Mua alkaa nyt närästään jo pikkuhiljaa tää ihmisten arvostelu koskien meidän muuttoa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Hei oikeasti: sorge nyt vaan kaikille mutta menis ihmiset itseensä joskus.
Mun yksi kaveri kuuli tänään ett muutetaan toiselle paikkakunnalle: se jäi ensin tuijottamaan suu auki, siis muuten hyvin hillitty ja aina sivistyneesti käyttäytyvä ihminen oli näin :o varmaan minuutin ihan hiljaa, ja sitt sai suustaan ulos sanat: "Mutt eihän me nähdä sitt enää koskaan."

Voi h*lvetti sanon mä: se asuu meistä kilsan päässä, eikä me olla nähty puoleen vuoteen kuin kerran pulkkamäessä. Kun se ei ikinä kerkiä tms. Niin miten meidän paikkakunnan vaihto muuttaa tätä tilannetta? Tai miten sitä muuttaisi se jos jäätäisiin: sittenkö se alkaisi käymään meillä kylässä?? |O

Ja anoppi tokas samalla tavalla, ihminen joka ei pääse meille kylään nytkään, vaikka kaupungin sisäinen bussiliikenne kulkisi ovelta ovelle. Niin ei voi tulla: ellei mun mies hae tai vie tai ainakin käytä sitten kaupassa vastapalveluksena siitä, että tulisi katsomaan joskus lapsen lastaan.

Ja mun eno oli kysynyt että aionko mä nyt vihdoinkin mennä töihin vai senkös takia me muutetaan halvempaan kuntaan että mä voin yhä olla tekemättä mitään (!!! kiitos arvostuksesta) ja yksi toinen sukulainen oli soittanut mun äidille ja ollut sitä mieltä että ei meilläkään kaikki ole päässä tallessa jos aiotaan pienten lasten kanssa muuttaa taloon jossa on neljä tulisijaa "... pieniä lapsia..... vahtia jatkuvasti.... polttaa itsensä......ajatelleet loppuun asti??" (äiti sanoi ettei ole ihan varma jäikö sanat välistä vain kuulematta vai oliko niitä siellä edes, kun puhetta tuli sellaseen tahtiin ettei perässä pysynyt). Ja että hirsitalo: se lahoaa ajanmyötä (eli varmaan huomennako ollaan jo heti kodittomia??), onko siinä mitään järkeä?

Voi saasta, hoitaisivat omaa elämäänsä... :snotty:

En puhu enää kellekään mitään.
Paitsi teille. :xmas:

Tuttua...

Siis eihän sitä saa muuttaa kuin anopin ja oman äidin ja mielellään vielä mummonkin naapuriin. :headwall:

Ja talossa on taatusti ihan miljoona vikaa ja entäs sitten kun... mitä kun?

Ärsyttäviä.

Alkuperäinen kirjoittaja pökäle:
Sulla on jäänyt vähän levy pyörimään...joojoo tuli selväksi että muutatte, ANNA JO OLLA

Ei tää avaus koske sitä muuttoa, vaan noita ihmisten kommentteja ja sitä että mua ottaa aivoon se että muut ottavat asiakseen soitella mun äidille ja arvostella meidän päätöksiä.

Ja mä en ois ikinä uskonut, että niin suuri osa mun kavereistakaan ei tajua yhtään: kommentit on ollut suunnilleen sitä luokkaa että "Okei, no nähdään hei sitten seuraavassa elämässä."

Kuuhunko mä olen tässä menossa?? |O

Niinpä, vain itsekkäät ihmiset muuttavat...
Meilläkin sanoi hyvä Ystävä ystävyyden lähes irti, kun ilmoitin muuttavani takaisin toiseen kaupunkiin. Ei me juuri enää nähdä, vaikka myös hänen vanhempansa täällä asuvat, ja heille kyllä sujuvasti kulkee ton 100 km... Kummilapsen synttäreille juuri ja juuri pääsee.

No johan on!
Onneksi ajan kanssa nuokin lätinät unohtuu ja jokainen eläjä sopeutuu siihen ajatukseen, että on ihan teijän oma valinta, missä haluatte asua.

Että pyllistä vuan moisille ja nauti kodistasi!

Se on muuten jännä juttu miten juuri esim.sukulaisia alkaa toisten elämä kiinnostamaan kun on jostain muutosta kyse :/

On se vaan niin kiva päästä arvostelemaan toisten uutta kotia ja kodin sisustusta ja kodin sijaintia, no tietysti kun mikään noista ei voi olla oikein kun olis pitänyt tehdä näin ja noin... |O

Ja meillä on lapset ainakin oppinut että kun me lämmitetään tota pystymuuria niin se on todella kuuma ja siinä polttaa itsensä jos siihen koskee.Ja meidän poika 1v3kk yrittää sitten urhoollisesti puhaltaa siihen että vois avata luukut :D

Kyllä lapset oppii että mihin saa/kannattaa tai ei saa/kannata koskea.

