Muistikatko synnytyksessä! muita?

  • Viestiketjun aloittaja criss
  • Ensimmäinen viesti
criss

Mä oon nyt viime aikoina aika paljon miettinyt mun synnytystä. tulin sairaalaan 00.30 ja tyttö syntyi klo:8.16. ainoat muistikuvat mulla on ku oon kattonut kelloa 02.00 ja seuraava muistikuva onkin 07.40 kun oon ruvennu ponnistamaan niin oon kattonu kelloa.. Mitä ihmettä on tapahtunut ton välisenä aikana!? Mulla on vaan pelkkää mustaa mielessä!
Muistan kun tulin sairaalaan, olin sydänkäyrässä ja siirryin saliin, menin suihkuun ja takasin sänkyyn ja sain petidiiniä, muistan oksentaneeni ja sit loppuu mun muistikuvat.. Sain epiduraalin jossain vaiheessa.. sen kyllä muistan mutta eipä paljoa muuta..
Kätilö ei käynyt synnytystä läpi mun kanssa.

Tää on sillee aika ikävää.. joitain katkonaisia kuvia on mutta ei muuta..

Onko muilla tällästä??
 
2002 vuoden lokakuussa synnytin tyttövauvan ja on muutama muistikatko synnytyksestä eli en ihan kaikkia kohtia muista. Muistikatko johtui luultavasti ihan siitä kun oli yö ja olin jossain vaiheessa nukahtanut ja sitten oli vähän sekava olo lääkityksestä. Vauvaosastolla kätilö kävi mun kanssa synnytyksen läpi, joten siitä sain tietää kaikki synnytyksestä sekä mies kertoi mulle synnytyksestä.
 
titityy
Mä en oikeastaan muista mun synnytyksestä mitään, jotain pieniä pätkiä sieltä täältä. Kait olin niin kaasuissa... Pitää kysyä mieheltä kun se kotiutuu, niin osaan sitten valmistautua seuraavaan koitokseen!
 
hipsukka harmaana
Mulla on kanssa hukassa pitkiä pätkiä, muista kun tultiin sairaalaan ja sen kun lapsivesi meni ja sitten alettiin antaan ilokaasua.. seuraava mielikuva on parin tunnin päästä vesien menosta kun alkoi ponnistuttaan, *aika uskomaton tunne muuten* ja sitten muistan kuinka ähersin ja ähersin ja mikään ei edistynyt. Supistukset loppu ja kätilö töni mahaa ja totes ettei tälläisistä tuhnuista ole mitään hyötyä :ashamed: pistettiin tippa ja sitten alkoi tapahtuun, kätilö painoi mahan päälta ja itse ponnistin kuin hullu ja toinen kätilö auttoi vauvaa alapäässä.. solisluu meni poikki mutta muuten terve vauva =) ja huomenna on seuraavan laskettu :D :whistle:
 
Mulla oli kanssa ekan lapsen synnytyksessä muisti katko. Se aukko on noin kaksituntia. Ainoo väläys siitä ajasta on muistikuva kätilöstä joka mittaa mun verenpainetta ja on huolestuneen näköinen.
Sitten jälkikäteen kun otin asian puheeksi kätilön kanssa mulle selitettiin, että kovat kivut saatavat viedä ns. tajun. Ja siitä mun verenpaineen mittaus jutusta kun kysyin niin oli kuulemma paineet pompanneet kattoon.
Seuraavien lasten kanssa ei ollut katkoja muistissa.
 
Mä oon miettinyt samaa, että synnytyksestä puuttuu kolmisen tuntia, ne vaan hävis johonkin...Toisaalta hyvä niin kun se oli niiden supistusten aikana. Ja johtuu varmaan siitä kun vetelin ilokaasua reippaasti... :whistle: Aika siis hujahti todella nopeasti ja muistikuvat pätkivät...
 
mä muistan aika paljonkin. hirveesti on jääny päähän yksityiskohtia mutta sitä en muista että missä järjestyksessä asioita tapahtu. tietenkin suurinpiirtein muistan mutta tosiaan tuo "hienosäätö" ei oo tallentunu aivoihin.
 
Mulla meni muisti itse synnytyksestä ja melkein koko sairaala-ajalta. Saatoin kertoa saman jutun samalla ihmiselle vaikka 3;kin kertaa, nolo juttu.Olin kai niin keskittynyt vain siihen ihanaan pikku kääröön :heart:
 
profiili
Minulla samoiten on osa synnytystä ihan hämärän peitossa.En edes muista sitä että sain nukuttua vähän aikaa kun oli annettu epiduraali.
Synnytys käytiin kyllä osastolla läpi, mutta silti en muista.Täytyypi seuravasta pyytää kirjallisena.Mies on sit kertonut, mutta hänelläkin on jotkut asiat unohtunut.No eikös se ole juuri ihmesen luonto että ei tarvi muistaa jokaista yksityiskohtaa kipeistä asioista vaan on ne mukavat asiat muistissa. :)
 
Mulla on kaksi muistikatkoa. Eka siksi, kun eräs inhottava hoitaja antoi UNILÄÄKETTÄ mulle, kun menin synnyttää ja toinen siksi, kun vetelin hetken ilokaasua. Minua harmittaa. Eikä kukaan käynyt synnytystä kanssani läpi :( Muuten synnytys oli kerrassaan ihana.
 
Mulla kanssa muistikatko 4.00-10.00 välisestä ajasta. Oli kulunut aikaa lapsivesien menosta 3 vrk ja alkoi olla tulehdusarvot korkealla ja kuume nousi yli 40 asteeseen, joten ehkä osittain siksi. Jälkeenpäin jotain lieviä muistipätkiä tullut takaisin kun miehen kanssa kerrattu synnytystä... Olin saanut myös epiduraalin 4 maissa ja olin tosi väsynyt monen yön valvomisesta joten sekin voi olla osasyy...
 
tiuku123
Mä luulen et noi katkot johtuu siitä et kroppa erittää ite jotain kipualievittävää ainetta ja se saa vähän epätodelliseen olotilaan, Vähän huumaantunut olo on ainakin mulla ollu vaikkei oo lääkkeitäkään saanu ja vasta synnytyksen jälkeen rupee palailemaan normaaliin olotilaan. Siis tää nyt oli vaan mun arvaus. Mut mulla kans tulee noita katkoja vaikka nopeita on synnytykset olleet.
 

Yhteistyössä