Mua ei edes naurata. Ei edes vähän. Ei itse asiassa tippaakaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja metsänpeitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja Bibi:
Tuskin sun anoppis nyt teitä mistään epäilee!!Yritti vain opettaa lapselle ettei nukkea kohdella noin,eikai kukaan järkevä nyt tollaista edes epäile,KATSO PEILIIN!!

No minä kuulin sen millä tavalla sitä kysyi, useampaan kertaa. Ja ei siitä kyllä tullut kertaakaan sellaista mielikuvaa, että olisi lapselle jotain yrittänyt opettaa. Vaikea selittää, kuulosti lähinnä huolestuneelta eikä suinkaan siltä, miltä yleensä kuulostaa jos lasta jostain ojentaa.

En edelleenkään ymmärrä miksi moista vatvot ellei ole aihetta uskoa moiseen??Vai oletteko sitten kovakouraisia.Jos ihminen on syytön niin eipä pohdi tuollaista???
No ehkäpä siinä syy miksi anoppi epäilee,lapsen parastahan se ajttelee eikö vain??
Eh, lähinnä siksi että musta on aika huolestuttavaa jos joku meidän lähellä oleva ihminen kysyy tuollaista, tuollaisella äänenpainolla. Kyseessä on ihminen jonka pitäisi meidät tuntea, ja tietää miten olemme lasten kanssa. Joten kyllä tuollainen loukkaa, vaikka mulla ei ole mitään syytä olla huolissani sen suhteen, että olisin kohdellut lastani jotenkin väkivalloin tai kovakouraisesti.

Pitkiä katseita ollaan kyllä saatu ennenkin, viimeksi neuvolassa kun täti tarkkaan tuijotti noita mustelmia. Kun lapsi oikeasti näyttää sitä, että häntä olisi käsitelty kovakouraisesti. Mua vaan kylmää jo ajatus siitä, että joku tuttukin kuvittelisi, että kaikki ei voi olla ok tässä suhteessa.

Sä ihan tosissasi väität, että sua ei loukkaisi se jos joku tuttu tulee epäilemään että sä kohtelet lastasi kaltoin?

Mun mielestäni olisi aika surullista, jos minä epäilisin jotain minun hyvin tuntemaani ihmistä samalla tavalla. Jotenkin kierotunut maailma, jos pitää heti olettaa pahinta.

No teillä ei taida sitten olla kovin läheiset välit noinmuutoin kun pitää tälläistä asiaa täällä pohtia,olisit kysynyt häneltä suoraan mitä ajattelee??

Olisi voinut anopille tehdä hyvää iskeä takaisin :kieh:

Hyi, pahan ilman lintu MINÄ!

Kuule, unohda koko juttu. Pääset vähemmällä. Ymmärrän, että olet loukkaantunut. Olisin minäkin.
Kerro ukolle ja puhukaa asiasta. Päättäkää yhdessä kannattaako siitä tehdä isompaa numeroa.

jos yhtään lohduttaa niin minunkin lapsella riittää mustelmia etenkin jaloissa..kun on vilkas ja menee vaan,jopa 3-pyörällä!mutta niin oli mullakin lapsena..se on elämää aina välil sattuu

Olipa ikävästi tehty anopilta :kieh:

Jos nyt oikeasti epäilee että pieksätte lasta, niin tottakai hänen pitääkin puuttua asiaan ja ottaa selvään, mutta asia olisi pitänyt ottaa puheeksi sinun ja miehesi kanssa, ei lapsen. |O Ja jos vielä olisi epäillyttänyt, niin sitten vaikka neuvolaan yhteyttä... ei tuonikäinen lapsi edes osaisi käsitellä koko asiaa, jos oikeasti olisi lyöty niin saattaisi kieltää koko asian ja jos ei olisi, niin saattaisi vaikka myöntää kun ei edes tietäisi mistä olisi kyse.

