Muilla mammoilla korkea syke?

• Viestiketjun aloittaja Veeru
  • Ensimmäinen viesti
Veeru
Hei!
täälä 20 vuotias nuori 2 vuotiaan lapsen äiti.
Mulla on ollut beetasalpaajat puoli vuotta, mutta lääkärin määräyksestä yritän nyt olla ilman. No lepopulssi on nyt sitten 96-110. Useimmiten yli sadan paikkeen.
Onko täälä muita äitejä jolla on korkea leposyke ja korkealla nyt meinaan yli 90 lyöntiä/min.??
Miten elätte asian kanssa, onkohan tämmöiseen leposykkeeseen pakko syödä lääkkeitä? ajattelin itse nyt odotella viikon/kaksi verran jos tämä rauhottuisi kun voihan se olla siksi niin korkea kun lopetin yhtäkkiä beetasalpaajat? vai voikohan?
mutta kokemuksia korkeasta sykkeestä.
Olisipa kohtalotovereita.... :(
pelottaa että tämä haittaa jotenkin sydämen toimintaa, mutta en kyllä usko kun rytmi on ihan oikea sinus.

Veeru
Alkuperäinen kirjoittaja KumiAnkeli:
Mulla on päälle satasta. Salpaajat ollut käytössä, mutta jouduin lopettamaan, kun eivät sopineet ja nyt on uudet laukussa (kolmannet), mutta en ole uskaltanut aloittaa (jokseenkin lääkevastainen)

oletko jo tottunut tähän 100 pulssiin?
onko lääkäri sanonut että ei ole välttämättä PAKKO syödä salpaajia, että sadan sykkeellä saa olla jos otsestä ei tunnu pahalta?

No pakko tottua, tai siis jos ei salpaajat ole käytössä, niin ei paljon vaihtoehtoja. Mutta jos nousee 120, niin on kyllä ihan maatonin juossut olo ja ei jaksa mitään ja silloin yleensä on pakko salpaaja ottaa. Mulle lääkäri sanoi, että ei se ole pidemmän päälle hyvä jos sydän jskyttää. Rasittaa sydäntä.

Veeru
Alkuperäinen kirjoittaja KumiAnkeli:
No pakko tottua, tai siis jos ei salpaajat ole käytössä, niin ei paljon vaihtoehtoja. Mutta jos nousee 120, niin on kyllä ihan maatonin juossut olo ja ei jaksa mitään ja silloin yleensä on pakko salpaaja ottaa. Mulle lääkäri sanoi, että ei se ole pidemmän päälle hyvä jos sydän jskyttää. Rasittaa sydäntä.
mutta mikä on pidemmän päälle?

itse olen käynyt Oulun yliopistollisessa ja professori (eli suomen parhaita lääkäreitä) sanoi kun kysyin että saanko antaa sydämen hakata vaikka 60 vuotta 120 jossen halua syödä salpaajia, hän sanoi: Saat syödä mikäli syke ei häritise sinua, sydäntä se ei rasita kun tahti on oikea.
Eli jos sydän heittää väärää rytmiä ja on korkea se rasittaa mutta jos rytmi on oikea ja syke korkea, siitä ei ole muuta haittaa kun ikävä tunne itselle.

vieras
Mulla oli lepopulssi 120 luokkaa, sain beetasalpaajat käyttöön. Eivät sopineet ollenkaan, joten lopetin. Tulin raskaaksi ja sen jälkeen syke ollut 80-90 luokkaa. Mulle ei aiheutunu tosta korkeasta sykkeestä oikeastaan mitään, ihan normaali olo. Mut, lääkäri vaan totesi silloin, et ku sydän hakkaa koko ajan näin lujaa niin viiskymppisenä se ei välttämättä jaksa enää lyödä lainkaan. :/

mami
oon 20v ja odotan toistani, tähän raskauteen saanut elämäni ekat beetasalpaajat.
eli leposyke käy korkeimmillaan 160, sinuna en olisi vielä huolissani, ainoo haitta taitaa olla oma paha olo vaan.
itse sain lääkityksen nyt sen takia että ihan oikeasti on vaikeaa tuolla sykkeellä käydä edes kaupassa ilman että pelkää kuolevansa. eli sain sen vain omaa oloa helpottamaan ja mitään "vaaraa" ei ole.

Tinii harmaana
Täällä 23v ja odotan myös toista, nyt rv 32 ja pari viikkoa ollut tosi pahoja ongelmia sykkeiden kanssa. Nyt on betasalpaajat ollu käytössä viikon ja oon jatkuvasti joutunut ottamaan tupla päivä annoksen joka piti vaan olla hätävaralle.
Taas iltapäivällä oli syke 100 vaikka makasin sohvalla ja olo oli aivan karsea. Musta tuntuu etyä vintti pimenee ja raajoista lähtee kokonaan voimat.
Huomenna ajattelin soittaa lääkäriin ja pyytää lisää apua asiaan, olo on sietämätön kun vielä on pikku taaperon kanssa kotona.

Mua pelotti toi lääkkeiden syöminen raskauden aikana mutta kättärillä kokenut lääkäri vakuutti että lääkkeet on parempi vaihtoehto vauvalle kuin se että äiti voi jatkuvasti todella huonosti.

Yhteistyössä