Ja muoks.Paljon onnea uuteen kotiin =)

Ehkä he käyttäytyivät näin siksi, kun te ette enää olekaan kätevästi "saatavilla" silloin, kun nämä mainitsemasi henkilöt haluaisivat sitä ITSE. Mutta muutossa on tietysti nyt se hyvä puoli, että anoppi voi nyt jäädä teilla yökylään? Ja läheinen ystäväsi? Ja eno?
Pyydä kaikkia arvostelijoita auttamaan muutossa "viimeisenä ystäväntekona", kun ette näe pitkään aikaan, niin saat arvostelun kätevästi loppumaan? Tai sitten saatte ihan oikeasti apua muuttopäivänä. ¨
Älä välitä tuollaisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Sulla on jäänyt vähän levy pyörimään...joojoo tuli selväksi että muutatte, ANNA JO OLLA

Ei tää avaus koske sitä muuttoa, vaan noita ihmisten kommentteja ja sitä että mua ottaa aivoon se että muut ottavat asiakseen soitella mun äidille ja arvostella meidän päätöksiä.

Ja mä en ois ikinä uskonut, että niin suuri osa mun kavereistakaan ei tajua yhtään: kommentit on ollut suunnilleen sitä luokkaa että "Okei, no nähdään hei sitten seuraavassa elämässä."

Kaverit muuttivat 600 km päähän, joskus tuntuu että kuukin on lähempänä.

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Ja meillä on lapset ainakin oppinut että kun me lämmitetään tota pystymuuria niin se on todella kuuma ja siinä polttaa itsensä jos siihen koskee.

Niin, ei taida kovinkaan monella suurien ikäluokkien rintamamiestaloissa lapsuutensa asuneilla olla palovamma-arpia pönttöuuneista... Tai puuhelloista...

Alkuperäinen kirjoittaja Sleepyhead:
Näitä arvostelijoita löytyy aina. Mihin kauas te sit oikeen muutatte, kun väkeä tuntuu noin paljon ahdistavan?

Vajaan 40 kilsan päähän Tampereelta, moottoritietä 25 minuuttia tästä nykyisestä asuinpaikasta.

Ihan sikakauas siis, kuten voit todeta.

Siksi tää musta onkin ihan äärettömän turhauttavaa ja typerää..

No anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :) Mä en ainakaan jaksa välittää itikan pierun vertaa siitä, mitä muut meidän perheen ratkaisuista ajattelee...

No mut tosta sun kaverin kommentista en ois kyl loukkaantunu. Kyl toi ois mullakin varmaan ensireaktio, jos joku mun kaveri ilmoittais muuttavansa kauas, vaikken mäkään nyt kavereitani enää nykyisin niin usein näe..

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Ehkä he käyttäytyivät näin siksi, kun te ette enää olekaan kätevästi "saatavilla" silloin, kun nämä mainitsemasi henkilöt haluaisivat sitä ITSE. Mutta muutossa on tietysti nyt se hyvä puoli, että anoppi voi nyt jäädä teilla yökylään? Ja läheinen ystäväsi? Ja eno?
Pyydä kaikkia arvostelijoita auttamaan muutossa "viimeisenä ystäväntekona", kun ette näe pitkään aikaan, niin saat arvostelun kätevästi loppumaan? Tai sitten saatte ihan oikeasti apua muuttopäivänä. ¨
Älä välitä tuollaisesta.

Anoppi ei voi jäädä: katsos sen kantabubiin on meiltä liian pitkä matka. :headwall:

Eno ei oo ymmärtänyt eikä edes yrittänyt ymmärtää mun tekemisiä koskaan sen jälkeen kun tein "liian nuorena" lapsen. Kaikki mitä oon sen jälkeen tehnyt on ollut hyödyntöntä ja turhaa "...niin, ethän sä ikinä saa mitään aikaiseksi tai vie loppuun asti."

Eli useammalta vuodelta tälläinen arvostelu jatkuu myös tässä asiassa..

Alkuperäinen kirjoittaja Sleepyhead:
Näitä arvostelijoita löytyy aina. Mihin kauas te sit oikeen muutatte, kun väkeä tuntuu noin paljon ahdistavan?

Vajaan 40 kilsan päähän Tampereelta, moottoritietä 25 minuuttia tästä nykyisestä asuinpaikasta.

Ihan sikakauas siis, kuten voit todeta.

Siksi tää musta onkin ihan äärettömän turhauttavaa ja typerää..

:laugh: juu tuohan on ihan kuin muutatte toiselle puolen maapalloa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mut tosta sun kaverin kommentista en ois kyl loukkaantunu. Kyl toi ois mullakin varmaan ensireaktio, jos joku mun kaveri ilmoittais muuttavansa kauas, vaikken mäkään nyt kavereitani enää nykyisin niin usein näe..

Kaverin/Ystävän ensireaktion kuuluu olla: Ihanaa, ihan huippua, millanen on se uusi asunto!?! jne jne Ja vasta sen perään harmitellaan, että välimatka pitenee... ja tapaamiset mahdollisesti harvenee. EttäNÄIN!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kaverit muuttivat 600 km päähän, joskus tuntuu että kuukin on lähempänä.

ei kai vaan me...???
me muutettiin 600km ja täytyy sanoo ettei ole vaikuttanut kaverisuhteisiin negatiivisesti. tietty ne pikapyrähdykset kylään on jäänyt, mutta nyt vastaavasti varataan koko vkl ja ollaan yhdessä, naiset tai koko perheet miten milloinkin. ja vuorotellen.
ekana kesänä meillä oli oikeen kansainvaellus, meillä kävi yli 40 vierasta... oli jo vähä väsy joskus

Yhteistyössä