Mua ahdistaa jo nyt toi seuraava neuvola-aika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Pojalla on siis 4 kk neuvola kahden viikon päästä. Viime kerralla taas oli terkan mielestä taas kasvanut vähän. Kyseli kovasti, että annanko lisämaitoa. Ja sain aikamoisen luennon, kun kerroin etten anna. Poika on siis täysimetyksellä ja syö noin 2-5h välein, yöllä siis noi harvmmat välit. Iltaisin välit voivat olla lyhyempiäkin, kun tankkailee yötä varten. On tyytyväinen ja nauravainen ja nukkuu hyvin. Mun mielestä siis ihan hyvin kaikki. Ja olen muutaman kerran koittanut antaa sitä lisämaitoa nyt syötön päälle, mutta kun ei huoli, ei pullosta, ei hörpyttämällä ei lusikasta. Ja tässä siis pojan mittoja:
synt. 4040g ja 50 cm
3 viikkoa: 4375g ja 53.6cm
7 viikkoa: 5125g 56cm
3 kk: 5730g ja 60

Anna mennä terkkarin löpinät toiseseta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kasvaa kuitenkin tasaisesti, jos käyrät lähtisivät jatkuvasti putoamaan niin sitten pitäisi huolestua. Toisekseen, mikäli vauvasi jäisi nälkäiseksi, niin varmasti olisi kiukkuinen ja kitisevä ja huolisi sitä lisämaitoa. Seuraavan kerran sanot, että olen yrittänyt antaa lisämaitoa, mutta ei vauva huoli että ei sillä sitten varmaan ole nälkä.

Kiitos vastauksista. Mäkin kyllä olen siis sitä mieltä, että pikkumies kasvaa ihan hyvin, omaa tahtiaan. Eihän tuo toki mikään kovin iso kaveri ole, mutta iloinen ja tyytyväinen oloonsa. =)

Meillä oli sama lähes koko ensimmäisen vuoden, käskettiin jopa laittamaan ruokaöljyä tai margariinia soseen joukkoon kun alkoi sosetta syömään. En koskaan tuota tehnyt mutta aiheutti ylimääräistä stressiä et miks ruoka ei imeydy ym mut kun vaihdettiin paikkakuntaa ja terkkaria, siellä vaan pyöriteltiin päätä et poikahan on kasvanut täysin normaalisti, omalla käyrällään..

Mä oon kanssa muitten kans samaa mieltä että älä välitä terkkarin sanomisista. Meillä kans on ollut neiti pientä sorttia koko ikänsä ja aina sain nurinoita että tyttö kasvaa liian hitaasti, selvis sekin syy sitten loppujen lopuksi kun vaihdettiin terkkaria että oli eka terkkari kattonu keskikäyrää vähän liiankin tarkkaan ja neidin käyrä olisi ollut se alempi. Mä jouduin antamaan lisäruokaa jo kuukauden iässä kun oma maito loppui, oli paha kriisi miehen kanssa menossa silloin niin vaikutti maidon tuloon joka sitten loppuikin. Musta noi mitat on ihan hyvät, mä en nyt muista mitä meidän neiti oli tuolloin kun en nyt viitti lähteä kaivamaan neuvolakorttia esille mutta sen sanon että sopusuhtainen poika sulla on. Ja pääasiahan on se että lapsi ite on tyytyväinen ja se on sen merkki kun ei huoli lisäruokaa. Voimahaleja sulle ap. :hug:

Mulle terkka koetti kovasti tuputtaa soseiden lisäämistä 6kk vaikka poika kasvoi hyvin sillä määrällä minkä söi ja imetys lisänä. Jos ei vauva huoli määräänsä enempää ja voi hyvin niin antaa terkkojen mussuttaa vaan, korvata sisään ja toisesta ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja Eewok:
Meillä oli sama lähes koko ensimmäisen vuoden, käskettiin jopa laittamaan ruokaöljyä tai margariinia soseen joukkoon kun alkoi sosetta syömään. En koskaan tuota tehnyt mutta aiheutti ylimääräistä stressiä et miks ruoka ei imeydy ym mut kun vaihdettiin paikkakuntaa ja terkkaria, siellä vaan pyöriteltiin päätä et poikahan on kasvanut täysin normaalisti, omalla käyrällään..

Ei sitä öljyä käytetä vain painon takia, vaan esim rasva itsessään tukee esim aivojen kehitystä. Näin minulle on selvitetty. Meillä on ollut ihan painon suhteen 0-käyrällä menevä lapsi ja aina on öljyä käsketty antamaan...

Yhteistyössä