Muiden yli 8kk vauvojen soseiden syönti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aisla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aisla

Vieras

Syövätkö teidän yli 8kk ikäiset vauvat niitä karkeampia soseita (valmissoseita siis)? Meidän 8,5kk ikäinen vauva sylkee ne pois, eikä tosiaankaan halua mitään paloja sisältävää ruokaa suuhunsa.

Hänellä on vasta 2 hammasta alhaalla, joten ei niillä paljoa pureskella. Kuitenkin isoja porkkana-ja kurkkulohkoja tykkää syödä. Niillä 6kk soseilla siis vielä mennään. Ollaan kokeiltu eri ruokia mutta ei vaan uppoa millään.

Meillä tyttö tuli jo 11kk ja yhä edelleen menee hyvin vaihtelevasti karkeammat ruuat alas. Tuossa 8+kk iässä kaikki kököt tuli ulos, joten me syötiin suosiolla pikkuvauvojen (4 ja 5 kk) soseita. Nyt on kuitenkin varmaan kuukauden verran usein jopa menneet kököt alas :) Meilläkin vauvalta löytyy vasta kaksi hammasta, mutta kyllähän nuo valmissoseiden palaset on siinä määrin pehmeitä, että ne saa jauhettua ihan ikenillä.

Meillä tyttö on 9kk ja syödään 5kk soseita.. ja jos itse teen niin ei paakun paakkua saa olla!!! Meillä typyllä on kylläkin jo 5hammasta, mut näköjään kestää ennenkuin ymmärtää niiden toiminnan :laugh: :laugh: :laugh: en itse ole asiasta huolissani, mutta välillä tuntuu että muut äidit ovat :o :headwall: sormilla syö kyllä riisiä ja leivänmuruja seka maissinaksuja ihan mielellään. 8kk ruokia olen muutamia kertoja koittanut antaa mutta ei vaan näytä uppoavan,syljeskelee palat pois ja meinaa tukehtua niihin :/
Kaikki aikanaan...

Yhteistyössä