Mua ärsyttää tuo tarha!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MissMaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MissMaisa

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
2 415
0
36
Nyt elokuussa poikien tarharyhmän tädit siirtyi isompien puolelle ja poikine ryhmään tuli uudet tädit, jotka on aina ollu 5-6 vuotiaiden ryhmässä. Samalla vaihtui lapset, kun isommat meni toiseen ryhmään. Poikien ryhmään jäi kaksi tuttua lasta. Nuo uudet tädit ei osaa ollenkaan olla noin pienten kanssa, nuorimmat lapset täyttää joulun aikoihin kolme. Yks tädeistä mulle eilen sanoi: " Kyllä nuo isommatkin sotki, mutta nämähän on aivan toivottomia, ei ne ollenkaan ymmärrä, että leluja ei voi ottaa kaikkia kerralla!" :headwall: :kieh: Ja monissa muissakin asioissa odottavat lapsilta liikoja.
Nyt kaikkien muutosten jälkeen toista poikaa on ollu vaikea saada nukkumaan tarhassa ja sille sitte kaiket päivät muistutellaan, että taas meni se ja se asia niin huonosti, eli ei ollenkaan kehuta hyvästä, vaan muistutellaan kaikesta huonosta. Nyt ne oli päättäny, että huomenna tulee erityisopettaja kattomaan tuota poikaa, että mitä ne sen kanssa tekee, puhuvat siihen malliin, että lapsessa on joku vika |O
Ongelmia ei oo kotona, eikä ollu vanhassa ryhmässä, niin eikö ne tajua, ettei vika oo lapsessa vaan siinä ryhmässä/tädeissä mättää joku |O
Tekis mieli vaihtaa kokonaan tarhaa, kun ei tuo näytä ollenkaan onnistuvan!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Juttele pk:n johtajan kanssa asiasta..

Niin mä ajattelinkin... Tulee oikeen paha mieli, ku joka kerta kun poikia hakee, niin yks täti hyökkää kertomaan mikä meni huonosti, ja muistuttaa pojalle monta kertaa siitä sinä aikana kun mä siinä seison :|

Kuulostaa ihan samanlaiselta, kuin meidän keskimmäinen lapsi oli eskarissa. Aina oli joku asia väärinpäin ja just kahden samaisen hoitajan mielestä. Piilokettuilua, joka ei ainakaan tukenut lapsen itsetuntoa. Ota ihmeessä asia puheeksi.

Meillä oli tytön kanssa aikanaan semmonen tilanne tarhassa kun sille vaihtu kans hoitaja joka ei saanut mitään rotia tyttöön ja sit oikeen tarkkaan kirjas ylös että mitkä kaikki asiat hänen mielestä kielii siitä että kaikki ei ole normaalisti. Sitten päiväkodilla kävi psykologi keskustelemassa ja teki tytölle testejä. Keskustelussa sit kävi ilmi että hankaluudet pääasiassa johtu siitä että tää täti ei halunnut olla tiukka ja napakka lapsille ja meidän tyttö sen oli huomannu ja käytti sitä hyväkseen. Mentiin tytön kanssa myös tän tarhatädin toivomuksesta myös myöhemmin adhd/add testeihin sairaalaan ja silloinen tytön eskariope sekä tarhan johtaja ( se alkuperäinen täti ei enää sillon ollu siellä töissä, kun vihdoin saatiin aika sinne sairaalaan ) oli sitä mieltä että mitään vikaa ei ole. Sekavaks nyt meni kirjottelu, mutta homma meni siis hankalaks siksi että se täti ei osannu olla napakka. Se sama täti oli aiemmin pojan eskariope ja pojalle se oli kyllä paras mahdollinen, poika oli sillon arka ja ujo ja olis vaan paniikissa napakan tädin hoteissa =)

Katotaan ny mitä se erityisopettaja huomenna sanoo, voihan olla, että se keksii tuohon jonkun ratkaisun ja jos ei mitään ratkaisua löydy, niin käydä johtajan juttusilla :| Poika oli ennen joka aamu niin innoissaan tarhaan lähdöstä, mutta nykyään lähtö on aina vaikeaa :/

