Mua mollataan jatkuvasti siitä, että näytän muka niin paljon vanhemmalta. Se loukkaa. Apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 88
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
8

88

Vieras
Etenkin siis oma äitini lähes aina kun tapaamme muistaa muistuttaa siitä, miten olen ikäiseksi hänen mielestään niin vanhan näköinen. Esim. "eipä kyllä uskoisi, että tuo sirpa/leena/riitta/maija jne on jo yli kolmekymppinen ja näyttää niin paljon sua nuoremmalta".

Tai esim. sanomalla "joo se Pirjo on saman ikäinen,kuin sinä, mutta näyttää kyllä niin paljon nuoremmalta".

Olen siis 24-vuotias ja kolmekymppiset näyttävät nuoremmalta, kuin minä.
En pidä kolmekymppisiä vanhoina, mutta koen nuo kommentit loukkauksena ja sellaisina, että ne ovat negatiivisia kommentteja ulkonäöstäni.

Olen terve, elän terveellisesti, minulla on pitkät paksut hiukset ja pukeudun, kuten parikymppiset. Joten MINKÄ MINÄ SILLE VOIN, jos näytän vanhemmalta...
;/

Minäkin näytin nuorempana ikäistäni vanhemmalta, mutta nyt hieman yli 30-vuotiaana näytän monia ikäisiäni 10 vuotta nuoremmalta. Anna typerysten siis jäkättää, terveellisten elämäntapojen vuoksi näytät varmaan 10 vuoden päästä ikäistäni nuoremmalta. Aika näyttää jos kuulut niihin onnekkaisiin, jotka näyttävät nuorena ikäistään vanhemmalta, mutta ikääntyvät hitaasti ja kauniisti.

Miksi koet nämä asiat loukkaavina, tai negatiivisina? Ei kypsästä ulkonäöstä voi haittaa olla. Älä ajattele itseäsi "vanhan" näköisenä. Jos ajattelet olevasi "vanha", todennäköisesti ajattelet itsesi harmaana, kulahtaneena.. - Ja alat kohta tuntea olevasi tällainen vääristymä.

Ole ylpeä itsestäsi, ja nosta se leuka rinnuksista irti. Ei muiden mielipiteillä ole väliä, vaan sillä miten itsesi näet ja tunnet. Vain se on loppupeleissä murehtimisen arvoista, jos et ole sinut itsesi kanssa.

Terveisiä ikätoverilta, jota väitetään 15-vuotiaaksi ulkonäöllisesti :stick:

Minusta ongelma tuossa ei ole sinun ulkonäkösi, vaan äitisi. Hän ei vissiin ole ihan normaali. Varmasti ei ole ainoa asia mistä sanoo. Kuulostaa, että teillä on sellaiset perinteiset äidin ja tyttären välit, kun toisella ei ole kaikki kotona. Tähän yleensä auttaa välien selkeä viilentäminen, mikä auttaa henkisesti erottautumisessa.

Äitini on kyllä ihana ihminen monella tapaa. Hänellä on tosi huono itsetunto itsellään ja varmaan se itsetunnon heikkous peilautuu näin. Olen hänen lapsi ja koska hän ei pidä itseään minkään arvoisena, niin mussakin täytyy olla jotain vikaa, koska olen hänen jälkikasvuaan.

Silti tuo vertailu ja arvostelu on kamalaa, kun en sille tosiaan voi itse mitään.

En usko, että äitisi itsetunnolle voi tehdä mitään ja itsetunnon heikkous ei oikeuta tuollaista kohtelua. Jos teillä on kovin tiivit välit, niin ehkä niitä olisi syytä nyt tosiaan viilentää. Olisi helpompi olla itseensä tyytyväinen, kun joku ei ole koko ajan kommentoimassa.

Yhteistyössä