Mua pelottaa! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja röppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

röppö

Aktiivinen jäsen
23.04.2008
8 706
2
36
Viikko sitten huomasin kohta kolme vuotiaalla korvien takana todella suuret patit ja varasin aamulla ajan lääkäriin.
lääkäri sanoi,että ne ovat suurentuneet imusolmukkeet ja tytöllä on ollut todennäköisesti jokin infektio ja ne häipyvät itsestään.
No ne eivät ole hävinneet,mutta eilen tunsin,että myös kaulan imusolmukkeet ovat turvonneet. :(
Tyttö ei ole edes kuumeillut missään vaiheessa,eikä ollut flunssanen tms..
Huomenna varattava aika lääkäriin,kun ei kuulemma ollut päivystys asia.
Mä en suostu poistumaan ton likan kanssa lääkärin luota ennen,kuin tutkivat kunnolla!!!
Mä alan jo pelkää kaikkein pahinta tääl.
Ei kai edes näin paskalla ihmiselä voi käydä niin,et kohta taistellaan toisenkin lapsen hengestä?!:'(

Viimeksi muokattu:
Meillä käy noin useinkin, voi olla turvoksissa jopa pari kuukautta :( Meillä kävi tytölle vielä niin, että mpr-rokotuksen jälkeen turposi kaikki imusolmukkeet (nivusissakin vaikka kuinka monta) ja ne oli turvonneena yli 6kk :( Tuskinpa mitään vakavaa.

Etkä ole mikään paska ihminen, höh, tollasia puhu senkin pöhkö :hug:

Voi olla että oot niin paniikissa tosta ihan vaan siksi kun vauva menehtyi. Se on ihan normaalia että iskee sitten jumalattoman pelon siitä toisenkin lapsen menettämisestä päälle.

Mutta mun mielestä jos ei muuta niin sun mielenrauhan takia lääkärien olis vaan parempi nyt tutkia toi juttu. Ja kyllä muutenkin, mäkin haluaisin ehdottomasti tutkittavan jos olis samanmoista omalla lapsella.

Mutta esim. mulla on kaulan imusolmukkeet olleet aina tosi herkät turpoamaan, ja ovat olleet turvoksissa ihan ilman näkyviä syitä usein. En tiedä onko jotain allergioihin liittyvää tai jotain..

Hei lapsilla tulee noita herkästi! Ja mun miehellä on ollu kohta 10 vuotta korvan takana suurentunut imusoluke, se vaan jäi... Että älä murehdi suotta etukäteen :)

Tytöllä on ollut ihossa kovat ihottumat tässä viimeisen pari kk ja saatiinkin joskus sillin pari kk sitten syyskuulle allergiatesteihin aika.
En tiedä olisko noilla asioilla yhteys.

Se isottumakin on niin outoa,tulee,pahenee ja sit häviää..pari päivää ja taas tulee,pahenee ja häviää jne..
Oon koittanut jättää pis ruoka-aineita,kokeillut eri pyykkipulveria (erisan),mut ei mitään vaikutusta.
Mä oon lasten suhteen vaan nyt entistä vainoharhaisempi ja suojelevaisempi.

Voi röppö, toivon mukaan joku ihan harmiton juttu. Ja luultavastikin, mutta ymmärrän pelon jota koet sen takia mitä teillä on tapahtunut perheessä.

:) Kaikki varmasti ihan hyvin, ja pianhan saatte varmistuksen asialle. :heart: Tsemppiä!

Meidän pojalla, 4v. ja risat, on ollut kaulan imusolmuke turvoksissa viime syksystä asti. Silloin eka lääkäri sanoi, että menee ohi kun flunssa helpottaa ja kun ei mitään tapahtunu vaikka flunssa parani, pariin kertaan sitä kyselin eri lääkäreiltä (neuvolalääkäri ja useampi korvalääkäri) ja yksi korvalääkäri sitten rauhoitteli, että toisilla ne voi pysyä turvoksissa koko lapsuus iän, eli vasta kouluiässä lähtevät... Ja siis vieläkin on turvoksissa ja nyt on edellisestä flunssasta jo pitkälti yli puoli vuotta (kop, kop, koputan puuta...)

