O
onko muita paikalla
Vieras
joiden lapsille ei ole annettu mpr-rokotetta? Olen päättänyt jättää rokottamatta 1,5v ihan vaan siitä syystä etten uskalla.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
PEESAAN! :attn:Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2006 klo 07:38 SINNA kirjoitti:täältä löytyy yksi äippä joka ei antanut mpr-rokotetta enkä anna. Ihan hyvien syiden vuoksi kieltäydyin...sain kyllä 3 kertaa sanoa terkkarille etä ei anneta,olisi melkein pakolla laittanut. riskit huolettaa myös...ja on muitakin äitejä ainakin tuttaa piirissäni jotka on kieltäytyneet. et varmasti ole ainoa!
Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2006 klo 10:39 rokotusten puolesta kirjoitti:Juuri teidänlaisten vuoksi niitä sairauksia edelleen on tässä maassa. Mitä enemmän rokotuksista kieltäytyjiä on, niin sitä varmemmin myös teidän lapsenne näihin hengenvaarallisiin tauteihin sairastuvat. Ja kaikki pienet vauvat, jotka eivät vielä ole saaneet rokotetta, ovat suuressa vaarassa. Ettekö todella tajua, että ei näitä rokotuksia annettaisi, jos olisi epäilystä niiden turvallisuudesta. Moninkertainen riski on jättää rokottamatta kuin antaa rokotus. Suurin osa lapsista ei saa niin mpr-rokotteesta kuin mistään muustakaan rokotteesta mitään ihmeempiä reaktioita. Kannattaisi miettiä asiaa hiukan laajemmasta näkökulmasta kuin vaan oman navan ympäriltä!!
Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2006 klo 11:50 äiti kirjoitti:Niinpä,kyllä rokotukset ovat turvallisia jne.Miksi sitten on niin paljon vakaviakin komplikaatioita?Valmistajat tekevät rokotuksia koskevat tutkimukset ja rahoittavat ne,tietäähän sen mikä on lopputulos.
PEESAAN!Alkuperäinen kirjoittaja 23.03.2006 klo 08:13 vieras kirjoitti:Minä olen myös jättänyt rokottamatta vielä. olen sitä mieltä, että vanhempana sitten voi niitä ottaa... antaa pienen oman puolustuskyvyn ensin muodostua, ennen kuin aletaan rokotuksia antamaan.
PEESAAN!!Alkuperäinen kirjoittaja 27.03.2006 klo 10:54 niina kirjoitti:Vanhemmat ottavat vastuun rokottamattomuudesta, mutta myös rokottamisesta. Etenkin Suomessa on äärimmäisen vaikeaa saada todistettua että jokin rokotteen aiheuttama vaurio on teodella rokotteen aiheuttama.
Kätkytkuolemasta puhutaan usein kuin se olisi jokin edelleen ratkaisematon mysteeri. Tuo ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Japanissa rokoteikää siirrettiin 1 tai 2 ikävuoteen, en nyt muista kumpaan. Lapset eivät siellä saaneet yhtään rokotetta ennen ensimmäistä ikävuotta. Tämän seurauksena kätkytkuolemien määrä laski huomattavasti. Mutta jostain typerästä syystä rokotusikää taas laskettiin ja sen seurauksena palattiin entiselle ikävälle tasolle. Kätkytkuolat ovat vain yksi rokotteiden aikaansaannoksia. Muita on paljon lisää... Rokotukset ovat isoa bisnestä. Harmi vain että sen uhreiksi joutuvat pienet lapset ja etenkin vauvat jotka eivät osaa vielä sanoin ilmaista miten pahalta tuntuu.
Itse olen nähnyt parhaaksi olla rokottamatta. Lapsi saa itse rokotuttaa itsensä aikuisena jos sen haluaa tehdä.
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2006 klo 14:21 Juuvaiei kirjoitti:Meillä olisi huomenna mpr-rokotusaika kuopukselle, mutta edelleen jahkailen, että antaako vai ei...
Siis kaikki muut rokotukset on kyllä saanut rokotusohjelman mukaisesti, eli en siis ole rokotusvastainen, mutta jotenkin nyt tämä mpr arveluttaa ihan kauheesti.... Esikoinen sen kyllä aikoinaan sai, eikä siitä edes tullut mitään oireita....muttamutta...Eniten kai se tapetilla ollut yhteys autismiin mietityttää, vaikkei yhteyttä varsinaisesti ole pystyttykään todistamaan.
Oletteko muut antaneet ko. rokotteen myöhemmin kuin puolitoistavuotiaana ? En ollut sellaista vaihtoehtoa tullut ajatelleeksikaan. Tiedä sitten ovatko mahdolliset haittavaikutukset "vähemmän haitallisia" esim 2-vuotiaalle....?
Sinänsä rokotuksella ei kai ole kiire, näitä 3 tautia ei tietääkseni Suomessa tällä hetkellä enää esiinny, vai olenko ihan väärässä ?
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2006 klo 19:19 niina kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2006 klo 14:21 Juuvaiei kirjoitti:Meillä olisi huomenna mpr-rokotusaika kuopukselle, mutta edelleen jahkailen, että antaako vai ei..
Rokottaminen ei varmasti ole niin kuukauden päälle. Jos kerta sinua asia mietityttää niin älä vielä rokota vaan ota asioista selvää ja muodosta oma kantasi. Keneltäkään toiselta ihmiseltä on turha kysyä kannattaako vai eikö kannata, koska jokainen tekee oman päätöksensä ja lopulta jokainen äiti ja isä on itse vastuussa rokottamisesta kuten myös rokottamattomuudesta. Ketään toista ei voi syyttää jos ongelmia tulee.