Muistakaa vanhemmat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Että kun saatte sairaan lapsen hoitoa varten 3 päivää sairaslomaa niin se tarkoittaa, että tuon ajan voitte käyttää hakiessanne sairaalle lapselle hoitajaa. Se ei siis tarkoita, että lapsen ON PAKKO mennä takaisin hoitoon puolikuntoisena! Näin tuntuu olevan käsitys. Se ei ole sairasloma vaan vapaa, jonka aikana vanhempi hommaa hoitajan lapselle, jotta voi itse taas palata töihin. Piste, olen puhunut.

Alkuperäinen kirjoittaja joikhu:
Meillä ei töistä ees saa vapaata kun lapsi sairastuu, omaan piikkiin saa sit kotiin jäädä.

Tätä juuri tarkoitin! Vanhemmilla on se käsitys, että jos ei lapsen kanssa kotonaolosta saa palkkaa niin menköön hoitoon sitten vaikka sairaana :/

Se ei siis tarkoita, että lapsen ON PAKKO mennä takaisin hoitoon puolikuntoisena! Näin tuntuu olevan käsitys. Se ei ole sairasloma vaan vapaa, jonka aikana vanhempi hommaa hoitajan lapselle, jotta voi itse taas palata töihin. Piste, olen puhunut.[/quote]

No puhupa vielä että mistä se hoitaja hommataan, kun tuntuu olevan niin helppoa....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Että kun saatte sairaan lapsen hoitoa varten 3 päivää sairaslomaa niin se tarkoittaa, että tuon ajan voitte käyttää hakiessanne sairaalle lapselle hoitajaa. Se ei siis tarkoita, että lapsen ON PAKKO mennä takaisin hoitoon puolikuntoisena! Näin tuntuu olevan käsitys. Se ei ole sairasloma vaan vapaa, jonka aikana vanhempi hommaa hoitajan lapselle, jotta voi itse taas palata töihin. Piste, olen puhunut.

Siis kyllähän sitä sairaslomaa voi saada vaikka kuukauden jos niikseen tulee, mutta palkkaa saa vai niillä aloilla jossa se erikseen on tes:ssä tai paikallisilla sopimuksilla sovittu. Ja työnantaja ei ole velvollinen hyväksymään kuin maksimissaan 4 päivää poissaoloa sairaan lapsen hoidon järjestämiseksi, eli jos on vaikkapa 2 viikkoa pois kyseisestä syystä niin, työnantajalla on oikeus antaa varoitus tai jopa purkaa työsuhde, koska työntekijä ei tällöin täytä laissa määriteltyjä velvollisuuksiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mielen kiinnolla odotan vastausta:
Se ei siis tarkoita, että lapsen ON PAKKO mennä takaisin hoitoon puolikuntoisena! Näin tuntuu olevan käsitys. Se ei ole sairasloma vaan vapaa, jonka aikana vanhempi hommaa hoitajan lapselle, jotta voi itse taas palata töihin. Piste, olen puhunut.

No puhupa vielä että mistä se hoitaja hommataan, kun tuntuu olevan niin helppoa....
[/quote]

Tässäkin taas näitä hyvinvointiyhteiskunnan porsaanreikiä, eipä sitä hoitajaa oteta mistään, kun kodinhoitajajärjestelmäkin on jäänyt kauas 1980-luvulle.

Ja olen siis ihan mielenkiinnolla ajatellut et jos mun omat lapset tulis nyt kipeeks niin mistä mä saisin niille hoitajan ihan tästä vaan? Ja vieläpä niin et hoitaja ottais lapset omaan kotiinsa koska eihän ne täällä meillä vois olla jos mulla on hoitolapset. En mä ainakaan ihan väenväkisin haluis noita hoitolapsiakaan sairastuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja joikhu:
Ja olen siis ihan mielenkiinnolla ajatellut et jos mun omat lapset tulis nyt kipeeks niin mistä mä saisin niille hoitajan ihan tästä vaan? Ja vieläpä niin et hoitaja ottais lapset omaan kotiinsa koska eihän ne täällä meillä vois olla jos mulla on hoitolapset. En mä ainakaan ihan väenväkisin haluis noita hoitolapsiakaan sairastuttaa.

sairaan lapsen hoitoon vieminen (tai kouluun)pitäs lailla kieltää jollei aikuiset itse ymmärrä,mutta toisaalta,jos perhepäivähoitajalla on lapsi sairaana,niin vaikkei lapsi oliskaan hoitopäivänä paikalla,niin ei ne pöpöt vissiin sieltä kotoa heti häviä.onhan niitä leluissa ja ehkä hoitajassakin.ehkä mä oon aika pöpökammoinen,mutta kun on monta lasta ja yks sairastuu,niin...lopun arvaattekin.

Meillä saa olla pois 3 päivää omalla ilmoituksella, lisäpäiviin tarvitaan lääkärintodistus.
Sairastaminen palkallista ja siitä saa vielä jotain lisääkin jonkun euron.
Mutta oon ollu töistä pois todella kun ite tai lapsi kipeä.
Viimeksi olin ollu tunnin töissä kun lähdin hakemaan lapsen hoidosta ja ajettiin suoraan sairaalaan. Kurja oli jättää iltavuoro kesken mutta lapsi menee töiden edelle ja silloin ihan sama saako siltä ajalta palkkaa.
Meillä lapsi ennemmin yliaikaa pois kuin että kipeenä hoitoon veisin. Märkärupi kun oli niin poika oli hoidosta pois 2 viikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja mielen kiinnolla odotan vastausta:
Se ei siis tarkoita, että lapsen ON PAKKO mennä takaisin hoitoon puolikuntoisena! Näin tuntuu olevan käsitys. Se ei ole sairasloma vaan vapaa, jonka aikana vanhempi hommaa hoitajan lapselle, jotta voi itse taas palata töihin. Piste, olen puhunut.

Tässäkin taas näitä hyvinvointiyhteiskunnan porsaanreikiä, eipä sitä hoitajaa oteta mistään, kun kodinhoitajajärjestelmäkin on jäänyt kauas 1980-luvulle.[/quote]

Siis oliko tää ap. vastaus kysymykseen??????????????????????

Mä en oo pöpökammoinen ihminen mut siis jos mein kodissa leijuu vaikka flunssapöpö pari viikkoo koska mun lapset on kipeenä (vaikka olisivat hoitoajat muuallla) niin pitäiskö mun pitää se kaks viikkoo palkatonta? Entä jos mun mies on kipee ja jää kotiin saikulle? Pitäiskö mein sit olla toisen saikulla ja toisen palkattomalla?

Me hoidamme ITSE kipeän lapsemme. Menee siihen työpäiviä vaikka miten. Kun lapsi on sairas, kaipaa hän OMIA vanhempiaan!
Piste, olen myös puhunut!

Alkuperäinen kirjoittaja näin on:

Me hoidamme ITSE kipeän lapsemme. Menee siihen työpäiviä vaikka miten. Kun lapsi on sairas, kaipaa hän OMIA vanhempiaan!
Piste, olen myös puhunut!

peesi

Yhteistyössä