Muilla "ihania" 4vee uhmiksia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miuku-Mauku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miuku-Mauku

Aktiivinen jäsen
23.07.2005
1 714
0
36
Meillä siis poika 4vee ja ihan kauhee uhma!!! Meille syntyi vielä viime marraskuussa tyttö, joten luulen että sekin vielä pahentaa uhmaa???
Poika välillä ihan kaikintavoin ärsyttää mua, tietää sen itekin. Isäänsä ei niinkään, mutta se johtuu siitä että isää näkee niin vähän (meillä rakennusprojekti menossa).
Siskolleen ei tee mitään pahaa, käy lähinnä halailemassa ja pussailemassa.
Mutta äidille kiukuttelee sitten sitäkin enemmän. Usein "vihaa äitiä ja tykkää vaan vauvasta ja isistä!".
Kun laitan "arestiin" eli omaan huoneeseen tai sänkyyn, niin käy lällättelemässä sieltä tai paiskoo tavaroita tai ovia.
Kun imetän, niin poika käy tekemässä kaikkia omiaan ympäri asuntoa..
Pakko myöntää että pinna on tiukassa, useinkin!!
Kaupassa ollessa nostaa metelin kun ei saa sitä ja tätä ja tota (varmaan tätä sattuu usein muillakin??) ja sitten äiti saa ihailevia katseilta kaiken maailman mummuilta...
JOtenkin on näin vaikee selittää kaikkia pojan uhmatouhuja, mutta se jolla on samaa, niin varmaankin osaa aavistaa...
Siltikään en tietenkään poikaa koskaan vaihtaisi pois (vaikka joskus kiukkusena oon tainnu niinkin pojalle sanoa :ashamed: ). Usein iltaisin poika kuitenkin halaa, vaikka oltaisiin kuinka paljon vaan otettu päivän aikana yhteen, ja antaa suukon. Tänäänkin illalla poika sanoi että "kyllä mä äiti sustakin tykkään...".
Kai se uhma joskus loppuu????

B) meillä on myös n.4 vuotinen uhmakohtauksia saava poika, välillä huutaa 10 minuuttia ja sitten tulee syliin- tää on nyt uusi juttu. kaupassa joskus kiukuttelee- kuten muutkin lapset, epänormaalina pitäisin lasta joka ei koskaan uskalla pistää vastaan vanhemmille. pinna on kireellä mullakin välillä ja luulen eten selviä tästä mutta kun on saanut nukuttua hyvät unet jaksaa taas, ainakin vähän aikaa. eiköhän tuo kohta jo lopu kunnes 6 vuotiaana tulee kuulemma vielä kovempi uhmakkuus... sitä ootellaa..
tsemppiä!

meillä täyttää tyttö ensi kuussa 4 ja kauhee uhma alkoi tossa joku aika sitten. tuntuu että kokeilee koko ajan kuinka pitkälle voi mennä. ja sit erittäin mielellään pomotta 2 vuotiasta pikkuveljeään. muuten ovat niin kavereita, mut nyt kamalia tappeluita kun molemmilla uhmaa.

Meillä kolme lasta, ja kaikille on pienestä pitäen tehty selvät säännöt, ja otettu mukaan vauvan hoitoon ja kerrottu miten hyvin jo isompi osaa asioita että vauvakin jo haluaisi, ja ihailee isompaa.. jne.. Mutta suuremmilta uhmilta meillä on vältytty. Pieninkin 1v yrittää jo jotain huutamisella läpi juttua, mutta kun aikansa huutaa, niin otan syliin ja esim tanssin tai temppuilen, niin itkut unohtuu. Olen aina sanonut että jos lapseni kaupassa huutavat kurkku suorana, niin minä pistän vierelle maata ja huudan samalla tavalla. Jostain syystä minun ei ole sitä tarvinnut tehdä. Annan aina kauppareissusta palautetta, jos on oltu hyvin niin kyllä kehu käy, mutta jos on rutistu ja juostu miten sattuu niin kyllä on "kuuletettu" että kauppareissu meni teidän perässä juoksuun, niin jäi esim. hamskarit kaupan tiskille. =) MEILLÄ TEHOAA NÄMÄ. :)

Mulla on 4v tyttö ja huh huh ko ollaan välillä helisemässä. Itse yksinhuoltajana joskus haluaisin että kun olis se toinen joka auttais! :ashamed: Tänään kun tarhaan käveltiin tyttö tallusteli perässä niin tuumas että kuule äiti! Me ei olla tapeltu tänään ollenkaan :laugh: Minä siihen että ei niin että eikö olekkin hyvä mieli kun ei olla riidelty ja kun ei eilenkään ollut yhtään riitaa niin oli aivan ihana mennä nukkumaan ja vieläkö tyttö nukahti ilman kiukuttelua :/ Mutta sitten tyttö vähän huolissaan mulle tuumas että ollaanhan äiti me siltikin tappelukaverit =) johon meinasin että tottakai me ollaan aina tappelukaverit :laugh:

Yhteistyössä