mpr-rokotuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko muita paikalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
täältä löytyy yksi äippä joka ei antanut mpr-rokotetta enkä anna. Ihan hyvien syiden vuoksi kieltäydyin...sain kyllä 3 kertaa sanoa terkkarille etä ei anneta,olisi melkein pakolla laittanut. riskit huolettaa myös...ja on muitakin äitejä ainakin tuttaa piirissäni jotka on kieltäytyneet. et varmasti ole ainoa!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2006 klo 07:38 SINNA kirjoitti:
täältä löytyy yksi äippä joka ei antanut mpr-rokotetta enkä anna. Ihan hyvien syiden vuoksi kieltäydyin...sain kyllä 3 kertaa sanoa terkkarille etä ei anneta,olisi melkein pakolla laittanut. riskit huolettaa myös...ja on muitakin äitejä ainakin tuttaa piirissäni jotka on kieltäytyneet. et varmasti ole ainoa!
PEESAAN! :attn:

Juuri teidänlaisten vuoksi niitä sairauksia edelleen on tässä maassa. Mitä enemmän rokotuksista kieltäytyjiä on, niin sitä varmemmin myös teidän lapsenne näihin hengenvaarallisiin tauteihin sairastuvat. Ja kaikki pienet vauvat, jotka eivät vielä ole saaneet rokotetta, ovat suuressa vaarassa. Ettekö todella tajua, että ei näitä rokotuksia annettaisi, jos olisi epäilystä niiden turvallisuudesta. Moninkertainen riski on jättää rokottamatta kuin antaa rokotus. Suurin osa lapsista ei saa niin mpr-rokotteesta kuin mistään muustakaan rokotteesta mitään ihmeempiä reaktioita. Kannattaisi miettiä asiaa hiukan laajemmasta näkökulmasta kuin vaan oman navan ympäriltä!!

Niinpä,kyllä rokotukset ovat turvallisia jne.Miksi sitten on niin paljon vakaviakin komplikaatioita?Valmistajat tekevät rokotuksia koskevat tutkimukset ja rahoittavat ne,tietäähän sen mikä on lopputulos.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2006 klo 10:39 rokotusten puolesta kirjoitti:
Juuri teidänlaisten vuoksi niitä sairauksia edelleen on tässä maassa. Mitä enemmän rokotuksista kieltäytyjiä on, niin sitä varmemmin myös teidän lapsenne näihin hengenvaarallisiin tauteihin sairastuvat. Ja kaikki pienet vauvat, jotka eivät vielä ole saaneet rokotetta, ovat suuressa vaarassa. Ettekö todella tajua, että ei näitä rokotuksia annettaisi, jos olisi epäilystä niiden turvallisuudesta. Moninkertainen riski on jättää rokottamatta kuin antaa rokotus. Suurin osa lapsista ei saa niin mpr-rokotteesta kuin mistään muustakaan rokotteesta mitään ihmeempiä reaktioita. Kannattaisi miettiä asiaa hiukan laajemmasta näkökulmasta kuin vaan oman navan ympäriltä!!

Peesaan!!!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2006 klo 11:50 äiti kirjoitti:
Niinpä,kyllä rokotukset ovat turvallisia jne.Miksi sitten on niin paljon vakaviakin komplikaatioita?Valmistajat tekevät rokotuksia koskevat tutkimukset ja rahoittavat ne,tietäähän sen mikä on lopputulos.

Vakavai komplikaatioita... Juu mutta ei todellkaan kaikilla! Hyvin pienellä osalla on jotain vakavaa!!!!

Siisi ihan oikeesti toi on lähes naurettaa vainoharhaisuutta. Ilmeisesti kasvata itse ruuankin? Oletko kuullut että vihanneksiin käytetään kalamat määrät myrkkyjä ja silti niiden tuottajat kertovat niiden olevan vaarattomia ihmiselle? Eikä sulla ilmeiseti ole kännykkää? Sehän ei aiheuta säteilyä valmistajien mielestä. Eikä muuten näyttöpäätekään...?

