Mua ärsyttää mun ystävä, miten voisin sivistyneesti ojentaa häntä?

  • Viestiketjun aloittaja Turha aloitus
  • Ensimmäinen viesti
Turha aloitus
Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä ja jokaisella on oikeus tykätä mistä haluaa.
Mun mielestä osoittaa kuitenkin lähinnä putkiaivoimaisuutta, jos elää sellaisessa maailmassa, jossa kaikki mistä itse pitää on vain ja ainostaan tyylikästä ja hyvää.
Mä en itse esim. henk.koht pidä tatuoinneista yhtää, enkä haluaisi itselleni. Joillekkin ihmisille ne sopii ja joillakin on sellainen olemus ja tyyli, että tatskat näyttävät hyvältä.
En pidä modernista sisustuksesta, mutta tiedän monta todella hyvällä maulla ja tyylikkäästi sisustettua supermodernia kotia. En vain itselleni haluaisi sellaista.
No pointti ymmärretty varmaankin..

Mun kaveri rakastaa maalaisromanttista sisustustyyliä. Hänen mielestään se on ainut oikea, sisustuksellinen ja tyylikäs tapa sisustaa. Hän mollaa kaikkien sisustukset, jotka eivät ole maalaisromanttisia. Jos joku kysyy häneltä jonkun kodista esim. "no minkälainen koti sillä sirpalla ja jormalla oli" niin hän vastaa todella haukkuvasti ja ala-arvoisesti "aika tyylitön, ei sirpalla oikeen oo makua" jos heidän kotinsa ei ollut maalaisromanttinen. Vaikka se kämppä olis muuten ollut kuin sisustuslehdestä.

Hänen pukeutumistyylinsä on: Converset/saappaat, pillifarkut, neule ja musta longchampin laukku. Jos jollakin on jotakin persoonallisempaa, vaikkapa pinkki hame niin se on heti tyylittömyyden huippu.

Kaikella tavalla korostaa itseään koko ajan. "Siis mitähän mun työkaverit ajattelee, kun mulla on longchampin laukku. Luuleekohan ne mua miljonääriksi".

Lisäksi ylistää itseään koko ajan miten hyvä on työssään ja miten sen työ on sitä ja tätä. Kuitenkaan ei osaa yhtään vielä hommaansa. Mä tavallaan olen työni puolesta tekemisissä myös hänen kanssaa, eikä työasioita osaa hoitaa yhtäkään yksin. Aina pitää kysyy apua työkaverilta ja pomolta. Työ saattaa seistä vaikka 2viikkoa tekemättömänä, koska ei osaa itse hoitaa asiaa ja pomo on lomalla.

On kyllä monella muulla tapaa ihana kaveri! ÄRsyttää vaan tuo hänen tapa ja se, että mollaa meidän muita kaveripiiriin kuuluvia huonoiksi sisustajiksi jne.
 
"mimi"
Kuulostaa sun kaveris aika epävarmalta itsestään... Pakko mollata toisia ja korostaa itseään, jotta varmasti kaikki pitäisivät häntä hyvänä ja parempana. Mä luultavasti sanoisin suoraan et " tuskin ne työkaverit kerkee sun laukkumerkkejä kattelee"
Kai se kannattaa sanoa sekin ääneen että mitä sillä on väliä miten sisustaa tai pukeutuu, eikös se sisin oo se tärkein juttu ?
Ehkäpä kaveris havahtuis miettimään omia asenteitaan.
 
"laukku"
Tuli vaan tuosta laukusta mieleen, että voisit heittää esim. "Eikai ne nyt sitä aidoksi usko?" "Voice (tai joku muu radiokanava) arpoi niitä merkkilaukkuja, niin jos ne luulee että oot voittanut sen sieltä."

Vaikuttaa erittäin epävarmalta itsestään toi sun ystäväsi. Ja ihan vaan sillekin tiedoksi, niin siustustrendit nyt tulee ja menee, PERSOONALLISUUS pysyy. :)
 
käsittelen varoen
Tiedän yhden samanlaisen tapauksen.. Olen muutaman kerran piikitellyt sitä takaisin.
Esim- hänellä on miesystävä ja aina hehkuttanut seksielämästään kuinka hienoa se on. Ei siinä mitään, mutta kun se hehkutus tulee sen suusta aina silloin kun mä sanon ettei mun miehen kanssa ole seksi oikein nyt maistunut pitkään aikaan.. Kerran tämä nainen kertoi kuinka tylsäksi heidän seksi on mennyt jos sitä edes on nykyään. Mä sanoin silloin että kuinka meidän seksielämä on nykyään todella kylläistä! :D
Tai sitten kun haaveilin tilavammasta autosta kun lapsiluku alkoi nousemaan, niin hän esitteli uutta kauppakassiaan kuinka kallis se oli ja kuinka hyvä kauppa se oli.
Ja aina kun se on meidän seurassa miehensä kanssa niin on niin pusipusi miehelleen että miehensä ilmeestäkin ja eleistä huomaa ettei se ole normaalia käytöstä. xD Hänen mies katsoo kulmat kurtussa kun toinen tunkee syliin tai kiusoittelee..
Ja tuo sisustus-puoli on vain yksi osa myös häntä. Hommaa uusia huonekaluja "antiikkimaisia", ja ne oli niin hyvä kauppa. Ja kuinka ei reagoi yhtään jos meille tulee pitkästä aikaa jotain uutta, mikä on meille hienoa ja meidän sisustukseen sopiva..
Ei ole enää pahemmin elvistellyt hienoa elämäänsä mulle kun kerron omia asioitani hänelle.
 
"jep"
Jos joskus mollaa sellaisen Sirpan ja Jorman kotia, joiden luona olet itsekin käynyt, sinuna sanoisin siihen vaan, että ai, minusta niillä oli oikein kiva ja viihtyisä koti, minä tykkäsin. Tai jotain. Tai jos kommentoi jonkun toisen vaatteita, sanot, että aijaa, mä taas oon miettinyt että vitsit kun itellekin löytäis tollasen kivan hameen. Silleen iloisella ja positiivisella äänellä sanot. Usein tuollaiset mollaajat nolostuvat siitä ja ainakin säästyt kuuntelemasta enempää. Ihmisenä tuskin häntä voit muuttaa, mutta jos on muuten kiva ihminen, tuo voi olla sellainen hiukan rasittava puhetapa ja tapa tosiaan pönkittää itseään.
 

Yhteistyössä