Mua raivostuttaa miehen ruokaostokset.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Me käydään kaupassa vuorotellen,ei lasketa senttejä,mutta kuitenkin niin että molemmat osallistuu vuorollaan ruokakuluihin. Yritän miettiä aina ostoksia niin että ei aina syötäis samaa ruokaa ja että ruoka olis edes hiukkasen terveellistä. Ostan mielummin hieman parempaa lihaa ja tingin sit herkuista. Miehellä taas on ihan toinen periaate. Ostaa mahdollisimman halpaa,yleensä jotain x-tran lihoja,paljon eineksiä,jauhelihaa ja vaaleata makaroonia. Ranskalaisia,pizzoja,eineshampurilaisia.

Ollaan puhuttu asiasta miljoona kertaa ja olen yrittänyt ihan nätisti sanoa että meidän pitäis vetää yhtä köyttä tässä asiassa. Miten mä voin sanoa lapsille että hampurilaiset eivät ole jokapäiväinen kunnon ruoka,kun mies selvästi viestii päinvastaista?

Tekis mieli lyödä hanskat tiskiin ja ostaa itekin kassillinen paskaa kahdellakympillä,siitä voi sit syödä viikon. Miks ei voi mennä jakeluun :/ Syököön itse mun puolesta vaikka mäkkärissä joka päivä,mutta ei mun mielestä tartte lapsille opettaa sitä että ruoka on se mistä tingitään.

Meillä suunnitellaan ruuat etukäteen ja sen mukaan käydään kaupassa. No mun äijä ei eineksiä osta, kun ei niitä itse pysty syömään, mutta herkkuja kantaa kassillisen - mä voi sitten jättää ne ostamati :D

Kyllä sillä miehelläkin on oikeus päättää mitä syötte, eikä pelkästään sinulla. Turhaan ihmettelette jos mies ei käy kaupassa, jos teette ostoslistan valmiiksi tai valitatte hänen ostoksistaan. Ei se mies ole mikään palvelija joka noudattaa käskyjänne.

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
[QUOTE="vieras";24014962]Kyllä sillä miehelläkin on oikeus päättää mitä syötte, eikä pelkästään sinulla. Turhaan ihmettelette jos mies ei käy kaupassa, jos teette ostoslistan valmiiksi tai valitatte hänen ostoksistaan. Ei se mies ole mikään palvelija joka noudattaa käskyjänne.[/QUOTE]

Noh. Sama kai tuo. Jos miehellä on kerta oikeus päättää että syöttää piheyksissään jälkikasvulleen halvinta mahdollista einespaskaa,niin sit on. Ei kai tässä sit muuta voi,kuin pitää omalla vuorolla huoli että tässä huushollissa näkyy joskus jotain tuorettakin :)

Meillä on aika sama juttu, että mies syö epäterveellisemmin kuin minä ja lapsi. Me käydään aina yhdessä kerran viikossa kaupassa, ja kumpikin ostaa mitä haluaa syödä.(viikon mittaan käydään kumpikin aina sovittaessa täydentämässä maito-ja vihannesvarastoja)

Minä yleensä teen lämpimän ruuan josta syön itse, sekä poika syö, ja mies saa syödä jos haluaa. Mutta jos haluaa jonkun aterian, tai kaksi korvata vaikka valmispizzalla, niin voi sen hyvin tehdä. :)

Joku tuontyylinen käytäntö voisi minusta sopia teillekin. Jos ette pääse yhdessä kauppaan esim. kerran viikossa, voisitte suunnitella yhdessä kauppalistan, ja sitten toinen ostaisi sen mukaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="vieras";24014944]Meillä suunnitellaan ruuat etukäteen ja sen mukaan käydään kaupassa. No mun äijä ei eineksiä osta, kun ei niitä itse pysty syömään, mutta herkkuja kantaa kassillisen - mä voi sitten jättää ne ostamati :D[/QUOTE]

Onks toi ostamati-sana jtn murretta?

Meillä äijä käy vaan sillon kaupassa kun mä en jaksa tehdä ruokaa (eli varmaan 3krt/6kk)
Ja se on sit sen mukasta tavaraa:
Lihiksiä
pizzaa
pekonia
hampurilaisia
valmis majosalaatteja
erillaisia valmisruokia
kaalikääryleitä
suklaata
maitoa
nakkipaketti
Siinä yks lista mitä toi viimeks. :D

Ehehe, miehet on :D meillä oli exän kanssa suurinpiirtein aina niin, että minä hoidin pääasiallisesti ruokaostokset ja sitten mies kävi silloin tällöin ne hoitamassa ja tuli aina lidlistä niin ylpeänä, että "siellä kyllä kannattaa käydä kun on niin halpaa, nääkään ei maksanu kun sen jotain 5e"...ja sitten kassista löytyi limsapullo, sipsipussi ja pakastepizzat.

Yhteistyössä