Mua jotenkin hävettää ja säälittää ihmiset, jotka

• Viestiketjun aloittaja sanna
  • Ensimmäinen viesti
sanna
elää pitkään yhteiskunnan tuella. Ymmärrän, jos joutuu työttömäksi, eikä kertakaikkiaan rahat riitä ja tarvitsee tilapäistä apua. Mutta sitten on niitä jotka vuositolkulla hakevat toimeentulotukea yms. Eivät edes hae töitä ja muiden verorahoilla hoitavat lapsensa kotona. Sitten täällä moralisoivat äitejä, jotka ovat töissä ja vievät lapset hoitoon. Kaikilla ei vai moraali anna periksi kasvattaa lapsia toisten rahoilla, joten pakko mennä töihin.

-
Alkuperäinen kirjoittaja Alli Huuppa:
Siis sulla on joko liikaa vapaa-aikaa tai sitten sä vaan yksinkertaisesti olet vinksahtanut ja säälittävä noine aloituksinesi. :/
no sun vastaus outo vasta onkin, eihän ap puhunut niistä jotka esim. tahtomattaan joutuu työttömäksi.

Rukoilijasirkka
Onpas jotenkin outoa, että joku häpeää niinkuin toisten puolesta... :eek: Siis koska onhan se nyt outoa hävetä sellaista, johon ei itsellä ole mitään osaa...

Jaahas...mä en ainakaan ole täällä palstalla törmännyt sun kuvailemiin ihmisiin. Vai väitätkö sä että kaikki jotka "moralisoivat" työssäkäyviä äitejä (lue: kaikki jotka hoitavat lapsensa kotona 3-vuotiaaksi) ovat sossupummeja?
:LOL: :kieh: Sori mutta sä oot vähän...

Juu, mua säälittää ja suututtaa ihan sama. Mutta täällä ei missään nimessä saa puhua siitä. Palstalaisten mukaan on täysin okei lisääntyä holtittomasti ja lusmuta kotona vuosikaupalla vailla aikomustakaan tehdä töitä oman ja lastensa elatuksen eteen - itse asiassa se on jopa suositeltavaa, paljon pahempi ratkaisu on viedä lapset hoitoon ja mennä töihin.

--
Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
Juu, mua säälittää ja suututtaa ihan sama. Mutta täällä ei missään nimessä saa puhua siitä. Palstalaisten mukaan on täysin okei lisääntyä holtittomasti ja lusmuta kotona vuosikaupalla vailla aikomustakaan tehdä töitä oman ja lastensa elatuksen eteen - itse asiassa se on jopa suositeltavaa, paljon pahempi ratkaisu on viedä lapset hoitoon ja mennä töihin.
näinpä... :p

Töissä olen itse
Mitä sitten? Onpahan meille työssäkäyville enemmän työpaikkaja. No joo vähän tyhmästi sanottu, mutta mulla ei vois vähempää kiinnostaa vaikka joku eläis koko elämänsä sossunrahoilla. Ne ei oo multa pois, ne ei oo mun palkasta pois, ei oo miehen palkasta pois. Ei millään tavalla mun elämästä pois. Joten mikä sua nyppii?

Alkuperäinen kirjoittaja Töissä olen itse:
Mitä sitten? Onpahan meille työssäkäyville enemmän työpaikkaja. No joo vähän tyhmästi sanottu, mutta mulla ei vois vähempää kiinnostaa vaikka joku eläis koko elämänsä sossunrahoilla. Ne ei oo multa pois, ne ei oo mun palkasta pois, ei oo miehen palkasta pois. Ei millään tavalla mun elämästä pois. Joten mikä sua nyppii?
No mun maksamilla verorahoilla ainakin olis ihan h-vetin paljon parempaakin käyttöä kuin elättää persausta homeessa kotina makaavia loisia.

juu-u
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlanka:
Kuulunko mä tähän joukkoon, kun jäin etenevän neurologisen sairauteni vuoksi eläkkeelle 39-vuotiaana? Mielelläni olisin terve ja työelämässä, mutta ei multa kysytty...
mä luulen että ap tarkoitta ihan eri porukkaa. sairaudelle ei kukaan voi mitään mutta tahalliselle loisimiselle voi. jos ei oo varaa olla kotona lasten kanssa ilman sossunavustusta niin menkää ihmiset töihin. olen samaa mieltä. satunnaiselle rahattomuudelle ei voi mitään mutta sille voi että tekee lapsia sen verran että on ne varaa itse elättääkkin eikä vuosi tolkulla pummata rahaa soskusta kun ei ole rahaa elämiseen.

