Muistakaa sitten te ketkä ette rokotuta lapsianne, että JOS jotain sattuu,pahaa, niin siihen on turha

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
samat sanat sit niillekkin jotka ottaa rokotteen ja siitä tulee seurauksia..

mä kuulun molempiin tai en kumpaankaan ryhmään kun 1/3 lapsesta ottaa rokotteen :whistle:
mutta tiedänpä silloin, että olen tehnyt kaikkeni ja ettei syy ollut minussa.

Niih
No rokote vai sairaus?

Kahdesta pahasta pitää valita toinen. Vaikea valinta.

Ja esim. meilläkin rokotetaan 1.12 täällä ja jos siitä pitää sitten odotella pari viikkoa et vasta-aineet kehittyy niin luulempa, että eipä se enää sillon auta. Muutamissa viikoissa tää epidemia on ohi.

tuikku
mutta ajatelkaas tätä: etelä-suomeen arvioidaan taudin rantautuvan parin viikon sisällä tosissaan ja me jotka ei kuuluta mihinkään riskiryhmään ei ehditä saamaan rokotetta mitenkään ennen sitä. Toisekseen rokotuksen jälkeen menee noin 2 viikkoa ennenkuin suoja on se mikä pitää olla. ja iltalehdessä just luki et helmikuuhun mennessä olisi kaikki rokotettu.
joopa joo, kuinka moni ehtii tonkin lenssun saamaan ennen kuin edes ois mahdollista päästä rokotukseen.
Sitäpaitsi tämä lenssukanta on muuntuvaa sorttia joka saattaa vuoden päästä olla jo aivan erillainen ja vaatii toisenlaisen rokotuksen. Alkaako tämä rumba sitten vuoden kuluttua uudestaan ja periaatteessa ne jotka nyt myöhemmin rokotuksen saa ja ottaa ovat aivan turhaan sen ottaneet.

pirkka
Ei siihen piikkiin kuole!! Voi olla ettei rokotus estä tautia jolloin siihen tautiin voi taas kuolla. Mutta paljon pienempi mahdollisuus on saada tauti jos rokotteen ottaa. Mutta rokotteeseen ei kuole. Ja ne jotka muuta väittää, niillä ei ole minkäänlaista oikeaa tietoa asiasta ja haluavat vaan lietsoa paniikkia yhteiskunnassa.

hooo
Mies haaksirikkoutui autiolle saarelle, joka peittyi veden alle aina nousuveden tullessa. Hän rukoili Jumalaa pelastamaan hänet. Paikalle tuli moottoriveneilijä, joka pyysi miestä kyytiin. Mies vastasi että ei kiitos, Jumala kyllä pelastaa minut. Seuraavaksi paikalle lensi helikopteri josta laskeutui mies joka pyysi haaksirikkoutunutta kyytiin. Tämä vastasi taas että ei kiitos, Jumala kyllä pelastaa minut. Helikopteri lensi pois. Vesi alkoi nousta ja pian mies joutui veden varaan ja lopuksi hukkui. Taivaassa hän kysyi Jumalalta, miksei tämä pelastanutkaan häntä. Jumala vastasi: Lähetin paikalle moottoriveneen ja helikopterin pelastamaan sinut, mutta sinä valitsit hukkumisen.

---
Alkuperäinen kirjoittaja pirkka:
Ei siihen piikkiin kuole!! Voi olla ettei rokotus estä tautia jolloin siihen tautiin voi taas kuolla. Mutta paljon pienempi mahdollisuus on saada tauti jos rokotteen ottaa. Mutta rokotteeseen ei kuole. Ja ne jotka muuta väittää, niillä ei ole minkäänlaista oikeaa tietoa asiasta ja haluavat vaan lietsoa paniikkia yhteiskunnassa.
Eli väität että monet ihmiset on heti piikin oton jälkeen kuolleet sattumalta? Ja kun ilmeisesti olet asiaan perehtynyt, miksi THL ei julkaise tutkimusta, joka osoittaisi rokotteen turvalliseksi?

e
Alkuperäinen kirjoittaja Niih:
No rokote vai sairaus?

Kahdesta pahasta pitää valita toinen. Vaikea valinta.

Ja esim. meilläkin rokotetaan 1.12 täällä ja jos siitä pitää sitten odotella pari viikkoa et vasta-aineet kehittyy niin luulempa, että eipä se enää sillon auta. Muutamissa viikoissa tää epidemia on ohi.
No epidemia vielä pahentuu n.3vko, ja rupeaa vähenemään vasta uuden vuoden puolella. Kertoo asiantuntijat. Eli pakko on JOILLEKIN se rokotteekin kerkiä.
Toivon todellakin, että meidän lapsille 2-3 viikon päästä luvassa oleva rokotus kerkisi ajoissa, etteivät ihan tässä nousuvaiheessa sairastuisi...

pirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja pirkka:
Eli väität että monet ihmiset on heti piikin oton jälkeen kuolleet sattumalta? Ja kun ilmeisesti olet asiaan perehtynyt, miksi THL ei julkaise tutkimusta, joka osoittaisi rokotteen turvalliseksi?
jep, ja jos piikkiä ei ois otettu ois kuollu monta kertaa useampi. Toinen kysymys sun pitää kysyä THL:ltä.

vieras
jos tauti on nyt alkamassa jyllää kovasti, niin ei riitä edes päätös ottaako rokotteen vai ei. Sitä ei ehdi saamaan tai ehdi saada vastustuskykyä. Tieto siitä, että on ottamassa rokotetta, ei paljon lämmitä mieltä. Täällä kevät talvella koululaiset vasta rokotetaan, jos sitä rokotetta edes on riittävästi jne. että tauti jos tulee, niin ei sillä rokotteen antamis tiedolla pitkälle pötkitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
samat sanat sit niillekkin jotka ottaa rokotteen ja siitä tulee seurauksia..

mä kuulun molempiin tai en kumpaankaan ryhmään kun 1/3 lapsesta ottaa rokotteen :whistle:
mutta tiedänpä silloin, että olen tehnyt kaikkeni ja ettei syy ollut minussa.
mä olen ajatellut ton asian niin, et ne kenelle tuo virus on hengenvaarallinen, ovat myös alttiimpia saamaan siitä rokotteesta vakavampia seurauksia.Joten teki kummin päin tahansa, riski on olemassa.
mä seison päätösteni takana, ja koen syyllisyyttä kummassakin tapauksessa jos valintani on väärä.Mä en aukottomasti luota johonkin lääkkeeseen tai rokotteeseen enkä voi silloin heittää syylisyydentuntoa harteiltani vaan aina tulisi se vaihe kun pitäisi miettiä et olisko kuitenkin pitänyt tehdä toisin.

v
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vetää Jumalaa jne mukaan. "Se oli Jumalan tahto"
Kyllä se ihan ihmisen itsensä tahto oli, kun jätti rokotteen ottamatta.
niinpä. Jumala on antanut ihmiselle järjen jota käyttää ja viisauden jolla luovia elämää helpommaksi ja keksiä ratkaisuja pulmiin kuten sairauksiin, miksi siis mennä vaikeimman kautta?

Yhteistyössä