Muikkulaatikot uunissa

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
On muten tosi helppo ruoka

Vain perunoita, viipaleina tai suikaleina, mausteita,muikkuja ja sipulia kerroksittain. Mausteeksi kalalientä tai kermamaitoa :D

Ja kaupasta saa valmiiksi puhkottujamuikkuja jotsn sekän ei vie aikaa.

Muikkulaatikko (4:lle)

Puoi kiloa pottuja
puolikiloa muikuja
2dl nestettä
1sipuli
mausteeksi mp ja suolaa ( oman maun mukaan voi laittaa muutakin)

200astetta, 1-!½ tuntia, kunes potut on kypsiä.

Ja muten jos sula on eoilisesä jäänyt pottuja, voit laitaa niitä, silloin voi puolittaa ajan.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö teitä ole kuin 4 syömässä? Puoli kiloa ei kyllä riitä edes neljälle, eihän se ole kuin 15 muikkua :eek:
tää mohje minkä teille laitoinon neljälle, yksi laatikko. Mutta tein kaksi laatikkoa ja mulla oli kaksi kiloa muikkuja. tästä jäi vielä suolatavaksikin osa joten saamme 2-3 pivän päästä viel suolamuikkuja pottujen kanssa.

Lue otsikko uudelleen.

ohjeet on yleensä neljälle. Itse voi halutessaan suurentaa annoksen.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
no mulla haisee muikku piparissa, hiiva.
miks tästäkin asiasta pitää v.ittuilla :(
Siksi kun sä olet niin pöljä. Tuosta ruokamäärästä ei tosiaankaan saa kuin muikun hajut.
kyllä tuo neljälle riitää,js jos on suursyämäreitä annoskokoa on helppo suurentaa

Mä en tajua miten voinolla päljä jos annan hyvän ruokaohjeen. Luepa sinäkin tuo otsikko uudelleen. :whistle:

Rollolainen
jos osaa lukea otsikon nii ssiinä puhuttiin monikossa, joten niit laatikoita on tehty enemmän kui yksi. Mutenkin alaarvoista tuo teksti tuiossa yhdessaä ketjussa.
Ruokaohjeet useinkin tehdään neljäle.

kokeillut
kyllä pulestakilosta ja perunoista sekä sipuloista tulee täyteläinen ruoka jopa viidellekin.
tee näin 10 kk perunaa viipaleina 4 porkkanaa viipaleina sipulia ja valkosipulia maun mukaan hiuka pippuria suolaa maunmukaan sekaan 2dl kermaa lado perunat ja porkkanatpohjalle pataan sitten kerros muikkuja mikäli haluat tuhdimpaa viipaloi Amerikan pekonia muikkujen kanssa laita näitä kerroksia vuorotellen ja väliin pippuria ja hiukan suolaa viimeiseksi perunakerros niiden päälle vuolet kymmenkuta viipaletta voita ja kaada 2dl kermaa laita 150 asteiseen uuniin pariksitunniksi vähennä lämpöä tunnin päästä,riittää isommallekin porukalle ja on hyvää lämmitettynä

Yhteistyössä