vieras
ei sitä niin vaan mennä!!pitää olla kokemusta!itselläni 6 lasta.en ole kertaakaan hakenut soskusta rahaa.aina olen pärjännyt ilman soskuja.vanhin lapseni nyt 20 v ja on ollut ihanaa kun olen saanut olla lasten kanssa kotona!Aina riittänyt rahat lasten harrastuksiin ym laskuihin ..ei onneksi mene meid perheessämme viinaan ,tupakkiin eikä sellaisiin ylimääräisiin raahaa.Syömme paljon vihanneksia ,hedelmiä ,marjoja,SIENIÄ... ja kaikkee terveellistä.lapset alkaa olla jo isompia,lähden koulutukseen nyt.en voi sanoa että olisi ollut huono elämä,päinvastoin .ja miehen kanssa oltu yhdessä kohta 21,5 vuotta,eli pennusta asti.ja olemme onnellisia!rakkautta lapsillekkin riittää vaikkei rahaa ole paljoa.Halit kaikille!.

sama
No mun maksamilla verorahoilla ainakin olis ihan h-vetin paljon parempaakin käyttöä kuin elättää persausta homeessa kotina makaavia loisia.
No sun pitää varmaan sitten soittaa jollekkin ylemmälle johtajalle ja sanoa että just sun rahat sit laitetaan johonkin muuhun?

minna
minua myös suorastaan vituttaa ne, jotka tarkkaan laskee, että lapsia syntyy kolmen vuoden välein, ettei vaan tarvitse mennä töihin. Ja että tehdään lapsi vaan sen takia, ettei haluta mennä töihin. Näitä muuten on yllättävän paljon.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
minua myös suorastaan vituttaa ne, jotka tarkkaan laskee, että lapsia syntyy kolmen vuoden välein, ettei vaan tarvitse mennä töihin. Ja että tehdään lapsi vaan sen takia, ettei haluta mennä töihin. Näitä muuten on yllättävän paljon.
no ei kukaan nyt lapsia rahan takia tee, paitsi ehkä sinä kun noin kierosti ajattelet

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
No, jos sossun elätti moralisoi työssäkäyviä & lapsensa hoitoon vieviä äitejä, niin sitä saakin ihmetellä :attn:
Ei se sen kummempaa ole kuin toisin päin. Ihmiset ihmettelevät niitä, jotka ovat erilaisia kuin itse.

vieras
Sinulla ei ole oikeutta valittaa jos et yritä saada aikaan muutosta.

ottaa pannuun
Niiinpä. ja sit saadaan asumistuet ja kaikki mahdolliset tuet. Me ollaan keskituloisia ja maksetaan täydet päivähoitomaksut, ei saada tukia. Kun ollaan mukamas niin hvyätuloisia ja kuitenkin se käteen jäävä summa ei päätä huimaa . Vituttaa kustantaa toisten loisiminen kotona. Ihan oiekasti, rahan tulo pitäis lopettaa tollasilta ihmisiltä joilla ei ole aikomustakaan tehdä töitä.

toinen vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no ei kukaan nyt lapsia rahan takia tee, paitsi ehkä sinä kun noin kierosti ajattelet
Mä ainakin tiedän perheitä, joissa nimenomaan laskelmoidaan lapsia syntyväksi kolmen vuoden välein. Ei tietenkään kukaan tee lapsia rahan takia, mutta ymmärrän tuon minnan pointin.

ymmärrän
Ymmärrän ap:n pointin. Elimme itse muutaman kuukauden sossun elätteinä lapsemme syntymän jälkeen, kunnes mieheni SAI töitä. En olisi missää nimessä halunnut olla sossun rahoilla, koska niillä ei paljon juhlita :D Juuri ja juuri riitti elämiseen, eikä aina siihenkään.
Tiedän tällaisia ihmisiä jotka vain naurahtavat kun heiltä kysyy töihin menosta ja ovat vihaisia jos eivät saa sossusta mielestään tarpeeksi rahaa. Ja tämän lisäksi tekevät ns pimeää rahaa. Suututtaa sellainen.

vieras
Onhan näitä, mutta itse uskon, että aika vähän. Töihin meno pitkän kotona olon jälkeen ei ole helppoa. Lapsiarjen ja työn yhdistäminen on yllättävän rankkaa, kun pyykit ja ruuanlaitot odottaa viiden jälkeen. Mutta kylläpä suurin osa sen silti tekee ja maksaa muutoinkin itse laskunsa.

Yhteistyössä