Kyllä lääkkeitä valvotaan pikkasen tarkemmin tässä maassa. ei se oo mikään pelkkä bisnes. On niistä oikeasti ihan tutkittuakin hyötyä.

Minua kiinnostaa vain oman navan ympärys, ei paljon lohduta jos suurimmalle osalle lapsista ei tule mitään oireita, jos omalle tulee. Kyseessä on kuitenkin elävät heikennetyt virukset jotka aikaansaa taudin lievänä. En sano ettenkö jossain vaiheessa rokota, mutta en ainakaan näin pienenä. Kolme tautia samaan aikaan päällä..Varsinkin kun lapsi on jo saanut yliherkkyysreaktion äidin lääkityksestä äidinmaidosta 5kk vanhana. Neuvolalääkäri totesi että ei se ole tämän päivän asia vaan voi rokottaa myöhemminkin.

Minä olen myös jättänyt rokottamatta vielä. olen sitä mieltä, että vanhempana sitten voi niitä ottaa... antaa pienen oman puolustuskyvyn ensin muodostua, ennen kuin aletaan rokotuksia antamaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.03.2006 klo 08:13 vieras kirjoitti:
Minä olen myös jättänyt rokottamatta vielä. olen sitä mieltä, että vanhempana sitten voi niitä ottaa... antaa pienen oman puolustuskyvyn ensin muodostua, ennen kuin aletaan rokotuksia antamaan.
PEESAAN!

Minä myös jättänyt rokottamatta.Eikä pyöri maailma vain oman navan ympärillä.Lueppas viisastelija mitä kaikkea myrkkyä lapseesi tunget,mm elohopea joka on säilöntäaineena noissa rokotteissa ja ilmeisesti muissakin.Muut rokotteet olen kyllä antanut,mutta tieto lisää tuskaa,kun luin netistä ym muualta mpr-rokotteesta tutkittua tietoa.Ei ilmeisesti vieläkään moni usko,että autismi saattaisi johtua mpr-rokotteesta.Minä ainakin uskon,mutta uskon myös että on onnekkaita lapsia jotka eivät sairastu.Toki on myös totta,että lapsi voi sairastua sitten niihin tauteihin johon rokotusta ei ole saatu.Mutta rokotushan ei ole koskaan 100% varmuus tauteja vastaan.

meillä poika sai mpr rokoitteen, mutta siitä tulikin vaikka mitä oireita, mutta ei mitään vakavaa onneksi. kuume tuli ja sitten se oli kun leopardi kun se oli pilkkuja täynnä. mutta nyt olen iloinen että annettiin,koska suojaahan se.
tiedän kyllä tapauksen mieheni suvussa yli 20 vuoden takaa jossa pikkuinen lapsi halvaantui rokotuksen jälkeen ja pian kuoli :'(
jokaisella on oikeus ottaa tai olla ottamatta lapselleen rokotteita! turha ruveta ketään syyttelemään sillä ei voiteta mitään =)

Vanhemmat ottavat vastuun rokottamattomuudesta, mutta myös rokottamisesta. Etenkin Suomessa on äärimmäisen vaikeaa saada todistettua että jokin rokotteen aiheuttama vaurio on teodella rokotteen aiheuttama.

Kätkytkuolemasta puhutaan usein kuin se olisi jokin edelleen ratkaisematon mysteeri. Tuo ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Japanissa rokoteikää siirrettiin 1 tai 2 ikävuoteen, en nyt muista kumpaan. Lapset eivät siellä saaneet yhtään rokotetta ennen ensimmäistä ikävuotta. Tämän seurauksena kätkytkuolemien määrä laski huomattavasti. Mutta jostain typerästä syystä rokotusikää taas laskettiin ja sen seurauksena palattiin entiselle ikävälle tasolle. Kätkytkuolat ovat vain yksi rokotteiden aikaansaannoksia. Muita on paljon lisää... Rokotukset ovat isoa bisnestä. Harmi vain että sen uhreiksi joutuvat pienet lapset ja etenkin vauvat jotka eivät osaa vielä sanoin ilmaista miten pahalta tuntuu.

