Muita 30-40kg muutamassa kuukaudessa synnytyksen jälkeen laihtuneita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laihis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laihis

Vieras
Nyt haen muita, joiden paino on raskauden aikana nousut 30-40kg, mutta paino on laskenut nopeasti synnytyksen jälkeen, noin muutamassa kuukaudessa. Painon nousu on kenties voinut olla suurelta osin myös kovasta turvotuksesta johtuvaa? Miten onnistuit? Imetitkö? Saitko neuvolassa kehuja vai valitusta noin suuresta ja nopeasta painon pudotuksesta imetysaikana?

Nyt ihan noin paljon lihonnut.
Mutta 24 kg tuli ja lähtenyt 28kg.
Vauva nyt 8kk.
Mulla paino rupesi vasta tippumaan 3 kk;n jälkeen.täysimetystä 4kk ja sitte pikkuhiljaa soseita.imetän vieläkin.

Ensimmäisessä tul 28kg, 14 kiloa lähti muutamassa kuukaudessa. Täys imetin 6kk ja osaimetyksellä jatkoin 9kk ikään asti, jonka jälkeen loput painosta alkoi tippua. Kaikkea en kuiten ehtinyt karistaa kun toinen ilmoitti tulostaan. Paino nousi n.15kg, joista ei ollut mitään jälkellä jälkitarkastuksessa. Täysimetin 6kk ja osaimetystä jatkoin 1v7kk ikään asti. Nyt painan saman mitä ennen lapsia.

No en ihan noin paljon laihtunut... Raskauden aikana tuli n. 12 kg ja jälkitarkastukseen (6vkoa synnytyksestä) mennessä oli tippunut 20 kg. En ehtinyt syömään vauvaa hoitaessa :/ maitoa tuli kokoajan myös todella runsaasti. Neuvolassa ei sanottu mitään, minulla oli todella runsaat turvotukset odottaessa ja silloin naristiin kiloista. Yritin syödä vähän, josta syystä varmaan oikeasti laihduin, koska paino tippui noin paljon turvotusten kadottua.

Kaikki painnonnousu ei ole lihomista raskausaikana. Paino nousee monen tekijän yhteisvaikutuksesta. Vauvasta johtuvat kilot, turvotus ja itse lihominen.

joillekin ihan oikeasti kertyy vaan sitä turvotusta ihan hirveästi. eräskin ystävä on normaalisti kuin piiskansiima, urheilee ym. mutta molemmissa raskauksissa tuli se 30kg vaikkei ees mässänny, koska ei kuulu muutenkaan tapoihin. lisäksi jatkoi salilla niin kauan kun jaksoi, sittenvaihtoi kevyempään liikuntaan.. silti!! eli ei oo ihmisen huonoutta aina, kuten täällä näämmä luullaan.. itse olen lyllerö,joka ei paljon liiku, ja silti kiloja tullut vasta 4 lisää (vissiin on jo määrä niin täynnä, ettei mahu mihkään enää lisäkiloja :D) rv 30+

Mulla paino nousi (kaksos)raskauden aikana 72 -> 108 eli 36 kg. Raskaus täysiaikainen. Kotiin päästessä 2 päivää synnytysestä painoin 92 kg, eli synnärille jäi 16 kg :) (Tosin lapset 6,2 kg lähtivät mukaan). Kolmessa kuukaudessa lähti seuraava 10 ja viimeiset 10 n jäljellä edelleen. Pitäis nekin häätää, kunhan tässä kerkiää.

Toisilla tuntuu tuo lymfakierto pettävän täysin raskauden aikana. Yksi tuttavani keräsi ihan vain nestettä 4 kiloa parissa viikossa kun helteet alkoivat. Läskiä se ei voinut olla, koska hädin tuskin kykeni syömään yhtään mitään. Onkin ollut sairaslomalla melkein helteiden alusta lähtien, mutta ei se 4 kiloa minnekään kadonnut.

Mulla tuvotuksen vuoksi nousi 700 g per viikko :/ onneksi saatiin turvotus kuriin,nyt nousee 100 g per viikko! :)

Tiedän kuitenkin ettei paino tipu ennen kuin vauva on yli vuoden, rasva oikein tarraa kiinni imetysaikana :D

Yhteistyössä