muistaako kukaan jaloista akupisteiden paikkoja, "synnytyksen käynnistämiseksi"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 39+5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 39+5

Vieras
Täällä on rv 32 asti supistellut säännöllisen epäsäännöllisesti. Esikoinen olisi lähdössä huomenna mummolaan yökylään, joten olisi täydellinen aika synnyttää ;). Vadelmanlehtiteetä olen litkinyt viimeisen kolmanneksen säännöllisen epäsäännöllisesti. Supistukset eivät vaan viellä ole yltyneet tarpeeksi vahvoiksi :/

Ajattelin että voisin kokeilla tuota akupainantaa, mutta en löydä noita jalan pisteitä mistään. Muistaisiko joku näitä?

Babyidea - Akupainanta synnytyksess
Löytyy muita kehon pisteitä, mutta jalanpisteistä en vastaava löydä.

Kiitän ja kumarran etukäten jos joku osaa auttaa :)

Ainakin pikkuvarpaan kynnen alakulma,siis esim oikeassa jalassa oikea alakulma. Siis jos ajatellaan että kynsi on neliö,jalan ulkosyrjänpuoleinen alakulma ja siitä hivenen jalkaterään päin painetaan esim tulitikun rikittömällä päällä. Itse aikoonani painoin niin että tuli pienet haavat siihen kohtaan. Siis ei paineta kynnestä vaan heti siitä kynnen juuresta. Toinen kohta oli sääressä,muistankohan oikein että sisäpuolella. Kun nilkassa on tuo luu joka pollottaa,siitä kämmenen leveys ylöspäin ja siinä se piste on. Nyt vaan muisti pätkii että oliko sisä-vai ulkosyrjä sääressä...

Ei nuo toimineet ainakaan minulla... Ja kaikkea tuli kokeiltua ässistä aakkosiin etuperin ja takaperin + ruoat, juomat ja akupisteet yms. Esikoinen syntyi rv 41+6 ja kuopus 42+0 kahden vuorokauden käynnistys yritysten jälkeen. Rentoudu ja nauti rauhasta...

minulla kyllä toimi nuo pisteet esikoisen aikaan. Ainakin vyöhyketerapia käyntien jälkeen alkoi aina supistelemaan. Siellä jo tunsin miten kohtu kovettuu. Mutta kyseinen henkilö on lopettanut paikkakunnallamme työt, joten en nyt sinne pääse. Tuo rentoutuminen on kyllä yksi hyvä keino myös :). Siksi ajattelinkin tälläisiä "helppoja" keinoja kysellä. Mitään ikkunanpesu operaatiota en todellakaan aijo tehdä :D suosittelee sitä kukavaan!

Mutta noi jalan eri pisteet kävin jo aijemmin läpi, ja huomasin niiden tehoavan/tuntuvan, Jätin ne siksi rauhaan, koska viikkoja oli niin vähän. Nyt en sitten löydä noita ohjeita enään :/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/synnytys/742051-vinkkeja-synnytyksen-kaynnistymiseen/

Vyöhyketerapiapisteet supistusten saamiseksi löytyvät seuraavasti:

1. Isovarpaan sisäsyrjällä, noin puolivälissä varvasta on luu, ja sen päällä on kipeä kohta kun painat. Sitä saa hieroa vain minuutin, ensin oikeasta sitten vasemmasta jalasta.

2. Nilkan sisäsyrjällä olevan luun kohdalla (mikäs luu se onkaan) on lähellä jalkapohjaa sellainen paisunut kohta raskaana olevilla, ja sitä tulee hieroa 10 min molemmista jaloista.

3. Em. luun aivan alapuolella (siis lähempänä luuta kuin edellinen piste) on seuraava kohta jota hierotaan myös 10 min molemmista jaloista.

4. Seuraa isovarpaan kohdalta sormella jalkapohjaa pitkin kohti kantapäätä. Kun kantapää alkaa, siinä on tää viimeinen kohta jota tulee hieroa myös 10 min molemmista jaloista.

5. Sama kuin 1. kohta, vain minuutin hieronta.

Kussakin kohdassa tuntuu selvä kipu, joten siitä tiedät, että paikka on oikea (mulla alkoi heti aristamaankin, muttei vielä vaikutusta). Hiero pyörivillä liikkeillä. Sarjaa voi tehdä useamman kerran peräkkäin, välissä tunnin tauko.

Jos joku muukin kaipaili näitä ;)

minulla kyllä toimi nuo pisteet esikoisen aikaan. Ainakin vyöhyketerapia käyntien jälkeen alkoi aina supistelemaan. Siellä jo tunsin miten kohtu kovettuu. Mutta kyseinen henkilö on lopettanut paikkakunnallamme työt, joten en nyt sinne pääse. Tuo rentoutuminen on kyllä yksi hyvä keino myös :). Siksi ajattelinkin tälläisiä "helppoja" keinoja kysellä. Mitään ikkunanpesu operaatiota en todellakaan aijo tehdä :D suosittelee sitä kukavaan!

Mutta noi jalan eri pisteet kävin jo aijemmin läpi, ja huomasin niiden tehoavan/tuntuvan, Jätin ne siksi rauhaan, koska viikkoja oli niin vähän. Nyt en sitten löydä noita ohjeita enään :/

Miten kukaan menee edes painelemaan akupisteitä ennen kun laskettuaika on edes lähellä??? Yritättekö saada keskosia? Mä täällä just 36+0 syntyneen ennenaikaisen kanssa lasten osastolla painiskelee näiden asioiden kanssa 12pv syntymästä ja kotiin pääsystä ei ole tietoakaan!! En todellakaan ole painellut pisteitä täs odotuksessa, vaikka 3aiempaa syntyneet 10-11 h akupisteiden painelusta . Odottakaa hyvät ihmiset lähelle niitä teidän laskettuja nää ei myöskään oo mitään leikin asioita. Sitä paitsi babyidean säären sisäsyrjän pisteessä lukee "_ei raskausaikana käytettävä/paineltava piste_"

Ei toimi ne akupisteet. Kävin 4 kertaa vyöhyketerapiassa kun oli mennyt yli lasketun. Painelin jaloista noita pisteitä.

Lopulta käynnistettiin sairaalassa, ei ollut kuulema edes kohdunkaula lyhentynyt. Synnyttäminen kesti kauan.

Totesin että huuhaata koko juttu, meni rahat hukkaan.

Miten kukaan menee edes painelemaan akupisteitä ennen kun laskettuaika on edes lähellä??? Yritättekö saada keskosia? Mä täällä just 36+0 syntyneen ennenaikaisen kanssa lasten osastolla painiskelee näiden asioiden kanssa 12pv syntymästä ja kotiin pääsystä ei ole tietoakaan!! En todellakaan ole painellut pisteitä täs odotuksessa, vaikka 3aiempaa syntyneet 10-11 h akupisteiden painelusta . Odottakaa hyvät ihmiset lähelle niitä teidän laskettuja nää ei myöskään oo mitään leikin asioita. Sitä paitsi babyidean säären sisäsyrjän pisteessä lukee "_ei raskausaikana käytettävä/paineltava piste_"

Eiks 39+5 oo jo meleko lähellä laskettua aikaa, et en lähtis moralisoimaan keskosen haluamisesta

Yhteistyössä