muiden 3v tällaisia vai onko meillä kotona jotain vialla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
kyse 3v tytöstä.
Hän ei haluaisi olla kotona ollenkaan, mummille kinuaa joka aamu, päivä, ilta, yökylään yleensä haluaa.
Viimeksi kun oli muutaman tunnin mummilla leikkimässä ja hain hänet, niin heti kun auton starttasin niin tyttö sanoi että haluaa mummille. ei haluaisi lähteä kun sieltä haen kotiin ja heti kotona alkaa sama kinuaminen.
kotona ei myöskään nuku öitä heräämättä, ei ole ikinä nukkunut. yhteensä tämän 3 vuoden aikana kokonaan nukutut yöt on laskettavissa kahden käden sormilla.
Mummilla nukkuu yöt, tosin mummi nukkuu vieressä.
Tytöllä on myös kouluikäinen veli, ja vajaan vuoden vanha veli. lisäksi perheeseen kuuluu "isäpuoli", olemme tosin avoliitossa että ei ole oikeasti isäpuoli.
ajatuksia?

oiskohan jotain turvallisuuden hakua / mustasukkasuusoire pikkuveikasta??
onkos tämä vuoden vanha tämän uuden avokin vai onko pikkunen samasta isästä?
eli kauanko ootte ollu yhdessä?
jos mies sekä vauva tulleet yhessä rytäkässä perheeseenne niin vois olla ihan jotain turvallisuuden hakua.
kotona tuskin nukutte lapsen kanssa samassa sängyssä ja koska mumilassa saa näin tehdä niin se voipi olla kivaa!

meillä kyllä poika 3.5vee aina haluaa mummulle ja papalle mut kuitenkaan ei sinne aina halua jäädä vaan käydään kyl tosi useana päivänä viikossa kylässä heillä.
sekä he käyvät meillä jos eivät osaa olla näkemättä poikia ts ikävä tulee molemmin puolin!

Kyllä meilläkin kaikki lapset haluaisivat olla mummilla ja mummolla, hakiessa ilmoittavat että haluavat olla vielä yhden yön. Etenkin just tuo 3v on innokas menemään mummille, mummi nukkuu vieressä ja touhuaa kaikenlaista lasten kanssa. Ja kotona taas ei välttämättä joka päivä ole muuta ohjelmaa kuin ulkoilu ja esikoisen eskariin vieti ja haku.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
kyse 3v tytöstä.
Hän ei haluaisi olla kotona ollenkaan, mummille kinuaa joka aamu, päivä, ilta, yökylään yleensä haluaa.
Viimeksi kun oli muutaman tunnin mummilla leikkimässä ja hain hänet, niin heti kun auton starttasin niin tyttö sanoi että haluaa mummille. ei haluaisi lähteä kun sieltä haen kotiin ja heti kotona alkaa sama kinuaminen.
kotona ei myöskään nuku öitä heräämättä, ei ole ikinä nukkunut. yhteensä tämän 3 vuoden aikana kokonaan nukutut yöt on laskettavissa kahden käden sormilla.
Mummilla nukkuu yöt, tosin mummi nukkuu vieressä.
Tytöllä on myös kouluikäinen veli, ja vajaan vuoden vanha veli. lisäksi perheeseen kuuluu "isäpuoli", olemme tosin avoliitossa että ei ole oikeasti isäpuoli.
ajatuksia?

Meillä on ollut samanlaista välillä. Typy kokee saavansa mummon luona enemmän huomiota ja kun mummo nukkuukin vieressä niin onhan se niin. Itse en ole siitä loukkaantunut vaan olen ajatellut että hyvä et niillä on toimiva suhde keskenään ja typy saa sitä mitä mä en juuri tällä hetkellä pystyis antamaan. Niillä on siellä mummon luona omia juttuja, enkä ole niistä kysellyt; ne on heidän salaisuuksiaan.

Noita kausia tulee ja menee lapsilla moolempiin suuntiin. Meillä on just nyt aika "kaudetonta" kaikilla, mutta 9v:llä oli just tosi rasittava "tulen yöksi kotiin vaikka olisin missä"-kausi. Silti se tahtoi aina päivällä johonkin :kieh:

lapsilla sama isä, erosta aikaa vajaa vuosi. kyllähän mulla kädet aika täynnä on ja aikaa ei riitä niin paljon tuolle 3veelle kun hän vaatisi. tietysti myös oma jaksaminen on välillä mitä on... mummilla saa kaiken huomion sekä tädiltä että mummilta, ja siellä on kivaa, mummilla aina aikaa puuhata tytön kanssa. ja yleensä veljet jää kotiin, joten sitä mummin huomiota ei tarvitse jakaa pikkuveljen kanssa.
jotenkin vaan mietityttää että olisiko kuitenkin nyt jokin oire erosta ja sitä edeltävästä hankalasta elämästä(isän päihdeongelmat, ja niistä mulle aiheutunut stressi ja mielenterveysongelmat), kun muut lapset ok. esikoisella eri isä, ja pieni ei tietenkään ehtinyt kiintyä isäänsä sen enempää kuin isä poikaansa.

VOisko pikkuveli mennä sinne mummolaan ja saisit tehdä tytön kanssa juttuja keskenään?
Mulla liki samannikäiset,1 vee,3 vee ja sitten neljä koululaista.

3 vee tyttö tykkää mammalle mennä muttei sinne hingu.
Pikkuveli on siellä aika usein ja tyytyy tyttö siihen että viedään veli sinne.
Ja sittne tehään kaksin jotain kivaa.

Tänäänkin pikkuveli mammalla,isosisko ja 3 vee tyttö vaan kotona.tehään tyttöjen juttuja,lakataan kynsiä ja syödään suklaata!!
Miespuoliset kaikki maailmalla!!

Yhteistyössä