Mua säälittää äidit joiden lapsilla iso ikäero

  • Viestiketjun aloittaja Parempi äiti
  • Ensimmäinen viesti
AE
Entä jos lapsilla ikäeroa pari vuotta, ja eri isät, niin sekö ei säälitä?
Miksi ylipäätään pitää sääliä ketään?
Kannattaisiko keskittyä vaan niihin omiin asioihinsa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No jos on nuori äiti ja mukana kulkee 10 ja 1-vuotias niin tietäähän sen mitä siinä on käynyt.
No, on se hyvä, että sä tiedät miten tää maailma makaa. Oletko ajatellut ennustajan työtä vai riittääkö sun herneelle heiluteltavaa ihan siitä, että pyrit olemaan se sanojesi mukaan "parempi äiti". Sä olet säälittävän naurettava :LOL:
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No jos on nuori äiti ja mukana kulkee 10 ja 1-vuotias niin tietäähän sen mitä siinä on käynyt.
Ai nyt heitit tuon NUORI kehiin... Vaikka kuinka nuori voi äiti olla, jos on jo 10-vuotias lapsi? 24-25 -vuotias? Ei kuulosta kovin nuorelta sekään enää, ja siis ensimmäisen lapsen olisi pitänyt saada TODELLA nuorena.
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No jos on nuori äiti ja mukana kulkee 10 ja 1-vuotias niin tietäähän sen mitä siinä on käynyt.
Tai sitten niillä on 5 lasta, joista vain esikoinen ja kuopus sattuivat olemaan mukana. Tai sitten äiti on halunnut tehdä töitä välillä tai on miehensä kanssa esikoisen jälkeen aikanaan päättänyt, etteivät he halua enää lisää lapsia, mutta sitten 8 vuoden kuluttua tulivatkin siihen johtopäätökseen, että haluavatkin kuitenkin vielä lisää lapsia. Jne jne.

Että joo, ei se aina tarkoita raskautumisvaikeuksia tai miehen vaihtoa...:headwall:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kääk:
Ap, millanes sää siellä Porvoossa on nyt, paistaako aurinko?
Onko sillä väliä, yhtä säälittäviä tapauksia ne on, asuu sitte Porvoossa tai vaikka Poris.
En mä ainakaan haluis että oikein loistaa että miehiä on vaihtunut, kun lapset niin isoilla ikä eroilla.
 
nnn
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kääk:
Ap, millanes sää siellä Porvoossa on nyt, paistaako aurinko?
Onko sillä väliä, yhtä säälittäviä tapauksia ne on, asuu sitte Porvoossa tai vaikka Poris.
En mä ainakaan haluis että oikein loistaa että miehiä on vaihtunut, kun lapset niin isoilla ikä eroilla.
Joo, no sua on varmaan elämäs aikana pannut vain yksi mies ja sekin pimeässä ja paperipussi sun päässä.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko sillä väliä, yhtä säälittäviä tapauksia ne on, asuu sitte Porvoossa tai vaikka Poris.
En mä ainakaan haluis että oikein loistaa että miehiä on vaihtunut, kun lapset niin isoilla ikä eroilla.
No mut sitä huoltahan sulla ei ole. Kumarran suhun päin, kun olet tajunnut näin fiksusti tehdä ja hankkia lapset pienellä ikäerolla. Ei pääse naapurin akkakaan väittämään, että sulla muka miehet vaihtuisi! (sehän se hirveää olisi, eikö? )

Tosin minkäs sillekään voi, jos mies vaikka kuolee... Mutta sitten ei kyllä hankita enää yhtään lasta, kun tulisi iso ikäero!
 
Turkilmas
Huh mikä helpotus että meillä pojat on isänsä näköisiä, etenkin vanhempi :D :D :D

Muoks: Niin siis ainakaan silloin ei tarvi sit mua sääliä kun ollaan koko perhe liikkeellä. Kun tosiaan näkee ihan päältä päin että samasta isästä nuo lapsiraukat on vaikka ikäeroa onkin reilu 7 vuotta.
 
Juu, säälittävää!

Mulla on sisarukseni kanssa 5 vuotta ikäeroa. Toki mun vanhemmat olis kyllä "tehneet" toisen lapsen jo aiemmmin, mutta raskaus meni kesken 16. viikolla.