Mä vieläkin muhisen tämän tarha homman kanssa... Mutta voiko oikeasti odottaa, että neljävuotias lapsi sopeutuu heti siihen, että kaikki tädit vaihtuu uusiin, lapset vaihtuu, säännöt muuttuu ja yhtäkkiä onkin ryhmän suurin, kun ennen oli ryhmässä pienin :|

Pöh, älä välitä :hug: Sie olet se oman lapsesi asiantuntija ja tiedät varmasti jos jokin on vinossa. Ajattele siltä kantilta et erityisope voi mahdollisesti keksiä jonkin keinon parantaa vuorovaikutusta aikuisten ja lapsen välillä.

Ja tosta palautteesta mä sanoisin. Meillä edellisessä päiväkodissa annettiin alkuun vain negatiivista palautetta kun tyttö oli arka ja vetäytyvä oudossa ryhmässä. Mä sit sanoin tädeille et tiedän sen, ei sitä tarvitse joka päivä toistaa. Olisi kiva kuulla myös positiivisia juttuja, vaikka vain pieniä. Ja siihen tuli kyllä muutos.

Mua vaan suututtaa, kun se täti puhuu koko ajan sillälailla, että pojassa on jotain vikaa... vaikka tuskin vika on pojassa, ku ongelmia ei oo ollu edellisessä ryhmässä, kotona, eikä missään muuallakaan :/ Mutta, mutta, katotaan mitä ne saa sielä tänään aikaiseksi.

Onkohan siellä meidän tytön entinen LTO? :snotty: Se keksi aina jostain jotain negatiivista sanottavaa. Ja kun muilta tädeiltä kysyi, niin ne oli ihan että mitäh, ei he oo huomanneet mitään sellaista mistä pitäisi negatiivista palautetta antaa. Ruikutti että "kovin levotonta on ollut, ah kovin levotonta" = lapsi oli vaihtanut pari sanaa vierustoverinsa kanssa ruokailussa (muut tädit sanoi että ruokapöydässä saa ja pitääkin jutella, eikä olla hiirenhiljaa, kunhan ruoka tulee syötyä myös ja tulihan se). Jne. Onneksi se oli noilla vaan reilun kuukauden.

Anna erityislastentarhanopen (meillä ainakin mahtava, ammattitaitoinen, hyvä tyyppi!) tarkkailla lastasi, ja jos mitään "vikaa" ei löydy niin hyvähän se on. Jos taas löytyy niin hyvä, että se huomataan nyt eikä vasta eskarissa tai koulussa =) . Ja sille rutisevalle tädille voisi sanoa silleen ystävällisesti että sinä et ole päivisin paikalla, joten heidän on keksittävä mahdollisiin ongelmiin joku ratkaisu, koska he ovat paikalla kun sitä tapahtuu. Sinä tottakai keskustelet lapsen kanssa kotona ja blaa blaa blaa mutta päävastuu asian ratkaisemiseksi on päiväkodilla koska kotona et ole kokenut tällaisia ongelmia olevan, etkä ole päivisin niitä näkemässä. Mä varmaan kysyisin myös, että olisiko mahdollista saada joku kahdenkeskeinen keskustelutuokio, ettei asioista tarvitsisi aina lapsen kuullen jutella. Ja kysyisin myös että eikö lapsessa muka ole mitään sellaista, mistä voisi positiivista palautetta antaa...

Toivotaan, että se erityisopettaja saa jotain järkeä tuohon hommaan, ku tosiaan kotona nukkumisen, eikä minkään muunkaan kanssa ei ongelmia oo ollu.
Muut tädit ei kyllä noista ongelmista oo puhunu yhtään mitään :|
Aamulla tämä narisija heitti mahavan vitsin, että poikaa pitäis kouluttaa niinku koiraa, niin vois oppia |O Kuinka s*atana ihminen voi olla noin tyhmä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja MissMaisa:
Aamulla tämä narisija heitti mahavan vitsin, että poikaa pitäis kouluttaa niinku koiraa, niin vois oppia |O Kuinka s*atana ihminen voi olla noin tyhmä!!!

