Mua Kiinnostaisi siivousapu lisätienistinä

  • Viestiketjun aloittaja Harmaa Hiiri
  • Ensimmäinen viesti
Harmaa Hiiri
Mitä kautta kannattaa etsiä töitä jos halaa esim tarjota siivousapua?
Olen 24 v tyttö ja normaalissa työelämässä, mutta haluaisin hieman lisää ansiota lainanmaksua varten....

Siivoustyö olisi helppoja ja tykkään siitä, mutta mitä kautta voisi sitä tarjota, ilmoitustaululla, lehdissa vai miten? En haluaisi kuitenkaan tarjouksia ns örveltäjiltä joiden kämpissä menisi pari viikkoa siivotessa :)

Tarkoitus olisi joskus marraskuun aikoihin aloittaa kun muutan helsinkiin.
Ja paljonkohan voisi tunnilta pyytää, tai esim 4h siivouksesta?

Olen kyllä katsellut netistäkin siivousfirmojen työilmoituksia mutta kun on toinen työ, niin monesti ajat eivät sovi yksiin.
 
mitenkäs meinaat verot maksaa? entäpä onks sulla y-tunnus, meinaa jos verottaja saa tietää niin huh.. lehdet, ilmoitustaulut yms. on oivallisia paikkoja, ehkäpä myös neuvolatkin
 
Miten jos tekisit ilmoituksia suoraan esim. postilaatikoihin?

Mutta ota huomioon, et jos aiot siitä rahaa saada, yleensä ihmiset olettaa, että sulla on oma toiminimi ja lähetät niille laskun = hoidat itse verosi ja he saavat kuitin, jolla saa kotitalousvähennyksen.
 
ääliö
Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
mitenkäs meinaat verot maksaa? entäpä onks sulla y-tunnus, meinaa jos verottaja saa tietää niin huh.. lehdet, ilmoitustaulut yms. on oivallisia paikkoja, ehkäpä myös neuvolatkin
sivutuloverokortti on tätä varten

 
Alkuperäinen kirjoittaja ääliö:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
mitenkäs meinaat verot maksaa? entäpä onks sulla y-tunnus, meinaa jos verottaja saa tietää niin huh.. lehdet, ilmoitustaulut yms. on oivallisia paikkoja, ehkäpä myös neuvolatkin
sivutuloverokortti on tätä varten

En ole jaanuska, mut pakko vastata.
Harva yksityinen ihminen on valmis alkamaan siihen urakkaan, että maksaa ne verot sen työntekijän puolesta (siis se vaatii sitä yksityistä palkkaamaan sen työntekijän työsuhteeseen ja siitä tulee omat kulunsa sille työnantajalle).

Siksi nykyisin on niin yleistä, että jokaisella on vähintään se toiminimi ja porukka saa vain laskun, jonka maksaa ja that's it. Hoitakoon se työntekijä itse omat eläkemaksunsa ja veronsa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kokeile tuttavia/vanhempien tuttavia aluksi. Sitähän voi sanoa taskurahan metsästykseksi eikä palkaksi..
Mut silläkään ei välttämättä pitkälle pötki just sitä varten, et aika monet nykyisin tietää ja käyttää kotitalousvähennyksiä. ...siis niistä, jotka siivousapua käyttää. :) Ja sitä taas ei saa, jos ei tee hommaa ihan virallisesti ja tekijällä ole y-tunnuksia..

Itse en palkkais ketään hommaan pimeesti, koska se tulee monesti jopa halvemmaksi ihan virallisesti tuon kotitalousvähennyksen ansiosta. :)
 
ääliö
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja ääliö:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
mitenkäs meinaat verot maksaa? entäpä onks sulla y-tunnus, meinaa jos verottaja saa tietää niin huh.. lehdet, ilmoitustaulut yms. on oivallisia paikkoja, ehkäpä myös neuvolatkin
sivutuloverokortti on tätä varten

En ole jaanuska, mut pakko vastata.
Harva yksityinen ihminen on valmis alkamaan siihen urakkaan, että maksaa ne verot sen työntekijän puolesta (siis se vaatii sitä yksityistä palkkaamaan sen työntekijän työsuhteeseen ja siitä tulee omat kulunsa sille työnantajalle).