On ne säälittäviä. Ja vieläkin yhdessä, yli 30 vuoden jälkeen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kääk:
Ap, millanes sää siellä Porvoossa on nyt, paistaako aurinko?
Onko sillä väliä, yhtä säälittäviä tapauksia ne on, asuu sitte Porvoossa tai vaikka Poris.
En mä ainakaan haluis että oikein loistaa että miehiä on vaihtunut, kun lapset niin isoilla ikä eroilla.
Sä loistat nyt kyllä ihan jollain muilla ominaisuuksilla ja kirkkaasti ;)
 
Voihan nenä, kun nuo lapset on niin selkästi äitinsä näköisiä, mitähän nyt kaikki ajattelee :eek:. On minulta kyllä suoraan kysyttykin, onko pienemmän isä myös isomman isä, mutta enpä pistänyt pahakseni, ihan yksi lysti mitä ihmiset ajattelevat. Kerrankin :D.
 
ohoos
Alkuperäinen kirjoittaja N:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olen nuori äiti ja se ei ole meistä kiinni paljon lapsille tulee ikäeroa :( meillä olis pienellä ikäerolla lapset jo luoja niin ois suonut :(
Eli säälit itteäs? Sanos nyt mikä se iso ikäero on.
ohops vahingossa kirjotin taas ajatuksissa en siis ole oikeesti ap :O kirjoitan siis mitä luen.

 
vieras
:) minulla kulkee mukana 10 ja 1 vuotias. Sama on isä molemmilla, eikä muutes ole ollut ongelmia hedelmöityksessäkään. Ei eroa välissä. Onkohan ap kuullut perhesuunnittelusta;).
 
minttu
olen nuori äiti ja se ei ole meistä kiinni paljon lapsille tulee ikäeroa :( meillä olis pienellä ikäerolla lapset jo luoja niin ois suonut :(


toi siis oli mun kirjoittama mutta kun luin noita juttuja läpi niin automaattisesti sitten kirjoitin ton ap.

mut silmiin osuu vaan tälläiset viestit ku ite niin tahtois sen toisen mutta nytki tulis joyli3 vuotta ikäeroa jos vaikka heti tärppäiskin on tässä kuitenki jo reilu vuosi yritetty =(
 
muakin
Musta on tyhmää tietoisesti hankkia lapset isoilla ikäeroilla, jos kuitenki niitä hankkii ni miks ei sit voi pitää ikäeroa pienempänä ja sit ei tartte kauheen vanhana enää olla raskaana eikä vasta 60 ku viiminen muuttaa kotoolta. Tiedän yhden joka teki lapset 5-6 vuoden ikäeroilla eikä lapset toistensa kanssa ainakaan hirveesti leikkineet... Sai vanhimman 19-vuotiaana ja nuorimman 44-vuotiaana, eli joutuu aika kauan odottaa ennen ku nuorin muuttaa kotoolta... Mulla sisaruksia 1-3 vuoden ikäerolla molempiin suuntiin (siis sekä vanhempia ja nuorempia sisaruksia) ja paljon kyllä leikittiin yhdessä!

P.s. Kaikilla tässä mun sisaruksilla on sama isä ja niin on tän tutun lapsillakin.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja minttu:
olen nuori äiti ja se ei ole meistä kiinni paljon lapsille tulee ikäeroa :( meillä olis pienellä ikäerolla lapset jo luoja niin ois suonut :(


toi siis oli mun kirjoittama mutta kun luin noita juttuja läpi niin automaattisesti sitten kirjoitin ton ap.

mut silmiin osuu vaan tälläiset viestit ku ite niin tahtois sen toisen mutta nytki tulis joyli3 vuotta ikäeroa jos vaikka heti tärppäiskin on tässä kuitenki jo reilu vuosi yritetty =(
3 vuotta ei ole iso ikäero. Tosi yleistä toi et toka tai kolmas lapsi on vaikee saada, kannattais varmaa alkaa yrittää melkee heti ensimmäisen synnyttyä...
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja muakin:
Musta on tyhmää tietoisesti hankkia lapset isoilla ikäeroilla, jos kuitenki niitä hankkii ni miks ei sit voi pitää ikäeroa pienempänä ja sit ei tartte kauheen vanhana enää olla raskaana eikä vasta 60 ku viiminen muuttaa kotoolta. Tiedän yhden joka teki lapset 5-6 vuoden ikäeroilla eikä lapset toistensa kanssa ainakaan hirveesti leikkineet... Sai vanhimman 19-vuotiaana ja nuorimman 44-vuotiaana, eli joutuu aika kauan odottaa ennen ku nuorin muuttaa kotoolta... Mulla sisaruksia 1-3 vuoden ikäerolla molempiin suuntiin (siis sekä vanhempia ja nuorempia sisaruksia) ja paljon kyllä leikittiin yhdessä!

P.s. Kaikilla tässä mun sisaruksilla on sama isä ja niin on tän tutun lapsillakin.
Mun lapsilla on ikäeroa 5 vuotta. vanhempi on 9 ja nuorempi 4. meidän lapsetpa leikkivät keskenään, se kun onvähän riippuvainen vanhempien kannustuksesta. En myöskään ole vanha, kun ne on molemmat täysi-ikäisiä. että silleen, ei tarvii sääliä, päinvastoin.
 

Yhteistyössä