Ei vittu (sori) |O :kieh:
Mikä helkutin idiootti siellä oikein on töissä?!
Ei kun kirjaat kaikki sen töksäytykset ylös ja menet johtajan juttusille.
Mä olisin varmaan sihissyt hampaiden välistä että sua tässä pitäis kepillä kouluttaa kuten koiraa, tms :kieh: :snotty: , voi olla että hyvä kotikasvatus olis unohtunut juuri tuossa paikassa, tuollaisen tökerön kommentin jälkeen |O :ashamed:
...hitto, anna mulle päiväkodin osoite ja meen ite pistämään sen tädin kuriin :D :kieh: , mulla on hormonipistokset päällä ja oon valmis rähisemään kaikelle epäoikeudenmukaiselle :xmas:

Toivotaan, että se erityisopettaja saa jotain järkeä tuohon hommaan, ku tosiaan kotona nukkumisen, eikä minkään muunkaan kanssa ei ongelmia oo ollu.

argh! |O

olisin marssinut samoin tein johtajan puheille :kieh: :headwall:

Ei jumalauta |O !!! Mä olisin tossa vaiheessa kaivanut kännyn laukusta ja kysynyt tädiltä johtajan puhelinnumeroa. Tädin kuulleen olisin selvittänyt tilanteen ja vaatinut johtajan välittömästi paikalle selvittämään tän tädin ongelman.

Ja kun päiväkodin johtajallakin on esimiehensä, niin tämä asia lähtisi nyt ja tänään myös eteenpäin.

Sissus mitä ihmisiä sitä päiväkoteihin päästetäänkin töihin |O !!!

Se ei varmaan sit tiedä edes, kuinka koiria koulutetaan. Koska koiraakin kuuluu kouluttaa palkitsemisella ja kehuilla, toisin kuin tässä tarhassa tunnutaan tekevän.
:/

Mua niin suututtaa, kun me ollaan annettu monta asuntoakin mennä sivu suun, ku halusin että pojat saa olla tuola tarhassa, ku ne sielä viihtyi ja nyt homma on tämmöstä.
Mä ajattelin käydä johtajan kanssa juttelemassa, että jos pojat vois kumminki siirtyä sinne isompien puolelle vanhaan ryhmään, ku nuo kumminki pärjää jo ilman päikkäreitä ja tuola vanhassa ryhmässä suurinosa lapsista on samanikäisiä kun pojat ja tässä uudessa taas melkein kaikki on n. 2,5-3v.

Alkuperäinen kirjoittaja Noppis:

Se ei varmaan sit tiedä edes, kuinka koiria koulutetaan. Koska koiraakin kuuluu kouluttaa palkitsemisella ja kehuilla, toisin kuin tässä tarhassa tunnutaan tekevän.
:/

Niinpä, ja kun koko päivän hoetaan lapselle, että sä pilasit lauluhetken, sä pilasit päikkärit... niin ei se ainakaan asiaa auta millään tavalla |O Mä yritinkin selittää sille, että mitä enemmän sille annetaan huomiota pahanteosta, niin sitä enemmän se tekee, muttei näyttäny kuuntelevan ollenkaan :/

Niinpä, ja kun koko päivän hoetaan lapselle, että sä pilasit lauluhetken, sä pilasit päikkärit... niin ei se ainakaan asiaa auta millään tavalla |O Mä yritinkin selittää sille, että mitä enemmän sille annetaan huomiota pahanteosta, niin sitä enemmän se tekee, muttei näyttäny kuuntelevan ollenkaan :/

Tuo on jo sairasta |O . Tottakai lapselle pitää sanoa asiasta KUN se tapahtuu (esim. jos lapsi mölyää päiväuniaikaan tai laulutunnilla), siirtää tilanteesta pois, tms, mutta mitä järkeä on siinä että asiasta urputetaan lapselle vielä tuntien kuluttua?!
Soita johtajalle nyt heti :kieh:

Yhteistyössä