Muistatko mikä satu/lastenkirja 80-luvulta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lastenkirja hukassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lastenkirja hukassa

Vieras
1980-luvun alkupuolella luin lastenkirjaa, jossa päähenkilötyttö löytää puutarhasta reitin "salaiseen paikkaan" (en muista yhtään mihin) ja siellä on tytölle samanikäinen kaveri (kaksossisko?). Kirjan lopussa reitti onkin ummessa.

Minua vaivaa ihan hirveästi, kun en muista kirjaa ja kirjan tapahtumatkin ovat unohtuneet. Haluaisin kuitenkin löytää kirjan, jotta voisin lukea sitä lapsilleni. Oli joskus yksi lempikirjoistani. Tuleeko kenellekään mieleen näistä huonoista vihjeistä huolimatta, mikä kirja on kyseessä?

en tiedä kirjaa =(

Mulla on kans muistissa eräs kirjan tarina enkä löydä sitä mistään. Olis niin kiva lukea se tarina näin aikuisena. Siinä kadottaa...lapsi tai hiiri =D...no pehmolelunsa ja on ihan surullinen ja sit äiti löytää sen maasta vähän rikkinäisenä ja paikkaa sen ja se löytyy sit joulukuusesta tai jotenkin noin se menee....Vai olikohan se pehmolelu sitten hiiri....hmmmh....=)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Astrid Lindgrenin "Kultasiskoni"?

kts. http://unelmiajarkipaivanurheutta.blogspot.com/2008/07/kultasiskoni.html

JES, tämä se oli!!! Ihanaa, kiitos!!!

Onkohan tuota ollut erilaisina painoksina, kun eivät nuo kuvat ole yhtään tuttuja. Satu on kuitenkin oikea. Tosin olen saattanut yhdistää sadun erinäköiseen kirjaan, olen kuitenkin ollut aika pieni kun tuota on luettu.