Mua ei vaan oo luotu kinkun paistamiseen :(( Tuleekohan tuosta kinkkua? hemmetin kinkkupussit!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Ensimmäisen kinkkupussin sain poltettua jo kinkkua uuniin laittaessa..ja toisen kinkkupussin kanssa taistelin varmaan 15min ja sit vaan sulloin sen uuniin.. siihenkin sain jo kinkun päälle poltettua reiän uunissa, mulla ei oo hajuakaan missä on se kulma mihin teiän reiän ja miten hemmetissä nuo kinkkupussit saa muka kiinni?? En mä ainakaan saanut mitenkään nätisti vaan sulloin koko systeemin rypyssä uuniin.. jääkö meillä nyt kinkku saamatta?

ens vuonna ostankin taas jonkun valmis kinkun tai jotain.

Kuulostaa että sulla on liian pieni pussi kinkkuun verrattuna.. tai liian iso kinkku verrattuna uuniin. Tai laitoit sen liian ylös tai jotain.. Voihan kinkun käsittääkseni paistaa ilman pussiakin. En tosin osaa antaa tarkkaa ohjetta siihen,mut periaatteessahan sen pussin tehtävä on huolehtia a)ettei kinkku kuivu (auttaiskohan tähän vesiastia uunissa?) ja b)ettei kinkun nesteet valu uunin pohjalle=uuni pysyy puhtaampana.

Mä paistan kinkun paljaaltaan ritilän päällä, heti sen alapuolella on pelti johon kaadan vettä, rasva ei pala kiinni ja on helppo puhdistaa. Rasvapuoli ylöspäin. Kun kinkku on valmis, kuorin nahan ja läskit pois, laitan kuorrutteet ja takaisin uuniin suuremmalla lämmöllä n. 15-30min. Kinkku on aina ollut mureaa, muttei kuitenkaan kuivaa.

• Tykkää
Reactions: Jaska-
Mä olen yhen ainoan kerran erehtynyt paistamaan kinkun pussissa. Omastaki mielestä helpointa on paistaa ilman pussia ritilällä ja alla uunipannu. Ja tosiaan paistamisen aikana pitää lisätä pannulle vettä. JA hyvin onnistuu.

Nyt aloin miettimään että pitäskö mun käydä koko pussi repimässä pois (ollut uunissa vasta 20min)
Mikä tuolla uunipellillä lisätyn veden tehtävä on? se että puhdistus on helppoo vai??

[QUOTE="minä";25265345]Nyt aloin miettimään että pitäskö mun käydä koko pussi repimässä pois (ollut uunissa vasta 20min)
Mikä tuolla uunipellillä lisätyn veden tehtävä on? se että puhdistus on helppoo vai??[/QUOTE]

se että sinne uuniin tulee vesihöyryä -> kinkku pysyy kosteana.

paistopussin mukana tulee yleensä sellaisia klipsejä millä se pussi suljetaan

[QUOTE="minä";25265345]Nyt aloin miettimään että pitäskö mun käydä koko pussi repimässä pois (ollut uunissa vasta 20min)
Mikä tuolla uunipellillä lisätyn veden tehtävä on? se että puhdistus on helppoo vai??[/QUOTE]

Vesi helpottaa uunipannun puhdistamista, kun ei kinkun rasva pala kiinni. JA pitää se uunia kosteana paistamisen aikana, eli periaatteessa vois vaikuttaa myös kinkun mehevyyteen.

Yhteistyössä