Enkä tarkoita, että epäilisin teidän pieksävän lasta, vaan että niin tai näin niin anoppi lähti ihan väärästä päästä asiaa selvittämään. =)

ainakin ilmoitan ukolle kun huomaan kömmejä hänen vanhemmiltaan. Omille vanhemmilleni lauon heti takaisin. Esimerkiksi näinkin tyhmä juttu: Anoppi sanoi tytölle, hyi tule äkkiä pois sieltä, siellä on pimeää ja mörköjä.(pukuhuone, johon likka ei olisi saanut mennä.) Koska tyttö oli vielä silloin pieni, en puuttunut asioihin(9kk) Puhuin kuitenkin ukkoni kanssa ja kerroin mitä kuulin/mitä tapahtui ja pyysin, että hän puuttuisi vastaavin ilmaisuihin, jos niitä vielä kuulisi. Minä en aio ojentaa omia appivanhempiani, sillä olen muutoinkin "se kamala kotka joka vei meidän poikamme!".
Eli pointtina on siis se, etten halua tytön oppivan pelkäämään pimeää mummun pelottelujen kautta...
Anoppisi puhui aika epäkunnioitettavasti teistä ja lähestyi aihetta väärällä tavalla. Ymmärrän että loukkaannuit.

Mä olisin käsittänyt et toi lause olis ollut käänteinen ja tarkoitttanut.. eihän sun vanhempaskaan noin sulle tee... ikään kuin noinko isä ja äiti sulle muka tekee?! et tee niin kuin toisin.. äh en mä osaa selittää..

kamala anoppi :( ja vielä lapselta tuommosia kyselee!ymmärrän kyllä hyvin että oot loukkaantunut ja vihainen varmasti sille!niin olisin mäkin!!munkin anoppi laukoo välillä jotain aivan ihme juttuja ja on työntämässä vanhoja omia kasvatus ohjeitaan meille ja loukkaantuu kun ei niitä käytetä.ei olla oikein tultu juttuun enää vaikka pakkohan se jollain tavalla on yrittää kun samaa perhettä ollaan.kannattaa puhua anopilles,kerrot mitä mieltä olet ja tunteesi,ehkä hänkin itten ymmärtää,että jotain on tehty väärin :hug:

mun mielestä tossa on kyse siitä, että anoppis on kysynyt lapselta sitä sen takia, että lapsi ymmärtäisi että väkivalta ei kuulu asiaan. tiennyt anoppi, että te ette käytä ruumiillista kuritusta,siksi kysynyt että noinko vanhemmat sinua kurittaa, että lapsi aattelis, että eihän häntäkään pahoinpidellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Olipa ikävästi tehty anopilta :kieh:

Jos nyt oikeasti epäilee että pieksätte lasta, niin tottakai hänen pitääkin puuttua asiaan ja ottaa selvään, mutta asia olisi pitänyt ottaa puheeksi sinun ja miehesi kanssa, ei lapsen. |O Ja jos vielä olisi epäillyttänyt, niin sitten vaikka neuvolaan yhteyttä... ei tuonikäinen lapsi edes osaisi käsitellä koko asiaa, jos oikeasti olisi lyöty niin saattaisi kieltää koko asian ja jos ei olisi, niin saattaisi vaikka myöntää kun ei edes tietäisi mistä olisi kyse.

Enkä tarkoita, että epäilisin teidän pieksävän lasta, vaan että niin tai näin niin anoppi lähti ihan väärästä päästä asiaa selvittämään. =)

Tätä mäkin mietin. Olisi hölmöä tentata 2,5-vuotiasta tuosta aiheesta, vaikka olisikin syytä epäillä jotain (en tarkoita ap:ta vaan ihan yleisesti). Tuolla lailla sitä vaan kylvää ajatuksia lapsen päähän, ja ainakin vilkkaalla mielikuvituksella varustettu lapsi voi alkaa toitottaa ympäriinsä, että isi ja äiti lyö, vaikkei sellaista olisi ikinä tapahtunutkaan...

Mulla on samanikäinen lapsi myös, ja hänen mielikuvituksensa ainakin laukkaa toisinaan... Ja joskus hän myös tykkää juksata. Joskus hän oli hoidossa kaatunut ja polvessa naarmu. Kun kysyin, mistä se oli tullut, vastaus oli, että poliisi hakkasi pampun kanssa. Että sillä lailla... :whistle:

Yhteistyössä