Muiden mielipiteet...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauzi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pauzi

Vieras

Elikkäs, olen tässä kovasti miettinyt tulevaisuutta... Minulla on kohta 2-vuotias lapsi ja avomies. Aloitin nyt syksyllä ammattikoulun ja valmistuisin näillä näkymin keväällä 2007. Armoton vauvakuume vaivaa ja olenkin miettinyt että jos tässä opintojen lomassa tekisi toisen lapsen. Luulen että opinnot voisi suorittaa tenttimällä suurimmaksi osaksi, paitsi tietenkin työharjoittelut... Joku minulle tuumasikin että mieluummin teet sen toisen lapsen ennen viimeistä puolenvuoden työharjoittelua, voisit sitten hakea tuoreena valmistuneena töitä, kuulemma paremmin saisi niin. Eikä tarvitse työhaastattelussa tunnustaa että aion pian tehdä toisen lapsen, ei kyllä irtoisi työpaikkaa silloin...

Mietin kuitenkin että tuomitsevatko muut minut huonoksi äidiksi/ihmiseksi jos teen niin. Avomieskin opiskelee, valmistuu keväällä 2006, mutta ei varmaa työpaikkaa ole hänelläkään... Miten tässä voi kenellekkään perustella et tuntuu olevan oikea aika tähän?! Tuntuu vaan siltä että elämä on liian lyhyt että voisi odottaa oikeampaa hetkeä. Eihän sitä välttämättä edes tule... :'(
Mitä mieltä olette?

Totta kai olisi fiksumpaa ensin opiskella ja hankkia työpaikka, mutta jos sinusta itsestäsi tuntuu että lapsen hetki on nyt. Ja lapset tulevat jos on tullakseen. Eli voihan mennä vaikka vuosikin enne kuin tärppää.Entä jos annatte kaiken mennä omalla painollaan- yritätte lasta ja sitten kun tärppää niin jäät äp lomalle.

meillä sama tilanne :o Oiskelen ammattikoulussa ja valmistuisin 2007 keväällä. Vauvakuume on kova enkä haluaisi lapsilleni kovin suurta ikäeroa. Mutta asia on vielä mietintämyssyn alla...

minä opiskelen ja valmistua pitäisi 2007 keväällä,laskettu aika on huhtikuun alussa.. taukoa tulee..aion olla kotona 9kk ja sit taas opiskelut jatkuu.. monet on ihmetelly tätä päätöstä,mutta tämä tuntuu itestä ja miehestäni hyvältä,se riittää meille.

Ei sillä ole niin suurta merkitystä, opiskeleeko sitä millä tyylillä ja koska ja koska taas tekee lapsia.
Kyllä opiskella sitten taas ehtii, tai sitten vaikka etänä niin.
Pullat uuniin vaan, kyllä asiat tuppaa kuitenkin järjestymään :)

(Eikä kannata murehtia mitä muut ajattelee, eivät he teidä mikä sinulle on parasta... näytät vaan että kyllä te pärjäätte)

Tunnen pari, jotka teki muksut opintojen aikana, eikä se juurikaan heidän elämäänsä häirinnyt. Mutta ei sille työnantajallekaan kuulu pätkän vertaa, milloin haluat lapsesi tehdä.

Minusta lapsen teolle ei koskaan ole oikeaa tai väärää aikaa, eli jos siltä tuntuu niin siitä vain:) aina on jokin este miksi lasta ei voisi tehdä. meillä lapsi vain päätti tulla kesken opiskelujen, pikkasen alkuun harmitti kun opiskelut on nyt hyllyllä toistaiseksi, mut toisaalta elämä tässä on aikaa. Paljon sain kyllä kuulla että miksi et käyny koulua loppuun, mut itse en tähän päässyt vaikuttamaan, joten elän asiaa nyt näin ja tyyytyväinen olen. eiköhän ne ole jokaisen omia ratkaisuja, ei niitä tarvi muille ihmisille sen kummemmin perustella. teet lapsen silloin kun se sinusta tuntuu oikealta ajalta, aina elämässä on joku asia "kesken"...

mun kaveripiiriin kuuluu henkilö, joka teki ensimmäisen lapsensa kahden vuoden opiskelujen jälkeen, oli vuoden kotona ja palasi sit vielä vuodeksi kouluun. hyvin näytti sujuvan. lisäksi tossa on mun mielestä ideaa että hakisin töitä vasta valmistuneena.

Yhteistyössä