Mua on aina ihmetyttänyt yksi asia amerikkalaisessa arkkitehtuurissa!

Ei edes ne ökyjen talot ole samaa luokkaa kuin täällä. Ei heidän tarvitse tehdä taloista niin paksu elementtisiä kuin täälä pohjolassa, jos jossain hurrikaani alueellakin ois oikeesti kunnon taloja niin ei ne kaikki menis ehkä ihan latanaks

Miettikääs miten ne muuten esim jossain hurjassa rempassa sais noita taloja kyhättyä alusta alkaen viikossa, ihan sontaa on niiden laatustandardit meidän vastaaviin verrattuina :/

Ja kun katsoo jotain jenkkiremppaohjelmaa, niin kaakelit vedetään suoraan vaneriin, ilman vesieristyksiä..sun muuta soopaa! nimim. - Samaa ajatellut!!!

no täällähän pienessä tuulenpuuskassa lapset leikkii hiekkalaatikolla ku siellä samassa tuulessa lentää jo katto pään päältä ...no meni vähä yli mut suurinpiirtein :D :D :D

Niin siitä tuulesta puheen ollen, siellähän on järjettömiä trombejakin, joita ei kyllä suomen talotkaan kestäisi. Ja muutenkin varmaan napakampia myrskyjä, joten jo se olisi syy rakentaa entistä kestävimpiä taloja?
Ja mitä noihin väliseiniin tulee, luulisi jenkkien itseäänkin ärsyttävän jos väliseinät ratkeisi pienemmästäkin kolauksesta ja tekisivät edes vähän parempia... |O
Tuota jenkkilän remppakulttuuria en tiennytkään, ilmankos ohjelman nimi on Hurja remontti... vai mikä se oli :laugh: :laugh:

Mitä minä olen kattonut remppaohjelmia jenkkilästä niin pahvia ovat. Saattaa olla runko ilman eristeitä ja ohut vaneri sisäpuolella. Perheriita tulee niin emäntä viskaa lautasen seinästä läpi:-)

Ei suomessakaan kaikki väliseinät betonia ole. Meillä oli yhdessä vuokra-asunnossa laitettu vaatekaapit kiinni vaneriseinään, toisessa asunnossa keittiön kaapit vaneriseinään, ja kolmannessa asunnossa meni ovenkahva seinästä läpi, ku ovi avattiin vauhdilla...

mie oon ihmetelly kylä samaa ja toinen on sitte se huoneiden lukumäärä suhteessa neliöihin.. siis ne on jotenkin ihan älyttömiä ne niiden asuntojen suunnittelut

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Ei suomessakaan kaikki väliseinät betonia ole. Meillä oli yhdessä vuokra-asunnossa laitettu vaatekaapit kiinni vaneriseinään, toisessa asunnossa keittiön kaapit vaneriseinään, ja kolmannessa asunnossa meni ovenkahva seinästä läpi, ku ovi avattiin vauhdilla...

mie oon törmänny betoniseiniin ja stten kipsilevyseiniin.. kuitenkin niin että esim kahden asunnon välinen seinä on ollut kummaltakin puolelta kaksinkertainen kipsilevy ja välissä vielä eristevillat..

Uusimmat

Yhteistyössä