Itse olen nähnyt parhaaksi olla rokottamatta. Lapsi saa itse rokotuttaa itsensä aikuisena jos sen haluaa tehdä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.03.2006 klo 10:54 niina kirjoitti:
Vanhemmat ottavat vastuun rokottamattomuudesta, mutta myös rokottamisesta. Etenkin Suomessa on äärimmäisen vaikeaa saada todistettua että jokin rokotteen aiheuttama vaurio on teodella rokotteen aiheuttama.

Kätkytkuolemasta puhutaan usein kuin se olisi jokin edelleen ratkaisematon mysteeri. Tuo ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Japanissa rokoteikää siirrettiin 1 tai 2 ikävuoteen, en nyt muista kumpaan. Lapset eivät siellä saaneet yhtään rokotetta ennen ensimmäistä ikävuotta. Tämän seurauksena kätkytkuolemien määrä laski huomattavasti. Mutta jostain typerästä syystä rokotusikää taas laskettiin ja sen seurauksena palattiin entiselle ikävälle tasolle. Kätkytkuolat ovat vain yksi rokotteiden aikaansaannoksia. Muita on paljon lisää... Rokotukset ovat isoa bisnestä. Harmi vain että sen uhreiksi joutuvat pienet lapset ja etenkin vauvat jotka eivät osaa vielä sanoin ilmaista miten pahalta tuntuu.

Itse olen nähnyt parhaaksi olla rokottamatta. Lapsi saa itse rokotuttaa itsensä aikuisena jos sen haluaa tehdä.
PEESAAN!!

meillä otti koville tuo rokote. mutta selvittiin siitä. oli tosi kiukkuinen ja räkääki tuli ja korvatulehdus yms. mutta nyt ne on takana ja viikossa niistä toivuttiin.
ja vaikka niissä on vaikka mitä aineita niin turvallisia ne on ainakin siihen verrattaen jos saisi taudin omana itsenään. ja ne on varmasti paljon vaarallisempia ku rokottteet.
ja joskus on näitä halvaus tapauksia ollut. niin yleensä ne johtuivat siitä kun ne pistettiin takapuoleen ja sit neula osui hermoon joita siellä menee. sillä nykyään pistetään reiteen piikit niin tätä halvaantumista ei pääse tapahtumaan.

jokaisen oma päätöshän se on. mutta en itse kestäisi jos lapseni sairastuisivat oman itsekkyyteni takia. ja tämä mpr oli ainut mihin meidän tyttö reagoi. ja poika reagoi useampaan rokotteeseen.

mut järki käteen aina hyvä et saataisiin noita tauteja vähemmiksi. ja rokotteet on ollut siinä pelastava tekijä. ne taudit on vaarallisia sairastaa oikeasti. et viisasta lienee punnita kumpiko on lapselle pahempi??????????

iteki olemme todennäköisesti suurin osa saaneet rokotteet ja täällä sitä edelleen ollaan. ei ne kivoja ole mutta ei kai niitä muuten annettaisi jos ei niistä olisi 100% apua...

Meillä olisi huomenna mpr-rokotusaika kuopukselle, mutta edelleen jahkailen, että antaako vai ei...

Siis kaikki muut rokotukset on kyllä saanut rokotusohjelman mukaisesti, eli en siis ole rokotusvastainen, mutta jotenkin nyt tämä mpr arveluttaa ihan kauheesti.... Esikoinen sen kyllä aikoinaan sai, eikä siitä edes tullut mitään oireita....muttamutta...Eniten kai se tapetilla ollut yhteys autismiin mietityttää, vaikkei yhteyttä varsinaisesti ole pystyttykään todistamaan.

Oletteko muut antaneet ko. rokotteen myöhemmin kuin puolitoistavuotiaana ? En ollut sellaista vaihtoehtoa tullut ajatelleeksikaan. Tiedä sitten ovatko mahdolliset haittavaikutukset "vähemmän haitallisia" esim 2-vuotiaalle....?

