Muistatteko vielä, kun lapsena pääsiäisenä oli hanget ja pakkasta..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v

Vieras
Kevätaurinko jo paistoi ja pajunkissat oli "kukassa", mutta lunta ja pakkasta oli niin että hiihtämään pystyi.. ja vasta vappuna oli tämmöiset vesisateet ja ehkä muutama plus aste.

Ei sen puoleen, etteikö tämä vesisade ja aikasempi kevät olisi jo tervetullut ainakin tämän talven jälkeen, mutta tulipa vaan mieleen kun täällä sataa vettä jo toista päivää putkeen..

pääsiäisen paikka vaihtelee niin kovin. kerran otettiin aurinkoa ja oli +18, joskus on hiidetty vielä. minusta täällä pohjoisessa ihan normisää pääsiäiseksi.

Hankikantokelejä ei ole moneen vuoteen ollut, kun esikoinen oli vauva, oi mahtava kevät, paljon lunta, hieno hankikanto ja menimme pitkin peltoja vauvanvaunuja työnnellen. Aamupäivisin.... Iltapäivällä oli sitten jo pehmeämpi hanki.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Hankikantokelejä ei ole moneen vuoteen ollut, kun esikoinen oli vauva, oi mahtava kevät, paljon lunta, hieno hankikanto ja menimme pitkin peltoja vauvanvaunuja työnnellen. Aamupäivisin.... Iltapäivällä oli sitten jo pehmeämpi hanki.

Minäkin muista tuommosen kevään. :)

täällä turun seudulla oli ainakin hankikantoa pari viikkoa tuossa maaliskuun alkupuolella =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
täällä turun seudulla oli ainakin hankikantoa pari viikkoa tuossa maaliskuun alkupuolella =)
Meillä täällä Jyväskylässä kaikki lumi oli samanlaista pakkaslunta pinnasta pohjaan, ei meinannut latujakaan voida pitää yllä siinä pöperössä.

Alkuperäinen kirjoittaja Marilii-:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No, mun lapsuudesta on jo ainakin parikymmentä vuotta aikaa, enemmänkin.. kauheeta miten vanha mä olen :o

Mietipä... mä olen syntynyt vuonna -56, eli sinä olet tytönhupakko.

:D joo, todellinen tytönhupakko ;) sä olet muuten mun äidin kanssa samaa ikää :)

No, mun lapsuudesta on jo ainakin parikymmentä vuotta aikaa, enemmänkin.. kauheeta miten vanha mä olen :o

:D joo, todellinen tytönhupakko ;) sä olet muuten mun äidin kanssa samaa ikää :)
Ai kauheeta ja silti pyörin täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Meillä täällä Jyväskylässä kaikki lumi oli samanlaista pakkaslunta pinnasta pohjaan, ei meinannut latujakaan voida pitää yllä siinä pöperössä.

Jyväskylässä minäkin asun. =)

Jossain pohjoisessa toki kantoi hanget ja pystyi menemään vaikka minne hankia pitkin. Olihan se tosi kivaa. Särjettiin se kova pinta ja kaiveltiin luolia sinne kun lunta oli ihan älyttömän paljon.

Täällä etelämmässä on ollut ainoastaan yhtenä vuonna kovat hanget.

sä oot pari vuotta mun äitiä vanhempi.. ja mäkin oon sentäs pian 35v :)

no en todella muista. Muistan sen, kuinka silloin tiet oli aina sulana ja päästiin hyvin kulkemaan naapureihin virpomaan. Ja tästä on yli 20 vuotta aikaa. Ja muistan, että silloin alkoi olemaan tosissaan lämmintä, kaikki alkoi sulaa todenteolla ja jos satoi lunta, se oli kuin takaisku. Eli en todella muista.

Yhteistyössä