Mua kauhistuttaa ajatus että törmäisin joskus jossain palstamammaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja metsäläiskansaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

metsäläiskansaa

Vieras
Onko kenenkään muun ihmiskuva romahtanut näiden nettipalstojen seurauksena?

Esimerkiksi:

Mä luulin että asiat hoituu puhumalla. Että jos tulee jotain epäselvää, naapuri soittaa ovikelloa ja kysyy. Että lapsen kaverien vanhemmat ottavat yhteyttä jos jokin mietityttää. Että junassa mummo huomauttaa ystävällisesti jos lapsen käytös häiritsee.

Mutta oonkin tajunnut täällä että eihän ihmiset uskallakaan lähestyä ketään vierasta! Tai edes puolituttua! Tai että annetaan vitutuskäyrän nousta niin korkealle että seurauksena on vain suora räjähdys tai kosto, sen sijaan että lähestyttäisiin kohteliaasti ja rakentavassa hengessä.

Että jos mun lapseni taskuun jää hiekkikseltä kaverin lelu, jos meidän koira haukkuu kun me ollaan pois kotoa, jos naapurin lapsen hiha tahriutuu maaliin meidän aidasta, jos meidän grillauskäryt häiritsevät viereisen asunnon mummelia... että ei ne välttämättä koskaan kerro mulle mikä niitä riepoo! Että korkeintaan valittavat selän takana muille, tai jättävät palauttamatta väärään laatikkoon jaetut postit meille, tai kieltävät lastaan leikkimästä meidän tytön kanssa, tai yksinkertaisesti vaan alkavat näyttää vittuuntunutta naamaa kertomatta ikinä syytä siihen!

Enkä silti mitenkään voi uskoa että meidän naapurit tai meidän tytön kaverien perheet olisiva tällaisia kyräilijöitä!

Vai ovatko ne sittenkin?

Alkuperäinen kirjoittaja metsäläiskansaa;21988973:
Että jos mun lapseni taskuun jää hiekkikseltä kaverin lelu, jos meidän koira haukkuu kun me ollaan pois kotoa, jos naapurin lapsen hiha tahriutuu maaliin meidän aidasta, jos meidän grillauskäryt häiritsevät viereisen asunnon mummelia... että ei ne välttämättä koskaan kerro mulle mikä niitä riepoo! Että korkeintaan valittavat selän takana muille, tai jättävät palauttamatta väärään laatikkoon jaetut postit meille, tai kieltävät lastaan leikkimästä meidän tytön kanssa, tai yksinkertaisesti vaan alkavat näyttää vittuuntunutta naamaa kertomatta ikinä syytä siihen!

...Ja saat sen tietoosi korkeintaan palstalta, jonne jokainen ärsytys ja tapahtuma raportoidaan :D

Mä olen törmännyt moneenkin palstamammaan. Ihan mukavia ja normaaleja ihmisiä ovat olleet. Naapureistani ja lasteni kavereiden vanhemmista en tiedä, palstailevatko vai eivät, mutta ainakaan eivät käyttäydy mitenkään kummallisesti vaan ovat ihan tavallisia ihmisiä. Uskon muutenkin siihen, että palstalla "räjähtelevätkin" käyttäytyvät irl toisin kuin palstalla. Varsin harvoin törmää mitenkään erityisen huonosti käyttäytyviin ihmisiin, suurimmalla osalla on kuitenkin ainakin alkeelliset käytöstavat.

Mua inhottaa se, että tosielämässä ihan palstailusta riippumatta on liikaa niitä kyttääjiä jotka ei kehtaa tulla mistään epäilyistään puhumaan suoraan koska sitähän voi vaikka leimautua, vaan parempi vaihtoehto on soittaa suoraan sossuun ja tehdä lastensuojeluilmoitus. Täällä siihen samaan ilmiöön törmää ihan liian usein, kuvitellaan ettei siitä voi olla kuin hyötyä, koska saavat apua jos sitä tarvitsevat jne., mutta ei lainkaan huomioida niitä haittapuolia mitä ihan kunnolliselle perheelle saati sitten lastensuojelun työntekijöille turhista ilmoituksista tulee.

Ja sitten lisäksi kaikki tuo mitä ap luetteli :)

[QUOTE="muu";21989158]Tätä kannattaa lukea suodattimella :saint: kakkasuodattimella ;) ei irl oo oikeesti tällasta - eihän :O[/QUOTE]

On, mutta onneksi tosielämässä kaverinsa pystyy valitsemaan, ei tarvitse ihan jokaisen hullun kanssa olla tekemisissä. Täällä niitä ei pysty karsimaan..

Yhteistyössä