Mua ärsyttää kun mies ei osallistu vauvan kustannuksiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärrimurri!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärrimurri!

Vieras
Minä oon maksanut kaiken! No maksaa mies tietysti puolet vuokrasta, osan ruuasta ja sähkölaskun, mutta ei voi sitten enempää osallistua! Kun huomautan asiasta, tulee vastaus "No mä kuskasin sua kaupassa" tai "Ei mun tarvii ostaa ku sä oot ostanu jo kaiken" tai "Ei oo nyt varaa ku pitää autoa laitella. Katotaan ens kuussa". Jos jättäisin jotain tarpeellista ostamatta, niin lapsi jäis kokonaan ilman.
Minä oon karsinut kaikki omat menoni (ainoastaan puhelinlasku, sekin pieni), mies on vaan kasvattanut omia menojaan.

Onko tää nyt sitte reilua?

Minä en ymmärrä alkuunsakaan tuota eri rahat-meininkiä. Yhdessä kun ollaan niin eikö ne menotkin ole yleensä yhteisiä?

Itsekkyyttä lapsen kustannuksella. Kasvakaa aikuisiksi.

Sinunko sitten pitäisi saada nauttia miehesi työn hedelmät?
Mies tekee töitä ja maksaa laskunsa ja mahdollistaa sun asumisen kotonanne.
Se mikä jää yli on miehesi itsensä ansaitsemaa palkkaa eikä sinun omaisuuttasi.
Mites, jos itse olisit töissä ja miehesi olisikin kotona ja miehesi vaatisi sinun rahojasi kun olet laskut maksanut niin antaisitko miehen omiin tarpeisiin kuten auton laittoon rahaa?????? En usko että antaisit.

[QUOTE="totuus on";23806858]Sinunko sitten pitäisi saada nauttia miehesi työn hedelmät?
Mites, jos itse olisit töissä ja miehesi olisikin kotona ja miehesi vaatisi sinun rahojasi kun olet laskut maksanut niin antaisitko miehen omiin tarpeisiin kuten auton laittoon rahaa?????? En usko että antaisit.[/QUOTE]

Ootko ihan tosissaan? Vauva ei ole mikään harrastus tai oma meno! Jos ei halua jälkikasvustaan pitää huolta, kannattas pitää housut jalassa!

[QUOTE="totuus on";23806858]Sinunko sitten pitäisi saada nauttia miehesi työn hedelmät?
Mites, jos itse olisit töissä ja miehesi olisikin kotona ja miehesi vaatisi sinun rahojasi kun olet laskut maksanut niin antaisitko miehen omiin tarpeisiin kuten auton laittoon rahaa?????? En usko että antaisit.[/QUOTE]

:laugh: Sori.. :)

Olihan tää provo? :laugh: En tienny että jollain voi olla näin asiat vielä nykyaikana :D Psssst...googleta elatusvelvollisuus avioliitossa ;) Ja ainahan vaimo voi muuttaa vaikka vuokrayksiöön ettei tarvitse elää miehen armopaloilla,mies voi sit aina kerran kuussa käydä jättämässä viiskymppiä postiluukkuun että saa kakara tuttelia :laugh:

:laugh:

Vauvako on naisen oma hankinta?

Siis meillä ainakin on käytännössä parisuhteen alusta saakka ollut yhteiset rahat. Laskut maksetaan siltä, kenellä rahaa juuri sillä hetkellä on etc. Samoin kaupassa maksaa se jolla on rahaa, ihan sama mitä ostetaan. Ylimääräiset menot sovitaan yhdessä, eli siis kampaaja jos sellaiseen mennään ymv. Omat tilit on edelleen, mutta rahoja käytetään ihan yhdessä.

Naimisiin mennessä kahdesta tulee yksi, miksi se ei pätisi rahaan? Minä näen myös palkan saannin palkan saanniksi perheelle, en palkan saanniksi miehelle tai naiselle.. ja voin sanoa, että mieheni on samoilla linjoilla kanssani.. kaikki tienestit kuussa lasketaan yhteen ja se kaikki on meidän ansaitsemaa rahaa..

Itse asiaan sanoisin, että voisit painottaa miehellesi, ettei sinulle jää yhtään omaa rahaa kun kaikki menee yhteisen vauvan ostoksiin. Myös vauva on yhteinen kulu, ihan kuten vuokra/asuntolaina, sähkö, netti tmv.