Siksi nykyisin on niin yleistä, että jokaisella on vähintään se toiminimi ja porukka saa vain laskun, jonka maksaa ja that's it. Hoitakoon se työntekijä itse omat eläkemaksunsa ja veronsa.
itse asiassa nykypäivänä on yksityisen ihmisen helppo palkata työvoimaa, juuri esim. siivousapua.
palkkasumma jos jää pieneksi ei tarvitse tilittää muuta kuin vero ja sotu.
ei siihen mitään työsuhdetta tarvitse. nämä palkat kuuluvat sitten myös kotitalousvähennykseen.
ja tosiaan, toiminimen perustaminen on helppoa myös.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ääliö:
itse asiassa nykypäivänä on yksityisen ihmisen helppo palkata työvoimaa, juuri esim. siivousapua.
palkkasumma jos jää pieneksi ei tarvitse tilittää muuta kuin vero ja sotu.
ei siihen mitään työsuhdetta tarvitse. nämä palkat kuuluvat sitten myös kotitalousvähennykseen.
ja tosiaan, toiminimen perustaminen on helppoa myös.
Hmm.. mielenkiintoista. Viimeksi, kun tarkistin, se ei ihan noin ollut. ...mutta jospa sitten on muuttunut. Joka tapauksessa väitän, että ihmiset ennemmin palkkaa semmoisen, joka lähettää vain laskun kuin semmoisen, josta tarvii mitään sen kummempaa tehdä. Tilittää yhtään mitään. Sen laskun kun maksaa samalla kuin vaikka sähkölaskun. :)

Mut mites on jos tekee sivutuloverokortilla? Meneekö enemmän veroa kuin jos tekee hommia friikkuna toiminimellä? Ja niitä sivutuloverokortteja ei taida saada monistella, jos useammalla aikoo käydä siivoilemassa?
 
Kaikista helpoin tapa on ottaa ittelleen toiminimi, näin ollen saa sit kulut verotukseen sekä siivousaineista yms. sekä laskutusohjelmistakin. Eikä kellään ole sitten ns. nokakoputtamista asiaa ja on täydellisesti laillista hommaa, sekä moni mielellään ottaa jos on ko. hnekilöllä y-tunnus.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja ääliö:
itse asiassa nykypäivänä on yksityisen ihmisen helppo palkata työvoimaa, juuri esim. siivousapua.
palkkasumma jos jää pieneksi ei tarvitse tilittää muuta kuin vero ja sotu.
ei siihen mitään työsuhdetta tarvitse. nämä palkat kuuluvat sitten myös kotitalousvähennykseen.
ja tosiaan, toiminimen perustaminen on helppoa myös.
Hmm.. mielenkiintoista. Viimeksi, kun tarkistin, se ei ihan noin ollut. ...mutta jospa sitten on muuttunut. Joka tapauksessa väitän, että ihmiset ennemmin palkkaa semmoisen, joka lähettää vain laskun kuin semmoisen, josta tarvii mitään sen kummempaa tehdä. Tilittää yhtään mitään. Sen laskun kun maksaa samalla kuin vaikka sähkölaskun. :)

Mut mites on jos tekee sivutuloverokortilla? Meneekö enemmän veroa kuin jos tekee hommia friikkuna toiminimellä? Ja niitä sivutuloverokortteja ei taida saada monistella, jos useammalla aikoo käydä siivoilemassa?
Eikö sivutuloverokortin nimenomaan saa monistaa?
 
Jos ei oo pakko olla kotien siivousta niin katsele ympärilles jos vaikka jossain lähistöllä olis alkamassa isompaa rakennustyömaata (esim tienrakennus) Selvitä mikä firma rakentaa ja ota sinne yhteyttä. Usein noissa tarvitaan työmaa toimiston siivousta. Kerran viikossa käyt imuroimassa ja pyyhkimässä pintoja yms. Ei tarvi perustaa omaa toiminimeä kun pääset firman listoille.
Ite tein tollasta jonkun aikaa hoitovapaalla. Paikan löysin tosin sukulaissuhteilla mut eipä sitä hommaa ihan mua varten tehty, eli joku siihen olis palkattu joka tapauksessa.
 

Yhteistyössä