Sinänsä rokotuksella ei kai ole kiire, näitä 3 tautia ei tietääkseni Suomessa tällä hetkellä enää esiinny, vai olenko ihan väärässä ?

Meidän poika sai viikko sitten mpr-rokotteen ja on nyt kovassa kuumeessa ja yskässä. Todennäköisesti taitaa olla ihan joku muu kiertotauti kyseessä, mutta ajattelin ite että ois voinu kyllä jättää rokotuksen vähemmän tautiseen aikaan, niin vois edes tietää tuliko rokotteesta mitään. No tehty mikä tehty..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2006 klo 14:21 Juuvaiei kirjoitti:
Meillä olisi huomenna mpr-rokotusaika kuopukselle, mutta edelleen jahkailen, että antaako vai ei...

Siis kaikki muut rokotukset on kyllä saanut rokotusohjelman mukaisesti, eli en siis ole rokotusvastainen, mutta jotenkin nyt tämä mpr arveluttaa ihan kauheesti.... Esikoinen sen kyllä aikoinaan sai, eikä siitä edes tullut mitään oireita....muttamutta...Eniten kai se tapetilla ollut yhteys autismiin mietityttää, vaikkei yhteyttä varsinaisesti ole pystyttykään todistamaan.

Oletteko muut antaneet ko. rokotteen myöhemmin kuin puolitoistavuotiaana ? En ollut sellaista vaihtoehtoa tullut ajatelleeksikaan. Tiedä sitten ovatko mahdolliset haittavaikutukset "vähemmän haitallisia" esim 2-vuotiaalle....?

Sinänsä rokotuksella ei kai ole kiire, näitä 3 tautia ei tietääkseni Suomessa tällä hetkellä enää esiinny, vai olenko ihan väärässä ?

Rokottaminen ei varmasti ole niin kuukauden päälle. Jos kerta sinua asia mietityttää niin älä vielä rokota vaan ota asioista selvää ja muodosta oma kantasi. Keneltäkään toiselta ihmiseltä on turha kysyä kannattaako vai eikö kannata, koska jokainen tekee oman päätöksensä ja lopulta jokainen äiti ja isä on itse vastuussa rokottamisesta kuten myös rokottamattomuudesta. Ketään toista ei voi syyttää jos ongelmia tulee.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2006 klo 19:19 niina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2006 klo 14:21 Juuvaiei kirjoitti:
Meillä olisi huomenna mpr-rokotusaika kuopukselle, mutta edelleen jahkailen, että antaako vai ei..

Rokottaminen ei varmasti ole niin kuukauden päälle. Jos kerta sinua asia mietityttää niin älä vielä rokota vaan ota asioista selvää ja muodosta oma kantasi. Keneltäkään toiselta ihmiseltä on turha kysyä kannattaako vai eikö kannata, koska jokainen tekee oman päätöksensä ja lopulta jokainen äiti ja isä on itse vastuussa rokottamisesta kuten myös rokottamattomuudesta. Ketään toista ei voi syyttää jos ongelmia tulee.

Kiitos vastauksesta. Joo, siihen tässä itsekin päädyin, että kun nyt näin paljon epäröin, niin jätän suosiolla asian hautumaan. Pitää huomenna vähän haastatella sitä neuvolatätsää aiheesta, tosin se ei kyllä kauheen hyvin ole osannut yleensäkään noista rokotuksista kertoa :/

Sen sijaan ajattelin huomenna ottaa molemmille tytsyille nyt vihdoin sen vesirokkorokotuksen, mitä myös olen jahkaillut, vaikka suoja ei olekaan 100%. Tuleepahan ainakin miedompana jos tulee...Sen verran inha tauti se on toikin, jos oikein ärhäkkänä tulee. Kaverin muksulla oli päänahka ja pylly (siis sisäpuoleltakin) ihan täynnä näppyjä :o Noniin, meni vähän asian vierestä, mutta huomenna tosiaan se neuvola, niin pyörii nämä rokotusjutut mielessä....

Yhteistyössä