Niskan imusolmukkeet suurentuvat usein esim päänahan infektion seurauksena, jos siellä on öttiäisen purema, jokamtulehtunut, tai sitten tulehtunutta atooppista ihotumaa. Toinen syy noille on tietysti nielutulehdukset.

Olet kokenut tosi kovia viime aikoina. Enkä sano sitä, etteikö välttämättä mitään hätää olisi.

Itse koin keskiraskauden keskenmenon ja heti perään elävä lapseni oli lähellä kuolemaa. Kun tämä elävä lapsi alkoi menettää tajuntansa, huusin kun hyeena, enkä edes heti tajunnut soittaa ambulanssia. Se voimattomuuden, haavoittuneisuuden ja se järjen menettämisen tunne oli aivan ylitsevyöryvä.

Onneksi mies pysyi järjissään, niin se soitti sitten ambulanssin paikalle. Täpärä oli tilanne, mutta onneksi tuo meidän pikkuinen on vielä elossa ja voi hyvin nyt.

Olet kokenut tosi kovia viime aikoina. Enkä sano sitä, etteikö välttämättä mitään hätää olisi.

Itse koin keskiraskauden keskenmenon ja heti perään elävä lapseni oli lähellä kuolemaa. Kun tämä elävä lapsi alkoi menettää tajuntansa, huusin kun hyeena, enkä edes heti tajunnut soittaa ambulanssia. Se voimattomuuden, haavoittuneisuuden ja se järjen menettämisen tunne oli aivan ylitsevyöryvä.

Onneksi mies pysyi järjissään, niin se soitti sitten ambulanssin paikalle. Täpärä oli tilanne, mutta onneksi tuo meidän pikkuinen on vielä elossa ja voi hyvin nyt.

Luulen,että mäkin menisin ihan shokkiin. :(
Onneksi teile kävin hyvin.:hug:
Saako kysyä mikä oli?

Alkuperäinen kirjoittaja Lääkäri;26952912:
Niskan imusolmukkeet suurentuvat usein esim päänahan infektion seurauksena, jos siellä on öttiäisen purema, jokamtulehtunut, tai sitten tulehtunutta atooppista ihotumaa. Toinen syy noille on tietysti nielutulehdukset.

No tuota ihottumaa on myös päänahassa.
Olen antanut öiksi Ataraxia kääkärin ohjeen mukaan,mutta tyttö raapii silti. :(

Tietenkään ei voi mitään varmaksi sanoa täällä, mutta lapsilla imusolmukkeet saattavat hyvin pienestäkin jäädä kuukausiksi turvonneiksi. Ei siis välttämättä kerro mistään vakavasta. Toki lääkäriin kannattaa mennä jos vaivaa.

Noissa iho-oireisissa allergioissa on sellainen hankala piirre, että iho voi reagoida vasta vuorokausien viiveelläkin :/ Lisäksi tietysti ihon rauhoittuminen kestää joskus kauankin, mikä taas vaikeuttaa etsintöjä. Eli ovat joskus tosi hankalia saada kiinni kotioloissa! Toivottavasti testeissä löytyisi selkeä syyllinen. Meillä näkyi verikokeessa täysin selvästi maito, jota olinkin jo epäillyt ja mukamas poissulkenut pariinkin kertaan.

Noista imusolmukkeista en olisi huolissani, vaikka erittäin ymmärrettävistä syistä sinä olet. Toivon paljon voimia ja valoa elämääsi :flower:

Ja ihottumaan ei tarvitse olla mtn allergeeniä, ihan riittää atopia taipumus. Meilläkin ihottumat tulee ja menee, niille ei ole mtn järkevää selitystä. On vaan niin herkkä iho. Nytkin on niska ja käsitaipaat ihan auki, kudosnestettä tihkuvat.

Ja tosiaan, ne imusolmarit reagoi noihin allergia/ihottuma juttuihin: just tunnustelin pojan niskan/kaulan/takaraivon..herneitä nuljuu useita.

Yhteistyössä