Mua nolottaa ja vähän ärsyttääkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jonteri

Jäsen
01.10.2006
303
0
16
Sain uuden työpaikan, jossa oon ollu nyt reilun kuukauden. Tytöt aloitti samalla pph:lla, vaikka ovatkin nyt pph:n sairasloman takia ryhmiksessä. No, meidän lapsilla ei oo viel ollu yhtään lääkekuuria, ehkä osittain siks että olivat kotihoidossa. Nyt tämän reilun kuukauden aikana ovatkin olleet kuumeessa ja flunssassa vähän väliä. Eivät oikeestaan ehdi parantua kunnolla kun alkaa uusiks. Ei onneks viel mitään korvatulehduksia tms ole tullut. Mä oon kuitenki "joutunu" oleen poissa töistä nyt jo kolme kertaa (yht 5 pv) , ja tänään kun ilmotin pomolle että tytöt ei parantuneet vkl aikana, niin se oli aivan kypsä.

Se sanoo kyllä ymmärtävänsä että kun lapset on menny hoitoon, ni sairastelevat varmaan koko syksyn, mut sit kun oon pois töistä, niin se on TODELLA tympee. Ja kun oon menny takas saikun jälkeen, se on laittanu mut "paskahommiin"...

Se ei varmaan ymmärrä että musta on tosi noloa soittaa etten pääse töihin. Mulle tulee ihan luuseri olo, vaikkei pitäiskään. Olis paljon helpompaa olla pois töistä oman sairauden takia, inhottaa kun lapset on kipeenä, ja sit se vinoilu että " ai sä oot taas töissä, ihan hyvältä näytät"...no varmaan näytään joo, kun EN ITE OLLU KIPEE :kieh: :kieh:

Lisään viel että mies oli yhden päivän lasten kanssa saikulla, mut sillä on tuntipalkka ja mulla taas normaalipalkka tulee vaikka oisin saikulla, joten taloudellisesti mun kannattaa jäädä näissä tapauksissa kotiin..

Onko teidän muiden esimiehet nuivia kun ootte lasten takia pois...?

Alkuperäinen kirjoittaja Jonteri:
Sain uuden työpaikan, jossa oon ollu nyt reilun kuukauden. Tytöt aloitti samalla pph:lla, vaikka ovatkin nyt pph:n sairasloman takia ryhmiksessä. No, meidän lapsilla ei oo viel ollu yhtään lääkekuuria, ehkä osittain siks että olivat kotihoidossa. Nyt tämän reilun kuukauden aikana ovatkin olleet kuumeessa ja flunssassa vähän väliä. Eivät oikeestaan ehdi parantua kunnolla kun alkaa uusiks. Ei onneks viel mitään korvatulehduksia tms ole tullut. Mä oon kuitenki "joutunu" oleen poissa töistä nyt jo kolme kertaa (yht 5 pv) , ja tänään kun ilmotin pomolle että tytöt ei parantuneet vkl aikana, niin se oli aivan kypsä.

Se sanoo kyllä ymmärtävänsä että kun lapset on menny hoitoon, ni sairastelevat varmaan koko syksyn, mut sit kun oon pois töistä, niin se on TODELLA tympee. Ja kun oon menny takas saikun jälkeen, se on laittanu mut "paskahommiin"...

Se ei varmaan ymmärrä että musta on tosi noloa soittaa etten pääse töihin. Mulle tulee ihan luuseri olo, vaikkei pitäiskään. Olis paljon helpompaa olla pois töistä oman sairauden takia, inhottaa kun lapset on kipeenä, ja sit se vinoilu että " ai sä oot taas töissä, ihan hyvältä näytät"...no varmaan näytään joo, kun EN ITE OLLU KIPEE :kieh: :kieh:

Lisään viel että mies oli yhden päivän lasten kanssa saikulla, mut sillä on tuntipalkka ja mulla taas normaalipalkka tulee vaikka oisin saikulla, joten taloudellisesti mun kannattaa jäädä näissä tapauksissa kotiin..

Onko teidän muiden esimiehet nuivia kun ootte lasten takia pois...?

Samalla tavalla tuntipalkkalaiset saavat sairausajan korvauksen...

Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Saahan mieheskin palkan kun on pois vaikka tuntipalkalla onkin.
Vuorotelkaa niin on reilua kaikkia kohtaan.

Saa, juu, mut huomattavasti huonompaa kuin muuten, nille maksetaan urakka- lisää, ja sekin tulee työtuntien perusteella. Talvella on eri asia, kun hänellä on joka tapauksessa vain normaali tuntipalkka. Mun työnantaja kyllä tietää asian. Me ollaan kuitenki pienituloisia, eikä oo varaa pelkän reiluuden takia menettää tuloja.

Alkuperäinen kirjoittaja Ette:
te välillä saisi esimerkiksi isovanhempia hoitamaan lapsia, kun ovat kipeitä?

Miehen vanhemmat ei asu Suomessa, mun vanhemmilla on molemmilla päivätyö, eivätkä oo valmiita oleen meidän lasten takia pois. Eipä ne juurikaan ota tyttöjä muutenkaan... vanhemman kanssa ovat kyl olleet jonkin verran, mut nuoremman kanssa ei vielä... Meillä on aika huono tämä lähipiiri :(

sellasia ne työnantajat on. Juttele sen pomon kanssa ihan silmästä silmään,ja sano,että sua harmittaa olla työstä pois, kun lapset sairastaa. Ja ymmärrät kyllä työnantajan näkökulman asiaan. Itse ainakin ymmärrän. Suomessa työnantajan asema on kanssa aika kallis, muihin euroopan maihin verrattuna. Monenlaista pakollista maksua työntekijästä tulee, ei pelkästään se palkka.

Mutta se saikku on kyllä työntekijän oikeus. Silloin kun ollaan kipeenä, niin ollaan. Ei ite voi mennä kipeenä töihin, eikä lapsi hoitoon sairaana.

Pää pystyyn, ja etiäpäin sano mummo lumessa!!

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Tottakai sairastelevat alituiseen, kun eivät ole saaneet altistuksia aiemmin, etkä anna heidän parantua kunnolla.
Suosittelen Rela-tippojen käyttöä! :attn:

:ashamed:

Tätä mä just tarkotan, on tosi noloa olla pois jos lapsi ei oo "ihan sängypohjalla", ja sit tulee vietyä liian aikasin hoitopaikkaan :|

Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Mutta varmasti ap. työnantajaa harmittaa kun vielä tietää miksi ap. on pois.
Mies voisi olla pois mutta näin ei ole että saavat paremmin rahaa.

Mä ilmotin kyllä omassa työpaikassani kun työpaikkaa hain, että talviaikaan mies voi hoitaa lapset jos ovat kipeenä, mut kesäaikaan se oon minä.

Yhteistyössä