Mua pelottaa etten saa jatkaa töissäni, koeaika siis menossa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt purkautuu..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt purkautuu..

Vieras
Okei, olen ollut vasta vajaa 2 viikkoa uudessa työssäni ja mua pelottaa ihan kauheasti etten saisi jatkaa sielä! Paljon paljon uutta opittavaa ja muistettavaa ja eilenkin pomo kyseli että pärjäänkö omasta mielestäni yksin kiireaikana, koska yksin on pärjättävä. Siis siihen sävyyn ettei ole aivan varma minun pärjäämisistäni :/ Sanoin suoraan että uskon pärjääväni, mutta on asioita joita on vielä opeteltavana. Minulla on koeaika 4 kk ja jotenkin se tuntuu kaaaauhean pitkältä ajalta ja pelottavalta, koska sinä aikana minut voidaan vain tups tiputtaa pois :( Muutenkin pomolla on ihnottavan ylimielinen asenne minua kohtaan, arvioi kokoajan tekemisiäni ja sehän aiheuttaa minulle entistä enemmän stressiä!

Anteeksi juu, siis korjaan vielä että tämä minun pomo on vain minun esimieheni, suuripomo ei ole tällä työpaikalla, mutta käy aina aika ajoin sielä. suuripomo on aivan älyttömän ihana ja herttainen ihminen, esimies vähän k*rpä...

Mulle sanottiin suunnilleen samallalailla yhdessä työpaikassa. Työkaverit oli paikassa ihan hirveitä, joka varmasti vaikutti mun suoriutumiseen. Työpaikka ei ollut mulle kovin tärkeä (ja todellakin oli väliaikainen), joten pari kertaa tiuskasin työ"kavereille" takasin ja paskaahan siitä sitten tuli niskaan.. Ensimmäisen viikonlopun jälkeen jonka olin yksin tuli sitten pomoltakin kehuja, ettei ole mitään moitittavaa. Mun suoriutumiseen vaikuttaa ihan hirveästi työpaikan yleinen ilmapiiri.

Itse jouduin kerran lähtemään viikkoa ennen koeaikaa mutta tämä yritys on muutenkin ollut tapetilla kyseenalaisten irtisanomisten takia. Tein työni hyvin tunnollisesti ja hyvin. Pomolla oli vielä pokkaa sanoa ennen irtisanomista että olet ollut voimavara ja hyvä työntekijä, kiitos viimeisestä 4 kuukaudesta.

Anyway, pointti on se ettet voi koskaan tietää. Voit oikeasti vain tehdä työsi hyvin, pitää mölyt mahassa ja toivoa. Useimmat ovat onneksi kuitenkin aika "eettisesti korrekteja" ihmisiä/yrityksiä joten jos ei ole hyvin painavaa syytä (kustannussäästöt) ym. niin harvemmin ne potkivat ihmisiä ulos pelkästään sen takia että naamavärkki ei miellytä. Ja jos tuntuu että pomosi on ihan k***pää niin etsi ihmeessä muita töitä. Ei kukaan jaksa tehdä pitkään töitä jos ne ihmiset joiden pitäisi nimenomaan motivoida ja kannustaa työhön, kohtelevat epäreilusti. Tsemppiä!

Itse satuin tälläiseen paskafirmaa, minkäs teet.. Siellä oma lähiesimieheni ei pitänyt minusta lainkaan ja kuultuaan että olin saanut keskenmenon (eli että yritimme lasta), hän kanteli tämän ylemmälle taholle ja sain lähteä. Tämä on siis ihan varmaa tietoa. Typerä kun meni sen vielä myöntämään.

Nyt kivassa työssä ja jouluna jäämässä ä-lomalle :)

Mä tiedän että tämä työpaikka tarvitsee kipeästi työntekijän, joka olen ollut minä, työpaikka joutuisi todelliseen kuseen jos nyt laittaisivat minut pois, koska joutuisivat taas etsimään uutta työntekijää ja kouluttamaan alusta. Minä teen työni tunnollisesti ja kunnollisesti, eismiehellä on vaan eritapoja tehdä asioita kuin minulla, joten siitä saattaa huomauttaa. Olen siis töissä ravintola-alalla ja vaikkapa lounasaikana pidän tärkeämpänä sitä että ihmiset saavat ruoan naamansa eteen kuin se että ei ole paljon tiskiä. Tiskiä pystyy purkamaan pikkuhiljaa, kun taas ihmiset eivät pysty/jaksa odottaa ruokaansa kauaa. Heilläkin kun on yleensä vain se 20 minuutin ruokatauko. Muutama päivä sitten kun olin töissä, tuli esimieheni seisoskelemaan taakseni ( esimiehellä ei ollut oikeasti alkanut vielä työpävä ) ja tunki kokoajan väliin, joten menin ajatuksissani aivan sekaisin :/ Ymmärrän että voi kokeilla kuinka pysyn kärryillä häslingissä, mutta jos tulee minun ja kassakoneen väliin säätämään omiaan niin se sekoittaa kenet tahansa! Sitten alkoi "auttamaan" minua, mutta en olisi tarvinnut apua, ja ehkä siitä sitten sai sellaisen käsityksen etten ehkä pärjäisi yksin..

Mut tiedättekö kun tulee sellainen olo että on aivan surkea työntekijä vaikka todellakin parhaansa yrittää!! Haluan että minulle sanotaan suoraan asioista koska en kestä sitten sellaista selän takana kyräilyä, jota edellisessä työpaikassa oli. Ja jos sanotaan suoraan, niin silloin pystyy myös vaikuttaa omiin tekemisiin ja korjata virheitä, ei sitä tiedä että tekeekö jonkun aivan väärin jos ei kukaan sano ja selän takana kyräillään... Onneksi kaikki muut työntekijät ovat ihania ja tykkään heistä paljon paljon, esimies vähän aiheuttaa stressiä ja nostattaa pulssia :/ Eikä sellainenkaan ole kiva!

Yhteistyössä