Mua säälittää äidit joiden lapsilla iso ikäero

  • Viestiketjun aloittaja Parempi äiti
  • Ensimmäinen viesti
Kävin yksityisellä lääkärillä kerran työn puolesta ja lääkärisetä höpisi niitä näitä. Saatuaan tietää että olin raskaana, setä kertoi, että on hyvä tehdä lapset nuorena. Heille oli syntynyt esikoinen, ihan toivottuna jne, ennen lääkäriopintoja. Toisen lapsen he päättivät hankkia vasta sitten kun molemmat olivat väitelleet. Kaksitoista vuotta myöhemmin vauva tuntuikin paljon rankemmalta kokemukselta kun esikoinen.

Eli heidän lapsilla oli iso ikäero, molemmat oli toivottuja, ei ollut ongelmia lapsen teossa vaa olivat tulleet ihan "tilauksesta", sama isä.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja muakin:
Musta on tyhmää tietoisesti hankkia lapset isoilla ikäeroilla, jos kuitenki niitä hankkii ni miks ei sit voi pitää ikäeroa pienempänä ja sit ei tartte kauheen vanhana enää olla raskaana eikä vasta 60 ku viiminen muuttaa kotoolta. Tiedän yhden joka teki lapset 5-6 vuoden ikäeroilla eikä lapset toistensa kanssa ainakaan hirveesti leikkineet... Sai vanhimman 19-vuotiaana ja nuorimman 44-vuotiaana, eli joutuu aika kauan odottaa ennen ku nuorin muuttaa kotoolta... Mulla sisaruksia 1-3 vuoden ikäerolla molempiin suuntiin (siis sekä vanhempia ja nuorempia sisaruksia) ja paljon kyllä leikittiin yhdessä!

P.s. Kaikilla tässä mun sisaruksilla on sama isä ja niin on tän tutun lapsillakin.
Musta on tyhmää tietoisesti tai tiedostamatta ajatella että oma näkemys asioista on se ainoa ja oikea.

Mulla sisaruksia 7-13 vuoden ikäeroilla ja paljon kyllä leikittiin yhdessä ja vieläkin ollaan läheisiä.
 
enpä tiedä
No mitähän se sanoo ihmisestä jos on liuta kakaroita pienillä ikäeroilla ja eri isät? Vai onko parempi et on se iso ikäero niin että on jotenkin selvempää että on eri isät lapsilla?

Musta ihan hyvä odottaa enne ku seuraavan lapsen tekee jos on epävarmuutta onko löytänyt sopivan miehen eikä vaan hankkia lapsia jokaisen vastaantulevan miehen kanssa.
 
minttu
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja minttu:
olen nuori äiti ja se ei ole meistä kiinni paljon lapsille tulee ikäeroa :( meillä olis pienellä ikäerolla lapset jo luoja niin ois suonut :(


toi siis oli mun kirjoittama mutta kun luin noita juttuja läpi niin automaattisesti sitten kirjoitin ton ap.

mut silmiin osuu vaan tälläiset viestit ku ite niin tahtois sen toisen mutta nytki tulis joyli3 vuotta ikäeroa jos vaikka heti tärppäiskin on tässä kuitenki jo reilu vuosi yritetty =(
3 vuotta ei ole iso ikäero. Tosi yleistä toi et toka tai kolmas lapsi on vaikee saada, kannattais varmaa alkaa yrittää melkee heti ensimmäisen synnyttyä...
mut siinäkin sitten ku ei haluis kuitenkaan ihan vuoden ikäerolla jos siis heti alkas yrittää ja tärppäis. vaan meillä oli minimi se 1 vuosja 10kk eli heti ku esikoinen täytti vuoden niin alotettiin yrittää.

yleensä se menee niin et ekaa saa koittaa kauan ja toka sit tuleekin helpommin

 
papukaijan ruokottomat puheet
On sulla ongelmat! :LOL: :kieh:

Omilla lapsillani on "normaali" ikäero, mutta en pidä pidempääkään mitenkään kummallisena tai oleta miehen vaihtoa tai mitään muutakaan erikoisempaa.

Lapsille on varmaan viihdyttävämpää, jos on suunnilleen samanikäistä seuraa kotona.
 
Meillä on keskimmäisillä 5 vuotta ikäeroa ja monesti onkin tullut kysymyksiä, että onko sama isä. Ihan kuin ei voisi lapsia muuten isommilla ikäeroilla tehdä. Meille sentään lasten saanti on ollut helppoa, mutta monesti pitkien ikäerojen taustalla on myös lastensaantivaikeuksiakin, joten ap:n sanoma voi satuttaa joitain pahastikin.
 
shihtzu
Mun sisko on minua 9 vuotta vanhempi ja veli 7 vuotta vanhempi ja ollaan ihan samasta yhdistelmästä kaikki. Me ollaan mun siskon kanssa 9 vuoden ikäerolla syntyneet kaksoset, niin me vitsaillaan, kun pukeudutaan usein samalla tavalla, kun jonneen ollaan menossa, vaikka ei etukäteen tiedetä mitä toinen päälleen laittaa.

Kaverilla on taas sisko, joka on vuoden nuorempi ja veli onkin sitten 16 vuotta nuorempi ja nekin on kaikki samasta yhdistelmästä.
 
joo tosi säälittäväää
6kuiseen vauvaan käyneen idootti-isän tien päälle. 2vuoden pääs tästä löysin ihmisen joka halusi minut ja olla lapselleni isä. 5,5vuoden päästä tästä perheemme lisääntyi ihanalla toisella aarteella. Lapsilla siis 8vuotta ikäeroa, yksi mies on kuvioissa vaihtunut (luojan kiitos) ja elomme on onnellista. LApsetkin ovat jo molemmat kouluikäisiä. Miksiköhän edes kirjoitin noin heikkolahjaisen ihmisen alun provoaloitukseen? noh, pääsiäisen kunniaksi vaikka :)
 
Mua taas säälittää äidit jotka pohtii tuollaisia.
Taikka opettaa lapsilleen että kenellä on hyvät vaatteet ja kellä huonot.
Tai ne jotka laput silmillä tuijottaa joitain suosituksia eikä yritäkään käyttää omaa järkeä asioissa.
 

Yhteistyössä