossa maanantaina pk:tiin ekaa kertaa kunnolla hoitoon (tämä viikko harjoiteltu ja on siellä ennenkin käynyt) ja 5v. jatkaa nyt sitten kokopäiväisenä samassa ryhmässä, jossa on ollu osa-aikaisena aikaisemmin. Itse palaan myös päiväkotiinhommiin uuteen paikkaan reilun kahden vuoden kotonaolon jälkeen, joten ihan uppo-outoa tämä juttu ei meille ole.

Itse olen jutellu tolla 2v:lle kaikkea mitä pk:ssa tehdään, nimikoinut vaatteet ja osa tavaroista (varavaatetta, saappaat ja vaippoja) vietiin jo tänään ja viikolla sinne valmiiksi, niin ei ole miehellä niin paljon roudattavaa maanantaina. Pakastimeen oon tehny ruokia valmiiksi, niin on ainakin jotain iltaruokaa valmiina näin alussa, kun ei tiedä miten illat suttaantuu väsyneiden ja itsessä roikkuvien lasten kanssa, onneksi kesä jatkuu vielä, joten kuravaate yms. rallia ei vielä kovasti ole.

Omia työjuttuja en oo vielä kovasti ehtinyt miettiä, mutta niitä ehtii sitten myöhemmin, kun pääsee hommaan taas sisälle ja onneksi eskari alkaa vasta reilun parin viikon päästä, jolloin starttaa oman ryhmän toiminta täysillä.

Maitohappobakteereja oon lapsille tai tuolle suoremmalla alkanu syöttää ja kunhan esikoinen palaa sunnintaiyönä lomaltaan isän kanssa, niin hänkin saa niitä alkaa popsimaan ja voi olla että itsekin syön niitä. Ja käsidesiä hommasin myös ja ainakin kuopus sitä innokkaasti haluaa jo käyttää.

Tsemppiä töiden ja hoidon aloitukseen kaikille muillekin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja halipupu:
Meillä on 2v. menossa maanantaina pk:tiin ekaa kertaa kunnolla hoitoon (tämä viikko harjoiteltu ja on siellä ennenkin käynyt) ja 5v. jatkaa nyt sitten kokopäiväisenä samassa ryhmässä, jossa on ollu osa-aikaisena aikaisemmin. Itse palaan myös päiväkotiinhommiin uuteen paikkaan reilun kahden vuoden kotonaolon jälkeen, joten ihan uppo-outoa tämä juttu ei meille ole.

Itse olen jutellu tolla 2v:lle kaikkea mitä pk:ssa tehdään, nimikoinut vaatteet ja osa tavaroista (varavaatetta, saappaat ja vaippoja) vietiin jo tänään ja viikolla sinne valmiiksi, niin ei ole miehellä niin paljon roudattavaa maanantaina. Pakastimeen oon tehny ruokia valmiiksi, niin on ainakin jotain iltaruokaa valmiina näin alussa, kun ei tiedä miten illat suttaantuu väsyneiden ja itsessä roikkuvien lasten kanssa, onneksi kesä jatkuu vielä, joten kuravaate yms. rallia ei vielä kovasti ole.

Omia työjuttuja en oo vielä kovasti ehtinyt miettiä, mutta niitä ehtii sitten myöhemmin, kun pääsee hommaan taas sisälle ja onneksi eskari alkaa vasta reilun parin viikon päästä, jolloin starttaa oman ryhmän toiminta täysillä.

Maitohappobakteereja oon lapsille tai tuolle suoremmalla alkanu syöttää ja kunhan esikoinen palaa sunnintaiyönä lomaltaan isän kanssa, niin hänkin saa niitä alkaa popsimaan ja voi olla että itsekin syön niitä. Ja käsidesiä hommasin myös ja ainakin kuopus sitä innokkaasti haluaa jo käyttää.

Tsemppiä töiden ja hoidon aloitukseen kaikille muillekin!

Miks maitohappobakteeria???

 
Mä oon menossa vikon päästä töihin eka kertaa ammattiin valmistumisen jälkeen tuolle alalle! kotona olin yli 3v ja lapset 3v ja 1v4kk aloittavat päiväkodissa syyskuun alussa. Sitä ennen isovanhemmat hoitaa...Pelottaa niin vietävästi etten halua ajatella koko asiaa!!! :/
 

Yhteistyössä