Muistaako kukaan? (markka-ajasta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä maksoi noin suunilleen pitsa? Aloin vaan miettiä, kun tänään maksoin 10e pitsasta ja sit kun mietin, et sehän ois 60mk, niin empä ois tuollasta summaa pitsaan laittanu, 60mk:lla sai kunnon pihviaterian...vai?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä maksoi noin suunilleen pitsa? Aloin vaan miettiä, kun tänään maksoin 10e pitsasta ja sit kun mietin, et sehän ois 60mk, niin empä ois tuollasta summaa pitsaan laittanu, 60mk:lla sai kunnon pihviaterian...vai?

Mun mielestä pizzan sai hyvinki 30 markalla!

Mä taas muistan että mäkkärissä makso se perhe ateria 100mk :D muistaakseni siihen kuulu kaks big mac hampurilaista ja kaks tavallista hampurilaista, neljät ranskikset ja neljät juomat ja oliko vielä sundae jätskit..

Muistelisin että jotain 25- 30 markkaa, olisi maksaneet tuollaiset Pizzataksi tms. noutopizzapaikkojen pizzat. Kalleimmat siten vähän ylikin 30 mk, jos valitsi lisätäytteitä. Margarita maksoi joskus 19 mk, sen muistan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja veden-neito:
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Ja mä ostin junassa kahvikupillisen 2e. Oisinko markoissa IKINÄ maksanut kahvista yli kymppiä?!?! Juu ei ole hinnat nousseet ei... =/

Me ei makseta kahvipaketistakaan kuin max tuon 2 euroa. Kupillisesta ei koskaan..

No en mäkään tavallisesti,mutta oltiin päivä junassa,niin pakkohan sitä oli jotain juoda... Ne leivät jne jäi kyllä hyllyyn,ne oli laatuunsa nähden vieläkin hintavampia...

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Ja mä ostin junassa kahvikupillisen 2e. Oisinko markoissa IKINÄ maksanut kahvista yli kymppiä?!?! Juu ei ole hinnat nousseet ei... =/

Euro pisti sinut tyhmäksi kun menit ostaa niin kallista kahvia. Tänään kahvilassa ostettiin erikoiskahvia+leivonnainen hintaan 2,6e

No on eurojen myötä moni hinta noussut aivan tolkuttomasti. Katsastuskin maksaa nykyään n. 80 ? jos en ihan väärin muista viime katsatuksen hintaa. Mitähän se markka aikana maksoi... 120mk??? Muistaako joku? Tolkuton hinnan nousu kuitenkin..

Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Euron vastustajat aina jaksaa jankuttaa hintojen nousuista. Kuulemma ennen autojen renkaiden vaihto maksoi 100mk ja nyt 100e. Niinpäniin

Emmä ole euroa vastustanu misään vaiheessa, kohan vaan muistelin ;) mut on noi hinnat nousseet ihan järkysti!

Mut entäs lapsilisät? niitä ei ole nostettu vuoden 1994 jälkeen. mitä nyt viime vuonna tuli se naurettava kympin korotus ja vaan yli kaksilapsisille perheille. Vaik palkat noussu, lapsilisät ei ainakaan. aatelkaa nyt vaikka vaippapakettia... maksaa nyt n. 20 euroa joku libero...120 mk! entäs ABC:n kuivakat pippuripihvit... 19 euroa... kuka olis maksanu huoltoaseman pihvistä 120 mk?? sil rahal ois saanu jo hienosta ravintolasta kunnon gourmet aterian.

Yhteistyössä