muita 4 vuotiaita jotka käy potalla?

mun 4 v poika käy potalla kakkalla... ärsyttävää kun sitten ei voi käydä kakalla kylässä kun siellä ei oo pottaa, panttaa sitä sitten ja on huonolla tuulella.

siis käykö muut 4 vuotiaan enään potalla??
 
täällä myös
Täällä myös 4v. tyttö joka käy edelleen potalla. Pakkotilanteessa käy myös pöntöllä mut pelkää kuulemma putoavansa sinne vaikka pienennin. Oon joskus kysyny et sit ku koulussa ni ottaako aina potan mukaan reppuun... No, eiköhän se siitä, mut pakottamalla ei hyvä tuu, ehkä vois miettiä jotain palkitsemishommaa...
 
neljävee
Neljävee kävi potalla siksi, että siinä oli kiva istua ja lukea. Yhdessä juteltiin sitten että olet iso jo ja potta joutaisi pois muutamaan kertaan. Käski itse sitten viedä potan kaatopaikalle. Ei siinä sen kummempaa tarvittu. Ei ole pienennintä tms. mutta lasten jakkara kyllä jalkojen alla.
 
Meillä kakan tekeminen muualle kuin vaippaan oli niin pitkällinen show, että kun siitä viimein eroon päästiin lapsen ollessa 3 v 9 kk niin kernaasti olisin hänen antanut sen tehdä pottaan, kunhan vaan ei vaippaan, mut lapsi heti halusi pöntölle. Nyt käy enää pöntöllä (on jo täyttänyt 4) mutta pointtini on se, että pääasia ettei tee enää housuun. Nimimerkillä kokemusta on. Antakaa vaan lasten tehdä tarpeet pottaan, jos se lapselle on mukavampi vaihtoehto.
 
vierailija
Miten te, joilla pönttö aiheuttaa lapsessa kiivasta vastustusta, onnistuitte? Vienkö tylysti potan pois valikoimasta? Lapsi on kesällä 4v ja kaikki tekee lujalla periaatteella pottaan.
 
vierailija
Anna lapsen kakata pottaan. Nelivuotiaskin on vielä niin pieni, että kakkausasento on potalla luonnollisempi ja ergonomisempi kuin pöntöllä. Ei ole vielä tuon ikäisellä mitään kiirettä oppia pois potalta. Tärkeintä että tekee tarpeensa "mielellään" eikä vessassa käynnistä tule epämiellyttävää.
T. Varhaiskasvatuksen opettaja
 

Yhteistyössä