MPR-rokotus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mpr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mpr

Vieras
Vaikuttaako annettu mpr-rokotus jotenkin vastustuskykyyn? Tarkoitus olisi ko.rokote antaa 1,5-vuotiaalle ensi viikolla ja mietin miten se häneen vaikuttaa nyt kun sikainfluenssakin on mahdollista saada?! Kannattaisiko rokotusta siirtää vai voiko huoletta antaa? Sikainfluenssarokotetta emme ota.

Otettiin 1-vuotiaalle tuo rokotus tällä viikolla. Parempi se on ottaa tuo rokote, kuin että lapsi sairastuisi nyt johonkin noista taudeista( suoja, jonka lapsi on saanut kohdusta sinulta loppuu n. vuoden iässä)jos lapsi sairastuisi nyt johonkin noista taudeista, jotka voi johtaa vakaviin komplikaatioihin, niin olisi todennäköistä että sikainfluenssakin tulee vakavampana.
Itselläni on ollut tuhkarokko 9 kuukautisena ja meinasin kuolla siihen. Kannattaa kyllä ottaa nuo rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet silloin kun niitä suositellaan.

siirsin suosiolla keväälle. En halua pahimpaan flunssa-aikaan piikkiä, josta melko varmasti tulee jotain. Neuvolan täti oli pitkälle samaa mieltä. Sanoi, että mahdollisuus saada noita tauteja näin pienenä on melko minimaalinen.

Alkuperäinen kirjoittaja :
siirsin suosiolla keväälle. En halua pahimpaan flunssa-aikaan piikkiä, josta melko varmasti tulee jotain. Neuvolan täti oli pitkälle samaa mieltä. Sanoi, että mahdollisuus saada noita tauteja näin pienenä on melko minimaalinen.

Mistä tiedät, että nyt on pahin flunssa aika. Keväällä kuulemma tulee se sikainfluenssan toinen ja pahempi aalto.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Kannattaisi miettiä sitä vaihtoehtoa että jättäisit koko mpr-rokotteen antamatta. Googlaa tietoa.

Just joo. Rokotusohjelmat kestää muutamia sinunlaisia "salamatkustajia", mutta jos enemmistö jättää rokotukset ottamatta, alkavat jo voitetut taudit yleistyä maailmassa. Missä on vastuuntuntosi?

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
mä kans epäröin esikoisen kohdalla tota rokotetta.mutta otettii kuitenki,viikon päästä siitä oli pientä lämpöä muttei muuta.sama juttu toisen kanssa.

Turha rokote. Eräälle tuttavalleni terkka sanoi ettei niitä tauteja ole enää, eli ei haittaa kun jätti antamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mistä tiedät, että nyt on pahin flunssa aika. Keväällä kuulemma tulee se sikainfluenssan toinen ja pahempi aalto.

en puhu sikaflunssasta, vaan ihan tavan flunssasta ja kausi-influenssista, jotka helpottaa yleensä aina kevättä kohti. Sikainfluenssaa en osaa arvioida eikä ole tarviskaan. Nyt alkaa vaan muuten olla se pahin nenänvuotokausi. Jokainen vanhempi tekee tavallaan. Mä kirjoitin kuinka itse tein. Ei tämä ole mikään ohje.

Ei tuosta välttämättä tule mitään reaktiota. Meillä vauva sai rokotteen jo ½ vuotiaana, kun matkustelemme melko paljon. Uusinta sitten 1½ vuotiaana. Rokote on paljon pienempi paha kuin ne taudit, jos lapsi niihin sairastuu.

Me otettiin 2vkoa sitten 1,5-vuotiaalle tuo mpr ja seuraavana päivänä nousi kuume, jota kesti 2 päivää sen lisäksi oli viikon tosi itkuinen ja kärsimätön.. Muita oireita ei tullu.. Nyt on taas ihan oma ittensä, toisaalta oon nyt tyytyväinen, että se tuli otettua eikä oo enää eessä..

Noita tauteja on Euroopan maissa ja siksi juuri meidän vauva rokotettiin ½ vuotiaana, kun matkustimme ulkomaille. Vaikka ei itse matkusta niin taudit matkustaa. Jos porukka alkaa jättää rokotteet väliin niin kyllä nuo taudit alkaa Suomessakin yleistymään jälleen.

Minä myös siirsin MPR:n antamista (1,5v oli räkäinenkin silloin kun se piti antaa) ja edellinen lapsikin sai sen vasta 3 vuotiaana. Emme matkustele, edes tallinnassa emme koskaan käy. Tiedän vain liikaa kaikkea mitä MPR on aiheuttanut. Esim erään kaverin lapsella alkoi kauheat kuumekouristelut MPR:N jälkeen ja sairaalastakin lääkärit sanoneet, että selvä syy-yhteys rokotteella.

En ole siis jättämässä sitä pois, mutta saa sen myöhemmin.

että mahdollisuus saada noita tauteja näin pienenä on melko minimaalinen.

Suoja, jonka vauva on sinusta saanut loppuu siinä vuoden iässä, ehkä jo aiemminkin. Ei ne turhaan niitä rokotuksia suosittele ottamaan tietyssä iässä.
Minä siis kerkesin 9-kuukautisena vauvana sairastamaan tuon tuhkarokon ennen kuin kerettiin rokottamaan, vaikka äidilläni oli suoja tuohon tautiin. Ja olin todella todella kipeä. Eivät nämä taudit mihkään ole hävinneet, kun rokotusvastaisuus lisääntyy.

Meidän tyttö on reagoinut voimakkaasti kaikkiin rokotuksiin joten siirrän suosiolla MPR:n 2 vuotis neuvolaan. Ei tarvi rokotusoireita enää kaiken muun sairastelun päälle. Muutenki pelottaa koko MPR, miten lie laittaa tytön elimistön sekaisin.

Yhteistyössä