muilla oireeton raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "o.o"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"o.o"

Vieras
Onko muilla ollut täysin oireettomia raskauksia?
Minulla on ollut hyvin täsmälliset kuukautiset aina (heittoa max pari päivää) ja tänään pitäisi menkkojen alkaa. Yleensä paria päivää ennen menkkoja vatsassa turvotusta ja kipuilua mutta nyt ei niin tasan mitään. Ainoa oire mikä mahdollisesti voisi olla on rintakipu mutta sitäkin vain toisen rinnan kohdalla. Kipu muistuttaa kasvukipuja. Mitään arkuutta tai rintojen kasvua ei ole havaittavissa ja nyt hieman ihmetyttää :o

Oli täysin oireeton raskaus, mitä nyt tietysti maha kasvoi, potkuja tuli ja synnytys sattui sen minkä se sattuu. Raskaus sujui siis hyvin ilman pahoinvointeja, mielialan muutoksia tai muita ikävyyksiä. Terve ja ihana tyttö syntyi.

Eli oireeton raskaus ei tarkoita ongelmia, toisin kuin näillä palstoilla tavallisesti väitetään :) Raskaus ei ole sairaus, vaikka tiefän kyllä että joka raskaus ei itsestään selvästi suju hyvin :(

No monellakin on ihan oireeton! Mutta vaikka minulla on ollut ihan kaikki oireet riesana oksentamisesta verenvuotoihin ja alapään suonikohjuihin, niin ei minullakaan vielä tuossa kohtaa (menkkojen alkamispäivä) mitään oireita ole ollut :)

Eka raskaus oli täysinboireeton. Havahduinkin plussaamaan vasta rv 7 ja ainoastaan siitä syystä että huomasin kuukautisten jäävän pois. Muutenkin raskaus eteni oireettomasti. Ainoastaan vatsa kasvoi.

Toka raskaus taas oli oireellinen jo rv 4+0 lähtien. Ja oireilu koko raskaudesn ja olikin sitten riskiraskaus

Tarkennetaas sen verran että viime kuukauden menkat oli täysin normaalit mutta senkin edestä kipeänä, vattataudit ja lämmöt käytiin läpi. Ruoka ei maistunut ja silloin alkoi rinta kipuilu. Silloin kuvittelin että olin vain kipeänä kun miehenikin sairasti mutta nyt nuo menkat vähän häslää.

Yhteistyössä