Mä ostasin vaan ne vauvan jutut ja kyselisin mieheltä joka päivä että no,mitäs me tänään syödään? Millon maksat mun puhelinlaskun? Ootko käyny tankkaamassa? Hei lainaa vitonen että käyn maijan kanssa kahvilla? :)

Alkuperäinen kirjoittaja suurenmoinenelämä;23806924:
p.s. meillä yhteiset rahat on aina ollut itsestään selvyys, aina sitä oppii jotain uutta kun tällä palstalla käy :D

No joo samoin..ois aika kauheeta jos toinen ois vieraana omassa kodissaan toisella ois valta alistaa rahalla.

Jos noin haluaa ajatella, niin se menis niin päin et mies saisi maksaa mulle siitä että pesen sen kalsareita ja leivon sille pullaa ja hoidan yhteiset lapsen ja yhteisen kodin pääasiassa yksin ja homehdun kotona sen sijaan että loisin itselleni uraa ja nostaisin hyvää palkkaa rakastamassani työssä jota varten opiskelin yliopistossa vuosia ;). Mä olen kotona siksi että ajattelen perheeni parasta ja mies haluaa että olen nyt kotona. Jos tilanne olisi toisin päin, ihan mielelläni mä laittaisin joka kuukausi palkkani yhteiselle tilille ja nauttisin siitä että aamulla saisin vetää päälleni miehen pesemät, silittämät ja viikaamat vaatteet ja illalla saisin tull puhtaaseen kotiin jossa odottaa valmiina kotiruoka ja puhtaat, hoidetut lapset.

Ihan tosi, yhteiset rahat jos ette muuten pysty (tai miehesi on niin lapsellinen ettei pysty) muuten asioita järjestämään.
Näytä sille vaikka tämä ketju jos alkaisi käyttää aivojaan. Ihan järjetöntä tuo teidän tilanne.

[QUOTE="hmmmmm";23806852]Minä en ymmärrä alkuunsakaan tuota eri rahat-meininkiä. Yhdessä kun ollaan niin eikö ne menotkin ole yleensä yhteisiä?

Itsekkyyttä lapsen kustannuksella. Kasvakaa aikuisiksi.[/QUOTE]

Yhdessä kun ollaan, ei tarvitse olla yhteisiä rahoja. Ei meillä ole, eikä asiasta tarvitse koskaan tapella. Pidän sitä helpompana tapana.

Se että parisuhteessa on muita ongelmia, ei se yhteiset rahat muuta mitenkään.

Mitä kaikkea vauvalle ostat? Ymmärrän miestäsi JOS tilanne on se, että ostelet kaikkea turhaa. Mutta jos mies ei osallistu perustarpeiden kustannuksiin (vaipat, ruuat, vaatteet jne.), niin sitten on kyllä palaverin paikka.

:O

Ootko tosissas? Taidat provota? Miten joku voi ajatella noin? Oot kyllä ihan sairas.

Tottakai kaikki on yhteistä, jos on yhteinen perhekkin. En ymmärrä mitään muuta vaihtoehtoa.

Meillä maksetaan lainanlyhennys 40-60 - mulla pienempi osa kun pienemmät tulot.
Mies ostaa ruuat, vaipat yms. ja maksaa sähkön, talovakuutuksen sekä omat kulunsa.
Mä maksan lapsien vaatteet, lelut, lääkkeet, sairasvakuutukset jne. (rattaat, kaukalot, syöttikset yms kertaostokset) , netin, ja omat kuluni.
Mies on töissä ja mä kotihoidontuella.

Mutta kyllä tuntuu aika pitkälti lapset olevan naisen oma hankinta; miehellä täytyy olla töiden jälkeen ja viikonloppuisin omaa aikaa, äiti on äiti ja lasten kanssa 24/7

[QUOTE="Rouva";23807052]
Tottakai kaikki on yhteistä, jos on yhteinen perhekkin. En ymmärrä mitään muuta vaihtoehtoa.[/QUOTE]

Minusta taas olet kovin kapeakatseinen :) Yllätys yllätys, jotkut pariskunnat ihan yhteisesti haluavat pitää rahansa erillään. Se mahdollistaa täysin omat päätökset vaikkapa sijoittamisesta, lainamääristä ja vastaavista. Lakisääteistikin aviopuolisoilla ON omat rahat ja velat.

Ihan samalla tavalla kuin yhteisissä rahoissa, toki erillisissä rahoissa pitää olla pelisäännöt. Ei se onnistu, jos kummassakaan tavassa toinen tuhlaa rahansa muuhun ja toinen maksaa viuluja.

[QUOTE="vieras";23806929]No joo samoin..ois aika kauheeta jos toinen ois vieraana omassa kodissaan toisella ois valta alistaa rahalla.[/QUOTE]

.. ap:han sanoi miehen maksavan puolet vuokrasta eli hän itse siis todellakin hoitaa jopa tämän osuutensa! Yhteinen koti, yhteinen lapsi!

Yhteistyössä